ولیئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

چتر حمايت کمیته امداد بر سر 78 درصد از زنان سرپرست خانوار /شهرداری ظرفیت‌های مناسبی برای خودکفایی مددجویان در اختیار دارد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های مناسبی که در اختیار دارد، می‌تواند زمینه‌های کاهش فقر در جامعه را فراهم سازد.

چتر حمايت کمیته امداد بر سر 78 درصد از زنان سرپرست خانوار /شهرداری ظرفیت‌های مناسبی برای خودکفایی مددجویان در اختیار داردمحسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از تعداد 105 هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران، بیش از 30 درصد سالمند هستند.

وی گفت: افزایش حضور سالمندان در مشارکت‌های اجتماعی، حفظ شأن و احترام سالمندان در جامعه، توانمندسازی این افراد و تأمین حداقل حقوق مادی و معنوی برای آن‌ها از جمله سیاست‌های اتخاذ شده کمیته امداد استان تهران است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه حدود77 درصد از سالمندان زن و مابقی مرد هستند، افزود: علاوه بر پرداخت کمک معیشت و حمایت‌های نهاد کمیته امداد از این افراد، ماهانه یک میلیون ریال به خانواده‌های دارای سالمندان زمین‌گیر به عنوان هزینه نگهداری آنان پرداخت می‌شود.

ولیئی بیان داشت: شهرداری تهران به منظور توانمندسازی مددجویان گام‌های بزرگی را در این راه برداشته است و با استفاده از ظرفیت‎های مناسبی که در اختیار دارد می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح زمینه خودکفایی مددجویان و در نتیجه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند، همچنین به جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت، با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تسهیلاتی برای ایجاد کارآفرینی به آنها پرداخت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پایان گفت: از حدود 60 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران تعداد 78 درصد مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند که کمک به تامین هزینه‌های بیمه و درمان، ساخت و تعمیر مسکن، پرداخت کمک جهیزیه و هدیه ازدواج به فرزندان مددجو، انجام مشاوره‌های خانوادگی، حقوقی و تحصیلی از جمله خدمات ارائه شده این نهاد به مددجویان تحت پوشش است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار