دوپینگ فوق موثر مغز با خشکبار/ با مصرف این ماده غذایی آلزایمر را به زانو در آورید

تغذیه نقش بی‌بدیلی در کارکرد مغز دارد به طوری که مصرف روزانه 25 عدد از نوعی خشکبار باعث تقویت حافظه و مانع بروز آلزایمر می‌شود.

میلاد خادم پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مصرف مویز در زمستان باعث افزایش انرژی بدن می شود، گفت: مواد آنتوسیانین و پلی فنولیک موجود در مویز باعث کاهش بیماری های سرطانی و آلزایمر می شود.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه مویز از نظر شکل ظاهری و رنگ با کشمش متفاوت است اما خواص درمانی یکسانی دارد، اظهار داشت: اسید امگا 3 و امگا 6 موجود در این خشکبار در زمان مصرف باعث کاهش غلظت خون و چسبندگی پلاکت های خون و مانع لخته شدن خون می شود.

خادم با اشاره به اینکه خشک کردن مویز خواص آن را کاهش می دهد، تصریح کرد: این میوه سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و املاحی همچون کلسیم فسفر و پتاسیم است.

وی با اشاره به اینکه قند موجود در مویز از نوع فروکتوز است، تصریح کرد: مبتلایان به دیابت برای کاهش قند خونشان می توانند از این خشکبار استفاده کنند.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه بیماران دیابتی در خصوص استفاده از این خشکبار باید با پزشک مشورت کنند، افزود: مصرف مواد غذایی حاوی قند دی ساکارید برای مبتلایان به دیابت مضر است و این افراد باید از خوردن آن خودداری کنند.

خادم با اشاره به اینکه، مویز حاوی آنتوسیانین و پلی‌فنولیک است، تاکید کرد: این خشکبار مانع بروز آلزایمر و تسریع روند بهبود سلول های مغزی می شود.

به گفته وی، مصرف روزانه 25 عدد مویز، باعث جذب مواد معدنی و تقویت حافظه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
فکر کنم ازمولای متقیان برای خوردن 21 عدد مویز روایت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
خوش به حال خودم که مرتب و هر روز و همین الان مویز میل میکنم.
آخرین اخبار