گزارش/

سکان ریاست دانشگاه آزاد به چه کسی سپرده می‌شود؟/هواشناسی برای چاره اندیشی شرایط طوفانی دانشگاه آزاد

طوفان تغییرات دانشگاه آزاد اسلامی امروز سکان این مسند را به دست فردی هواشناس سپرد تا سدی در برابر حوادث احتمالی باشد.

سکان ریاست دانشگاه آزاد به چه کسی سپرده می‌شود؟/هواشناسی برای چاره اندیشی شرایط طوفانی دانشگاه آزاد
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز سوم اردیبهشت ماه 96 در بین میدان شلوغ انتخابات و حواشی آن یکی از مهم ترین اخبار رسانه ها ، تغییر ریاست دانشگاه آزاد بود که در نوع خود بازتاب تقریبا گسترده ای پیدا کرده و حجم انبوهی از گمانه زنی ها را برای تایید علت اصلی این برکناری ایجاد کرده است.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که از روزهای پایانی شهریور 1392 سکان هدایت دانشگاه آزاد را به دست گرفته بود امروز و پس از قریب به سه و سال نیم فعالیت از این مسند کنار رفت؛ در واقع علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد طی جلسه‌ای محرمانه وی را از این سمت برکنار کرد.

تحول آموزشی به بهای تغییرات مدیریتی
علی اکبر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این تحولات مورد انتظار به شکل مناسب ساماندهی می‌شود تا شاهد ارتقای این دانشگاه باشیم چرا که  افراد دانش آموخته این موسسه آموزشی همواره افتخارشان این بوده که در دانشگاه آزاد تحصیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از زحمات آقایان جاسبی و میرزاده پس از بحث و بررسی فراوان و بنا به تصمیم اکثریت اعضا مقرر شد حمید میرزاده رئیس فعلی دانشگاه طی یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر اینصورت او خود بخود برکنار خواهد شد.

وی تصریح کرد: آقایان جاسبی و میرزاده در این مدت زحمات فراوانی کشیدند، اما بنده اعتقاد دارم افرادی باید تصدی این دانشگاه را در دست گیرند که از ظرفیت عظیم این مرکز آموزشی که متعلق به مردم و نظام است استفاده و استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.

هواشناسی برای چاره اندیشی شرایط طوفانی دانشگاه آزاد
علی محمدنوریان امروز با رأی اکثریت آرای اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد و با حکم علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای این دانشگاه به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد منصوب شد.

وی متولد سال 1327 و دارای سوابق تحصیلی دکتری مهندسی برق، مشترک دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ولز انگلستان (C)، کارشناسی ارشد مهندسی برق، دانشگاه کاردیف انگلستان، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و رده یک هواشناسی (بالاتر از لیسانس)، کارشناسی فیزیک کاربردی، دانشگاه صنعتی شریف تهران است.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد دارای سمت‌هایی نظیر قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور هواشناسی و هوانوردی، مشاور رئیس جمهور در امور هواشناسی و تغییرات اقلیمی، قائم مقام معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، قائم مقام وزیر راه و ترابری، معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هواشناسی کشور، معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری (دو دوره)، عضو و رئیس هیات مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (دو دوره)، رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور بوده است همچنین به عنوان معاون اول سازمان هواشناسی جهانی (WMO)، معاون دوم سازمان هواشناسی جهانی (WMO)، عضو شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی (WMO) و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان هواشناسی جهانی (WMO) فعالیت کرده است.

نوریان در اسفندماه سال 93 دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد شد و از جمله اقدامات علمی داخلی وی می‌توان به ریاست انجمن هواشناسی، نایب رئیسی انجمن ژئوفیزیک، عضویت دائم انجمن علوم و فنون دریایی و عضویت دائم انجمن فیزیک ایران اشاره کرد.

مهرتایید مدیران بر کارنامه عملکردی نوریان
علی آهون منش رییس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیردولتی با اشاره به سوابق اجرایی علی نوریان سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: وی فردی انقلابی و متعهد و آگاه به امور اجرایی است و در سمت های مختلف فعالیت و کارنامه خوبی از خود برجای گذاشته  است.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند نوریان در پست های ریاستی سابق خود، بیان کرد: فعالیت های ارزشمند برای جاده های کشور و برنامه ریزی در این زمینه همچنین جلوگیری از بخش اعظم خسارات ناشی از سیل به دلیل هشدارهای به موقع سازمان هواشناسی از جمله کارنامه درخشان سرپرست جدید دانشگاه آزاد است.

آهون منش گفت: نوریان عضو هیات علمی دانشگاه شمال است و علاوه بر کارهای اجرایی به تربیت  دانشجویان و آینده سازان این کشور می پردازد و بسیاری از شاگردانش مسئولیت های مختلفی را در کشور عهده دار هستند.

با وجود گمانه زنی‌ها بر عملکرد ریاست سابق این دانشگاه و اظهارات مسئولان مربوطه به این حوزه باید دید دانشگاه آزاد اسلامی مسیر علمی خود را چگونه طی خواهد کرد و شائبه های مطرح شده تا چه حد صحت داشته است؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار