شوشتری

اعلام آمادگی ستاد بازسازی برای توسعه حرم‌های مطهر

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: توسعه حرم‌های مطهر به منظور ارتقا سطح رفاه حال زائران، مهمترین هدف این ستاد در دومین دهه از فعالیت خود است.

اعلام آمادگی ستاد بازسازی برای توسعه حرم‌های مطهربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در همایش بسیجیان و مسئولان ستاد بازسازی عتبات شرکت آب منطقه‌ای کشور به تبیین ضرورت‌های بازسازی اعتاب مقدسه پرداخت و اظهار داشت: براساس آمار بیشترین زائران حرم‌های مطهر، ایرانیان هستند از این رو بازسازی و توسعه اعتاب در واقع خدمتی است برای هموطنانی که به زیارت مشرف می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از ابنیه حرم‌ها، آثار ارزشمند و میراث تاریخی ایران است که در زمان دیکتاتوری صدام به دلیل بی‌توجه در حال تخریب بود اما با همت متخصصان ستاد بازسازی عتبات، تمامی آن‌ها مرمت، بازسازی و نوسازی شده است.

شوشتری ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات که یک تشکل مردم نهاد است، پس از اتمام یک دوره کامل کار بازسازی، نوسازی و مرمت اعتاب مقدسه، اکنون توسعه حرم‌های مطهر را با هدف افزایش ظرفیت پذیرش زائران در دستور کار دارد.

وی گفت: توسعه حرم مطهر علوی به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) و توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) که فاز اول آن به نام صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در حال اجراست 2 پروژه بزرگی است که هم اکنون با پشتیبانی خیرین و به دست مهندسان ایرانی در حال اجراست.

وی افزود: صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در زیربنایی به وسعت 220 هزار مترمربع بر اساس معماری ایرانی و اسلامی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات به پیچیدگی های فنی طرح توسعه حرم امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن سطح آب در بستر کربلا، پیش از احداث صحن عقیله بنی‌هاشم(س) باید با استفاده از دیوار آب‌بند، محل پروژه را تبدیل به استخر خشک می‌کردیم که این کار با استفاده از دستگاه‌های هیدروفرز در حال اجراست.

شوشتری به دیگر طرح‌های ستاد بازسازی عتبات در عراق اشاره کرد و گفت: دو طرح توسعه صحن‌های شرقی و غربی حرم امامین جوادین(ع) در شهر کاظمین در مراحل پایانی قرار دارد. همچنین، احداث 2 صحن امام رضا(ع) و صاحب الزمان(عج) در این حرم مطهر نیز در دستور کار است.

وی به خواسته دیرینه مراجع عظام مبنی بر آبادانی و توسعه سامرا و حرم امامین عسکریین (ع) اشاره کرد و گفت: پس از جنایت تکفیری‌ها در تخریب این حرم مطهر، کار بازسازی آغاز شد و چندی پیش، ضریح جدید نیز در این مکان مقدس نصب شد.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات طی نامه‌ای به صورت رسمی آمادگی خود را برای اجرای طرح توسعه حرم به شعاع 300 متری را به مسئولان عراقی اعلام کرده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به واگذاری مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه مراسم اربعین حسینی به این ستاد گفت: آمادگی داریم با خیرین حقیقی و حقوقی، تشکل‌ها، نهادها و سازمان هایی که علاقه‌مند به ارایه خدمات در اربعین هستند، تفاهم همکاری امضا کنیم.

وی در پایان از همکاری و تلاش تمامی کارکنان و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در برپایی مراسم اربعین طی سال های گذشته تجلیل کرد.

براساس این گزارش، نمایندگان شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو نیز در این جلسه، برای همکاری بیشتر در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار