دولت آماده اعطای کمک‌های لازم به زلزله دیدگان است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چنانچه نیاز به کمک باشد دولت برای کاهش میزان خسارت حادثه دیدگان به اهالی روستایی و مردم این دو شهرستان که منازلشان درصد زیادی تخریب‌شده باشد کمک‌های لازم را اعطا می‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،علی ربیعی که به‌ عنوان نماینده دولت به مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی سفر کرده است در بازدید از حادثه دیدگان روستای قصرقجر با ابراز رضایت از عملکرد به‌ موقع برای امداد رسانی به مردم زلزله‌زده روستایی اظهار داشت: برای بهتر شدن شرایط زلزله‌زدگان در این استان، باید مواد غذایی، غذای گرم، پتو و چادر به‌اندازه کافی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای ساخت مسکن و جبران خسارت روستائیان اعلام‌شده است تمامی روستائیان این استان بیمه هستند که این مورد بسیار خوشحال‌کننده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: چنانچه نیاز به کمک باشد دولت برای کاهش میزان خسارت حادثه دیدگان به اهالی روستایی و مردم این دو شهرستان که منازلشان درصد زیادی تخریب‌شده باشد کمک‌های لازم را اعطا می‌کند.

ربیعی اضافه کرد: براساس بررسی های صورت گرفته مهمترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده ،بهسازی منازل آسیب دیده است که در 48 ساعت آینده آمار این واحدها تکمیل خواهد شد.

وی گفت: مقرر شده در مناطق زلزله برای منازل مسکونی آسیب دیده روستایی 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و در منازل شهری 6 میلیون تومان علاوه بر دو میلیون تومان کمک معیشتی و تسهیلات بانکی پرداخت شود.

ربیعی افزود: برای واحدهای نگهداری دام و دام های تلف شده روستاییان نیز در دولت تدبیر خواهد شد.

وی همچنین گفت: همه واحدهای مسکونی روستایی توسط استانداری بیمه شده اند و روند مقدمات پرداخت خسارت 15 میلیون تومانی بیمه ایران از فردا شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع غذای گرم از امشب در بین زلزله زدگان آغاز می شود.

نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران هم با اشاره به اینکه هنوز 57 نفر در بیمارستان ها بستری هستند از حضور تیم های برآورد خسارت در مناطق زلزله زده خبر داد.

استاندار خراسان شمالی هم گفت: هم اکنون آب، برق و گاز همه روستاهای زلزله زده وصل و جاده های مواصلاتی در مناطق زلزله زده بازگشایی شده است.

صالحی افزود چادر برای اسکان آسیب دیدگان به اندازه کافی موجود و در بین مردم در حال توزیع است.

در زلزله 5 و هفت دهم ریشتری شنبه شب در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان دو نفر جان باختند و بیش از 400 نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.