گزارش/

عید فطر فرصتی دوباره برای بازگشت به فطرت الهی

عید فطر زمان استجابت دعا و جشن طاعت و فرصتی دوباره برای بازگشت به فطرت نیک الهی است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عید فطر سرآغاز شروع رابطه ای تازه با خالقی است که یکایک بندگان خود را با فطرتی آمیخته به زلالی خویش سر سفره دنیا می نشاند، و با اعطای جایگاه خلیفة اللهی به آن ها فرصت بندگی و عشق بازی می دهد.
عید «فطر» شکوفه باران استجابت دعا و زمان دریافت پاداش بندگی و بازگشت به فطرت نیک الهی است.

زندگی بدون ذکر خدا؛ زندانی تاریک است

کم کم بساط سفره کرامتی که شاه و گدا را در کنار هم، مهمان کرده بود جمع می شود، وداع با ماهی سرشار از آرامش و عشق، سخت است .باید دست های دعا را بالا ببریم تا خداوند در ماه های دیگر، بندگانش را در مرداب غفلت رها نکند.

خدایا در واپسین روز ماه رحمتت، از دریچه بخشندگی بی دریغت برایمان نور بریز، نور مغفرت و مهربانی، باید کمی از نور عشق تو را برای روزهای دیگر  ذخیره کنیم، تو خوب می دانی که زندگی بدون ذکر تو، زندان تاریکی بیش نیست؛ نورت را سرازیر کن برای روزهایی که زندگی در این شهر بر ما سخت می گیرد و امید بودن تو و تلالو نور حضورت آراممان می کند.

در ساعات پایانی ماه میهمانی و بخشش بی حد و حساب، ما دست خالی مان را به سویت دراز کرده و امید اجابت داریم، ببخش اگر میهمانان خوبی نبودیم؛
روزهای روزه داری بلند و طولانی بود و صبر ما اندک و ناچیز، که گاهی چون کودکی کم طاقت گلایه کردیم، امید بخشش دارم که گلایه هایمان را به پای کم تحملی و ضعیفی بگذاری.

 *غفلت ازهوای نفس آدمی را بیچاره می کند

خدایا، ما با چشم امید به عفو، پای سفره میهمانی تو نشستیم و سعی کردیم  تا بیشتر از گذشته به تو نزدیک شویم؛ رمضان فرصتی بود تا بی تکلف در کنار هم باشیم و مهربانی را به هم هدیه بدهیم.

باید سعی کنیم حالت عرفانی این ماه را برای ماه های دیگر ذخیره کنیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب انسان باید قدرت غلبه بر هوای نفس را که در ماه رمضان بدست آورده ، نگه دارد.

خدایا در آستانه عید فطر، عید بندگی و استجابت دعا، بگیر از ما،  آنچه را که تو را از ما می گیرد؛ آنچه را که فاصله می اندازد میان کردار ما و خشنودی تو؛
خدایا  پایان‌ این ماه را پایان گنهکاری ما قرار بده و از ما راضی باش.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار