دستگیری 612 خرده فروش مواد مخدر در طرح ضربتی پلیس/ کودک‌ربایی در تهران تنها 2 مورد بوده است

با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ، اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدری که در طرح ضربتی پلیس دستگیر شدند در میدان امام حسین (ع) نمایش داده می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح دستگیری فروشندگان مواد مخدر و اراذل و اوباش توسط مأموران انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اجرا شد.

بر پایه این گزارش، نمایش خیابانی دستگیرشدگان مواد مخدر و اراذل و اوباش منطقه، امروز با حضور سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در شمال غرب میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

براساس اطلاعات موجود ۶۱۲ نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شده اند که از آنها ۱۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه طرح سراسری دستگیری ارازل اوباش، مزاحمان محلات و همچنین خرده‌فروشان مواد مخدر تهران بزرگ گفت: به‌ صورت همزمان دو طرح طی 24 ساعت گذشته برای دستگیری ارازل اوباش و همچنین مزاحمان محلات شهر تهران برگزار شد.

وی افزود: برخورد با ارازل اوباش سطح محلات تهران در دستور کار پلیس قرار گرفته و افرادی که بیشتر در نزاع‌ها و درگیری ها و همچنین فروش مواد مخدر نقش داشتند، دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس تهران با اشاره به شناسایی 140 نقطه پرخطر در سطح شهر تهران اظهار کرد: 140 نقطه پرخطر تهران ابتدا شناسایی و پس از آن ارازل اوباش و همچنین فروشندگان مواد مخدر آن دستگیر شدند.

وی با ارائه آماری از تعداد افراد دستگیر شده در دو طرح همزمان پلیس اظهار کرد: طی اجرای این دو طرح 600 تن دستگیر شده و همچنان طرح جمع‌آوری ارازل اوباش را ادامه خواهیم داد.

سردار ساجدی‌نیا از تقلیل نقاط پرخطر شهر تهران طی سال‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته بیش از 350 نقطه آلوده در سطح شهر تهران وجود داشت که اکنون این نقاط به 140 نقطه آلوده تقلیل یافته است.

وی در رابطه با میزان مواد مخدر کشف شده از افراد دستگیر شده در دو طرح اخیر پلیس گفت: افراد دستگیر شده بیشتر خرده‌فروشان مواد مخدر هستند که هرکدام از آنها بیش از 10 گرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در اختیار داشتند.

سردار ساجدی نیا ادامه داد: افراد دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شده تا احکام آنها صادر شود.

رئیس پلیس تهران با ارائه درخواستی از شهروندان تهرانی تصریح کرد: درخواست ما این است که شهروندان ارازل و اوباش و همچنین معتادان سطح محلات خود را که با آنها برخورد می‌کنند به 110 اطلاع داده تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شود.

سردار ساجدی‌نیا از وجود 13 پاتوق فعال در سطح شهر تهران خبر داد و بیان کرد: در سطح شهر تهران علاوه بر 140 نقطه پرخطر 13 پاتوق اصلی فروشندگان مواد مخدر شناسایی و در حال برخورد با این نقاط هستیم.

وی با ارائه آماری از میزان کشفیات مواد مخدر در سطح شهر تهران طی 4 ماهه اخیر تصریح کرد: طی 4 ماهه گذشته 7 تن مواد مخدر کشف شده و در این راستا عوامل 19 باند را شناسایی و دستگیر کرده‌ایم.

وی در رابطه با وضعیت افراد دستگیر شده در دو طرح اخیر پلیس اذعان کرد: نفراتی که اکنون دستگیر شده‌اند بیشتر واسطه بین قاچاقچیان و خریداران مواد مخدر بوده‌اند.

سردار ساجدی‌نیا در رابطه با انتقادات مطرح شده مبنی بر حضور معتادان متجاهردر محدوده میدان امام حسین(ع) گفت: افرادی که در محدوده میدان امام حسین(ع) هستند معتادان متجاهر بوده و اینها فروشندگان مواد مخدر نیستند.

ساجدی‌نیا ادامه داد: بدون شک برخورد با معتادان متجاهر نیز در برنامه کاری پلیس قرار داشته و این افراد نیز از سطح محدوده پاکسازی می‌شوند.

وی با انتقاد از کمبود کمپ ترک اعتیاد در سطح شهر تهران اظهار کرد: در شرایطی که وجود 12 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران وجود دارد، تعداد کمپ‌های موجود بسیار اندک است به همین خاطر نیز معتادان پس از گذشت سه ماه از حضور در کمپ‌ها بار دیگر به سطح شهر بازمی‌گردند.

رئیس پلیس تهران افزود: هر معتاد متجاهر باید حدود یک سال برای پاکسازی کامل و ماندگاری ترک در کمپ‌ها نگهداری شود اما اکنون این امکان برای ما وجود ندارد.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه ارازل و اوباش دستگیر شده ارازل سطح یک نیستند، خاطرنشان کرد: افرادی که اکنون دستگیر شده‌اند ارازل سطح یک نبوده و بیشتر آنها را نفراتی تشکیل می دهند که ارازل و اوباش سطح 3 هستند.

وی با اشاره به دستگیری یک زن در پرونده ربودن کودک 3 ساله تهرانی گفت: در پرونده ربوده شدن یوسف کودک 3 ساله، یک زن دستگیر شد و اکنون اقدامات به منظور یافتن اطلاعات بیشتر در رابطه با وضعیت این زن ادامه دارد.

سردار ساجدی‌نیا در خصوص اقدامات پلیس به‌منظور مشخص کردن وضعیت پرونده ربوده شدن نوزاد 8 ماهه اذعان کرد: به دلیل سهل‌انگاری پدر این کودک ،خودروی وی به همراه نوزاد ربوده شده و درخواست ما این است که والدین دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس تهران با ارائه درخواستی از شهروندان تهرانی، اظهار کرد: درخواست ما این است که اگر شهروندان سرنخی از نوزاد 8 ماهه تهرانی کشف کردند موضوع را هرچه سریع تر به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 کشف 130 کیلوگرم مواد مخدر از خرده فروشان  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار