کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مخاطرات حج کاملا شناسایی شده است/ 12 زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند

رئیس عملیات پزشکی حج 96 کشور گفت: مخاطرات حج مانند گرمازدکی, آتش سوزی و تجمعات انبوه و غیره شناسایی شده و برای هریک از این مخاطرات، تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.

مخاطرات حج کاملا شناسایی شده است/ 12 زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستندپیرحسین کولیوند رئیس عملیات پزشکی حج 96 کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: برای ایام تشریق برنامه‌های مفصلی انجام شده است.

وی افزود: مخاطراتی مانند گرمازدکی, آتش سوزی و تجمعات انبوه و سقوط از ارتفاع و بیماری‌های واگیر و حوادث ترافیکی از جمله اصلی‌ترین مشکلات پیش روی زائران به شمار می‌آیند و برای هریک از این مخاطرات، تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.

رئیس عملیات پزشکی حج 96 عنوان کرد: برای خدمت دهی مناسب به زائران ایرانی، تیم‌های امدادی و عملیاتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای مقابله با مخاطرات انجام می‌شود, گفت: من شخصا در کلاس‌ها حضور دارم و آموزش‌های لازم را به زائران ارائه می‌دهم.

کولیوند گفت: جلسات هم اندیشی و هم افزایی را نیز برگزار می‌کنیم و پزشکان مجموعه کاملا در جریان هستند و مدیران کاروان و مدیران مجموعه کاملا در جریان نقش آفرینی پزشکان حج در ایام تشریق هستند و همراه هر 300 نفر همراه با مدیر کاروان تابلویی بلند که آرم مرکز پزشکی و هلال احمر ایران روی آن نوشته شده است این کاروان ها را همراهی می کند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: اقدامات لازم را برای زائران انجام داده ایم و توصیه ما این است که زائران مرتب آب بنوشند و همراه خود حداقل سه بطری آب داشته باشند.

رئیس عملیات پزشکی حج 96 تصریح کرد: بر روی اقداماتی که انجام داده‌ایم کاملا مطالعاتی انجام شده و با توجه به گرمای هوا و سطح شیب زمین و انرژی که ممکن است زائران از دست بدهند، آموزش‌های لازم را به زائران ارائه داده‌ایم و به مدیران کاروان‌ها دستورالعمل‌های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی آموزش داده شده است.

وی افزود: تعداد 42 نفر از حجاج در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال احمر ایران بستری هستند.

کولیوند گفت: هم اکنون 12 نفر از حجاج در بیمارستان های سعودی بستری هستند.

رئیس عملیات پزشکی حج 96 با اشاره به فوت 8 نفر از حجاج تاکنون عنوان کرد: تعداد بیماران و تعداد فوتی‌های حج امسال نسبت به سال 94 بسیار کمتر است.

کولیوند گفت: بیماری خاصی حجاج را تهدید نمی‌کند و در این راستا برنامه‌های مدونی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار