6 راهکار طلایی برای افزایش قدرت ابتکار عمل کودک

برای افزایش مهارت کودک لازم است تا والدین در انجام بازی ها اجازه ابتکار عمل را به او بدهند.

6 راهکار طلایی برای افزایش قدرت ابتکار عمل کودکناهید ازغندی روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: هنگامی که والدین با کودک خود بازی می کنند باید علاوه بر سرگرمی، به جنبه آموزشی آن نیز توجه داشته باشند خصوصا در دو سال اول زندگی که آموزش و اصول تربیتی در او بسیار تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: با یک توپ بی خطر و سبک مانند توپ های پارچه ای می توان بازی های آموزشی متنوعی را انجام داد همچنین وسایل آشپزخانه از جمله ظرف های پلاستیکی، ظروف ماست یا کاسه های نشکن نیز مناسب برای بازی های آموزشی هستند.

ازغندی اضافه کرد: بازی های آبی به وسیله انداختن اجسام سبک و سنگین در ظرف آب و آشنایی و بازی با انواع برگ های مختلف باعث شده تا علاوه بر گردش  در بیرون از منزل و اشتیاق برای جمع آوری برگ های مختلف، تفاوت هر یک از آن ها را پیدا کند.

این روانشناس کودک گفت: نقاشی کشیدن، آشنایی با رنگ های مختلف از طریق جمع آوری اسباب بازی های یک رنگ توسط کودک، شناخت بافت های متفاوت از جمله در اختیار قرار دادن سطوح نرم، زبر و غیر هم سطح برای او و همچنین بازی های غلتکی می توانند برای فرزند شما آموزنده باشند.

وی در پایان یادآور شد: برای کودک 10 تا 12 ماهه اسباب بازی های رنگی و یا وسایل آشپزخانه رنگی تهیه کنید و به او کمک کنید که اسباب بازی های با رنگ مشابه را در کنار هم بگذارد. مثلاً سیب قرمز و ماشین قرمز و توپ قرمز باید در یک طرف باشد. در این بازی به او کمک می‌کنید که کم کم با رنگها آشنا شود.

 انتهای پیام/

اجازه ابتکار عمل به کودک را بدهید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار