نگاهداری خبر داد

طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از اتمام پروژه های مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بابک نگاهداری ضمن اعلام استخراج نتایج نهایی طرح پژوهشی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران ، گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی شهر تهران و قرارگرفتن در مسیر زلزله طراحی این شبکه جزء الزامات بود که با ایجاد شبکه، همکاری موثری میان این مرکز و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و بهره‌گیری از توان پژوهشی بخش خصوصی به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: این پروژه در 5 فاز اصلی طراحی و اجرا شد که در فاز نخست امکان‌سنجی اجرای پروژه با توجه به تجارب کشورهای پیشرو در حوزه مطالعات زلزله و همچنین خصوصیات و ویژگی‌های شهر تهران مد نظر قرار گرفت. در فاز دوم مشخصات سیستم سخت افزاری سیستم هشدار سریع طراحی و در فاز سوم مشخصات سیستم نرم افزاری که باید بستر سخت افزار درنظر گرفته شده پیاده سازی شود، طراحی شد.

نگاهداری افزود: با توجه به اهمیت عملیاتی بودن نتایج طرح، در دو فاز مجزا، طراحی سیستم نهایی هشدار سریع مبتنی بر طبقه بندی مکان ها در شهر تهران و بر اساس چهار سطح مجزای هشدار و همچنین نحوه توسعه سیستم و محاسبه هزینه‌های مورد نیاز پیاده سازی انجام گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه افزود: پیاده سازی سیستمی که چند ثانیه پیش از زلزله بتواند هشدارهای لازم را به مسئولین و شهروندان اطلاع دهد می‌تواند با ایجاد امکان مدیریت زیرساخت‌های شهر به خصوص شبکه های گاز، برق و آب در مواقع خطر زلزله، نقش مهمی در حفظ جان شهروندان تهرانی ایفا کند.

نگاهداری گفت: هم‌اکنون 46 ایستگاه که 20 ایستگاه از آن دارای اولویت اول هستند در نتایج این طرح پیشنهاد شده‌ است که می‌تواند به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران طراحی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار