قدیمی:

۳ مدرسه صبح رویش در پایتخت تا پایان سال راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی ۳ مدرسه صبح رویش ویژه کودکان کار و خیابان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مدارس صبح رویش در پایتخت گفت: در حال حاضر 4 مدرسه صبح رویش با ظرفیت بالغ بر دو هزار نفر در مناطق 12 و 17 فعالیت می‌کنند که روزانه پذیرای جمع قابل توجهی از کودکان کار و خیابان هستند.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت این مدارس در مناطق محروم اظهار کرد: کودکان کار و خیابان برخلاف مقتضیات سنی، مجبور هستند تا ساعاتی از روز را در خیابان یا کارگاه‌های تولیدی به طور فشرده کار کنند و کمک خرج خانواده باشند. این شرایط گاه موجب می‌شود که اولین حق کودک که تحصیل و بازی است، نادیده گرفته شود و کودک بدون مهارت به راحتی در دام باندهای خلاف بیفتد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: واقعیت این است که ریشه کن کردن کار کودک نیاز به زمان و حمایت همه دستگاه‌ها برای حمایت از خانواده کودکان دارد، اما در شرایط موجود تنها اقدام برای حمایت از این کودکان ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحصیل آن ها است.

قدیمی تاکید کرد: شهرداری تهران در 2 سال اخیر با همکاری سازمان‌های مردم نهاد 4 مدرسه صبح رویش را در پایتخت راه اندازی کرد و امکان تحصیل و مهارت آموزی کودک با آسیب‌های موجود در خیابان را فراهم ساخت.

وی با اشاره به راه اندازی 3 مدرسه جدید در مناطق محروم گفت: به منظور پوشش بخش گسترده‌تری از کودکان کار و خیابان در مدارس صبح رویش و حمایت از این کودکان در قالب تیم‌های مددکاری، قرار است تا پایان سال 3 مدرسه صبح رویش در پایتخت افتتاح شود.

 مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد مدارس صبح رویش به 7 مدرسه می توان امیدوار بود که در آینده تعداد بیشتری از کودکان روند آموزش و پرورش را طی کرده و از آمادگی روحی و روانی بیشتری برای مقابله با شرایط سخت برخوردار شوند.

انتهای پیام/

افزایش تعداد مدارس صبح رویش در پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار