تعویض کارت ملی/ مدارک لازم برای تعویض کارت ملی و تبدیل به کارت ملی  هوشمند

چگونه کارت ملی خود را تعویض کنیم؟ مراحل تعویض کارت ملی و مدارک لازم جهت تبدیل به کارت ملی هوشمند در این گزارش گردآوردی شده است.

تعویض کارت ملی/ مدارک لازم برای تعویض کارت ملی و تبدیل به کارت ملی  هوشمندبه گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارت ملی به عنوان یکی از مدارک شناسایی  یک ابزار هویتی  برای هر فرد محسوب می شود.  نوع اولیه این کارت به شکلی ساده  و دارای اطلاعات مختصری بوده است.  از ابتدای استفاده از کارت ملی تا به امروز  هدف حضور  در مکان های ضروری و بهره گیری      از امکانات مختلف بوده است.  نوع اولیه و هوشمند هر دو برای دست یابی به این هدف طراحی شده اند. اما با پیشرفت علم و فناوری  در "کارت ملی هوشمند" نیز  قابلیت های تازه و به روزی افزوده شده اند.

اهمیت کارت ملی و کارت ملی هوشمند

 در کارت ملی هوشمند امروزی  علاوه بر درج اطلاعات شناسنامه ای یک فرد  تمامی مشخصات ضروری  فردی وی  و زندگی اش نیز     در تراشه آن به ثبت می رسد.  به تازگی نیز با فراخوان دولت  تمامی ایرانیان بایستی اقدام به تعویض کارت ملی خود کرده و آن را به کارت ملی هوشمند تبدیل نمایند. برای ایجاد هر نوع و انجام کاری نیاز به طی مراحل خاص و تهیه مدارک لازم است.  در زیر به موارد مهم در رابطه با تعویض کارت ملی می پردازیم. همان طور گفته شد کارت ملی هر فردی نشان از هویت شخصی آن فرد دارد. به همین خاطر حمل  آن در همه جا الزامی نیست و باید در نگه داری آن دقت نمود.  مگر این که  نیاز باشد کارت ملی شما همیشه در کیف یا جیبتان برای حضور یافتن در مکان های ضروری  قرار گیرد.  امروزه با پیشرفته شدن دنیای الکترونیک و دیجیتال  بسیاری از کارت ها هم چون  کارت پایان خدمت، کارت گواهی نامه  و کارت ملی نیز حالتی هوشمند به خود گرفته اند. جهت دریافت و تعویض کارت ملی خود بایستی از طریق اینترنت ثبت نام نموده و در نوبت قرار گرفت.  سپس با مشخص شدن  روز موعد به ثبت احوال مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کنید. جهت ثبت نام کارت ملی الکترونیک می توانید به سایت www.ncr.ir مراجعه و با  حضور درشعب مربوطه اقدامات لازم را انجام دهید.

کارت ملی هوشمند یا الکترونیک چیست؟

تعویض کارت ملی/ مدارک لازم برای تعویض کارت ملی و تبدیل به کارت ملی  هوشمند

کارت ملی از  آن جایی هوشمند خوانده می شود که  توانایی ذخیره اطلاعاتی مثل  اثر انگشت فرد، اطلاعات تاهل فرد،  مشخصات فرزند،  اطلاعات هویتی، امضای الکترونیکی و کد پستی فرد را دارد. با این اوصاف کاربری کارت ملی هوشمند به دنیای واقعی محدود نشده و می توان  در فضاهای مجازی نیر توسط این کارت ابراز هویت نمود.

ویژگی های متمایز کارت ملی هوشمند نسبت به کارت ملی سابق

تعویض کارت ملی/ مدارک لازم برای تعویض کارت ملی و تبدیل به کارت ملی  هوشمند

  • کارت ملی هوشمند هم در فضای مجازی و هم واقعی می تواند هویت یک شخص را ابراز کند.
  • در امور بانکی می توان با قرار دادن کارت ملی خود بر روی نرم افزار تعیین شده  برای امور بانکی تمامی کارهای خود را انجام داد. 
  • توسط کارت ملی هوشمند  در فضاهای اینترنتی و مجازی می توان ابراز هویت کرده و از خدماتی که نیاز به معرفی فرد دارند به راحتی استفاده کرد.

افراد واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند

در حال حاضر تعداد متقاضیان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی  ۴۰ میلیون نفر است. ولی تا به کنون درصد زیادی از این افراد دارای کارت ملی قدیمی هستند و برای همین سازمان ثبت احوال تصمیم دارد پایان سال ۱۳۹۷ را  آخرین مهلت ثبت نام کارت هوشمند ملی کند.

  1.  تابعیت ایرانی
  2. دارای سن ۱۵ به بالا
  3.  دارای شناسنامه عکس دار
  4. کسانی که تا به اکنون کارت ملی هوشمند ندارند.
  5.  افرادی که کارت ملی خود را گم نموده اند.
  6. افرادی که اطلاعات شخصی شان دچار تغییر و تحول شده است مثل  نام، نام خانوادگی و...

 کارها و مدارک  لازم جهت تعویض کارت ملی به کارت ملی هوشمند

  1. حضور  فرد متقاضی در شعب ثبت ضروری است.
  2. داشتن شناسنامه عکس دار الزامی است.
  3. به همراه داشتن آدرس محل زندگی  و کد پستی مهم و ضروری است.
  4. ارائه نمودن شماره موبایل و تلفن ثابت
  5. پرداخت هزینه دریافت کارت ملی هوشمند طبق تعرفه دولتی برای هر فرد الزامی است.
  6. پرداخت هزینه فرم تکمیل درخواست کارت ملی در دفاتر و پیشخوان های دولتی  و هم چنین پرداخت هزینه ای در قبال تحویل گرفتن کارت از دفاتر مربوطه الزامی است.

هزینه تحویل کارت ۲ هزار تومان و هزینه دریافت کارت ملی هوشمند ۳۱ هزار تومان  است. در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه می توانید به نهادهای زیر اطلاع دهید.

رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت

۰۲۱_۶۱۹۱۲۲۲۲

رسیدگی به امور دفاتر ثبتی

۰۲۱_ ۸۴۴۷۰۰۰۰

رسیدگی به امور ثبت احوال 

۰۲۱_۶۶۷۴۲۸۷۶

۰۲۱_۶۶۷۱۰۲۷۰

مراحل ثبت نام اینترنتی کارت ملی هوشمند

تعویض کارت ملی/ مدارک لازم برای تعویض کارت ملی و تبدیل به کارت ملی  هوشمند

به هنگام ثبت نام اینترنتی تمامی اطلاعات را به دقت ثبت نمایید. سپس با مطمئن شدن از اطلاعات درج شده خود ثبت نهایی را زده و  اقدام به پرداخت هزینه های مربوطه نمایید.   بعد از طی این مرحله سامانه به شما یک رهگیری  ارائه می دهد که  می توانید با مراجعه در پست خوان ها ، پیش خوان ها و دفاتر مربوطه اقدام به نوبت گیری کنید. هم چنین لازم است تا کد رهگیری را همراه با برگه ثبت نام چاپ کنید و تا زمان  مشخص شده نزدتان نگه دارید.

اهمیت دریافت کارت ملی هوشمند

تعویض کارت ملی/ مدارک لازم برای تعویض کارت ملی و تبدیل به کارت ملی  هوشمند

ضرورت دریافت  کارت ملی هوشمند  به این خاطر است که با استفاده از این کارت از تخلفات بسیاری جلوگیری به عمل می آید.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در این باره بیان کرد:  تمامی اشخاص واجد شرایط باید اقدام به دریافت کارت هوشمند ملی کنند چرا که ارائه خدمات  و بهره گیری از امکانات توسط کارت ملی هوشمند باعث  جلوگیری از سواستفاده گری ها می شود.هم چنین وی ادامه داد  بایستی با تخصیص اعتبارات لازم به دستگاه های اجرایی در حوزه الکترونیک و دیجیتال  اقدام به نهادینه شدن این امر نماییم.

در حدود یک میلیون کارت ملی هوشمند  در استان کرمان  صادر گردیده است.

بهتر است هر چه سریع تر اقدام به دریافت و تعویض کارت ملی خود کنید و مدارک لازم را برای انجام هر چه مناسب تر کارتان به همراه داشته باشید. تمامی مدارک و شرایط گفته شده برای دریافت کارت ملی هوشمند ضروری است . چنان چه  یکی از موارد ناقص باشد به هنگام ثبت نام دچار مشکل خواهید شد. با تبدیل کارت ملی خود به کارت ملی هوشمند امنیت کارهای خود را بالا برده و از تخلفات جلوگیری کنید.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
سلام اگر کسی در زندان باشد نتواند مرخصی برود چگونه باید کارت ملی هوشمند بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین فقیهی
۰۸:۵۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
اسما محروقی
۱۳:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام یک سوال داشتم .برای تکمیل فرم چقد مهمه مدرک تحصیلی چی بزنیم اخه من فعلا انصراف دادم از دانشگاه الان باید چی بزنم ایا مهمه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
من با کارت ملی نمیگرفتم پول گذاشتم تو بانک حالا کارتم گم شده میگن باید کارت ملی هوشمند بیاری ..گفتم چجور با کارت ملی قدیمی پول از مردم میگیریم الان که کارتم کم شده بهم کارت نمیدونی میکن برو کارت هوشمند بیار این چه قانونی
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۹:۵۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ببخشید آن کارت ملی بی هوش هم خوب بود حالا هوشمند هم خوبه فقط اگر هوشمند تر بشه بهتر هم می شه گفتند کاغذ ش نیست من هم به همان بی هوش قبلی بسنده کردم. تا در نظر آید و قبول افتد.
Germany
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام من از بچگی شناسنامم گم شد شناسنامه خواهر بزرگترم که فوت شده رو بهم دادن چون هم اسم بودیم. من چند سال سعی کردم شناسنامه خودمو بگیرم نشده، کسی میدونه من باید چیکار کنم؟ به خاطر اون کارت ملیمم هوشمند نکردم که شناسنامه خودمو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
سمیه نامور
۱۲:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما که کارت ملی مون باطل شده سایتم که بسته اس چکار کنیم بانکم که بدون کارت ملی کاری انجام نمیده چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی بارزی
۲۱:۴۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
باعرض سلام خوبی سمیه خانم خواهرجان منم دقیقا عین شما بودم خواستم برم بانک گفتن باید کارت ملی میدونی چیکار کردم رفتم (دفتر ثبت احوال گفتم من گم کردم میخوام یه گواهی بگیرم واسه کارای اداری انجام بدم بهت میگه شناسنامه بده بهش بده هزینه یادم نیست بیشتر از10 تومان نشد یه برگه بهتون میده که بهش میگن گواهی کارت ملی که تاییدیه ست که شما کارت ملی داشتین توی برگه همه مشخصات نوشته بعد با اون برگه میتونی نه بانگ میتونی خونه هم بخرین فقط ازش کپی بگیر هرجا رفتین کپی بدین همین .ببخشین سرتون درد اوردم. خداحافظ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر دولت می خواهد کارت ملی مردم را هوشمند کند چرا هزینه اش را از جیب مردم بر می دارد خودش هزینه ی کارت ملی را پرداخت کند و این هزینه ها را به مردم تحمیل نکند
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۲:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
مسخره کردن مردمو ساعت ۱۱و نیم که رفتم در بانک سرمایه بسته بوده با هزار خواهش التماس راه داده رفتم تو بانک تاریخ کارتم گذشته میگم این شناسنامه جدید کارت ملیم قدیمیه همینجا حساب دارم کارت بانکیمو میخوام بتونم پولمو بردارم فقط از سرشون باز میکنن طلبکارم هستن از ۹صبح میان ۱۱ هم تعطیل میکنن هزاربرابر مردم وام بلاعوض و عیدی و حقوق میگیرن بجذ پولایی ک میگیرن از مردم کارشونو راه بندازن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
از صاحب کارم چک گرفتم الان یه هفتس نمیتونم تو بانک پولش کنم میگه برو کارت ملی جدید بیار
خدایا خودت به دادمون برس اخه این چ قانونیه که معطل پول باشی اونم تو چک باشه هرچی التماسشون میکنم اصلا کارساز نیس یکی به دادم برسه
Iran (Islamic Republic of)
علی بارزی
۲۱:۵۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام مصطفی جان خوبی ناراحت نشو برو ثبت احوال یه گواهی شماره کارت ملی رو ازشون درخواست کن همون لحظه بهت میدن فقط شناسنامه رو با خودت ببر یه برگه بهت میدن که تاییدیه کارت ملی اینو ببری بانک بجای کارت ملی قبول میکنن کارتون راه میوفته به امید خدا خوش باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
الحمدالله بدجور گرفتار و سرکاریم اخه چندبارکارت ملی عوض میکنن . خداجونم کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام و سپاس به نظرم کارت قبلی بهتر بود چون با این کارت نمیشه دندانها را خلال کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
چ بازی هر روز در میارند . رفتم حساب باز کنم میگه کارت ملی هوشمند نداری نمیشه .حالا هم کارم خیلی گیر بوده .چندروز گیر یه افتتاح حسابم حالا هم بعد چندروز. اینم بهونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
هیچ اهمیتی ندارد پول رو بده آش مال خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
رفتم کارت عابر بانکم که موجودی هم نداره رو بعلت منقضی شدنش عوض کنم،میگن باید کارت ملیت هوشمند باشه.میگم من که نمیخوام افتتاح حساب کنم،میگه قانونه. حالا از کجا بیارم من پول کارت ملی هوشمند بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۰:۰۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
شورشو دراوردن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
خوب پولی از ما در اورد دولت...
Sweden
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
اصلا چرا بايد کارت ملي تعويض ميشد چه خبره مگه همون قبلي خوب بود ديگه
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر عسکری
۱۲:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
کارت ملی ۳۵ هزارتومان پول باید داد کی چی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من کارت ملی ام هوشمنده ولی تغییر نام شناسنامه ای دادم چطور باید کارت ملی هوشمندمم تغییر نام بدم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نیم
۰۶:۳۶ ۱۱ تير ۱۳۹۸
من که نخواستم یا نگفتم کارت ملیمو عوض کنم سیستم خواسته باید بیاره در خونه انجام بده تا کی جهان سومی باشیم؟ من نمیدونم اگه کارها به دفاتر سپرده شده پس اداره جات و کارمندا چیکار میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
خیلی خوبه
Germany
سید سوعید میری نرگسی
۲۲:۵۱ ۲۹ دی ۱۳۹۷
من میخواهم بعد از ازدواجم یارانه ام را به حسابم واریز شود
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی سجادی
۱۲:۳۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
هر چند وقتی باید بری عوض کنی پول بدی شناسنامه گذرنامه کارت ملی نمیشد دایم باشع
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی سجادی
۱۲:۳۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
هر چند وقتی باید بری عوض کنی پول بدی شناسنامه گذرنامه کارت ملی نمیشد دایم باشع
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی سجادی
۱۲:۳۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
هر چند وقتی باید بری عوض کنی پول بدی شناسنامه گذرنامه کارت ملی نمیشد دایم باشع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام من میخوام ثبتنام کنم ولی هیچ دفتری وقت آزاد نداره
آیا مشکل ازسیستم هستش یا واقعا شلوغه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود کاظمی
۱۱:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
تا پایان سال 97وقت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۳۰ تير ۱۳۹۷
هزینه ش خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
برای افرادمعلول فکری بکنین
Iran (Islamic Republic of)
دربدر و گرفتار
۲۰:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
بعد از یک مدتی دوباره کارت ملی مون را به یک بهانه ای با یک چیز دیگر قاطی می کنند و باز هم پول میخوان جا موندی نگران نباش مهم نیست
Germany
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
وقتی رایگان شد من میرم میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
تا کی ثبت نام مهلت داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
تا کی ثبت نام مهلت داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
چطوری میشه برای دریافت کارت ملی در شعب سیار اقدام کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۸:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
هر روز یه بهانه برا کارت ملی وگواهینامه شناسنامه پایان خدمت گذرنامه همشون پولی هستن همه هم پر دردسر ،کارارو دادین دست دفترهاپس اداره ها چکارن کارمندا چکار میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
تا کی مهلت داریم ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
ایا برای تکمیل ثبت نام کارت ملی باید همون جایی بریم که نوبت گیری کرده ایم؟ یا میشه جای دیگه رفت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
تا کی فرصت داریم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
سهام عدالت دادن سالی بیست وهفت تومن
ثبت نام اجباری کارت ملی سی و یک تومن!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
تلفنی کد دادن مدام اشغال میزنه.از طریق سایت هم که امکان ثبت نام ندارن مدام قطع میشه.لطفا پی گیری کنید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
اقا من پول کارت ملی رو ندارم یه یارانه می دهید اونم می خواهید بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
رمضان
۱۳:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یک هفته است دارم تلاش میکنم این سایت باز نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۰۴:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
50 ساله عکاسم عکس قبول نمیکنند چرا همدان عگس خودمان را قبول نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
لطفا عکاسهاى فوق حرفه اى با ازمون عکاسى استخدام کنىد وپول هم نگرىرىد ومعطلى هم نداشته باشه وپول هم بدهىد بابت کراىه و معطل شدن متقاضى درىافت کارت ملى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
لطفا عکاسهاى فوق حرفه اى با ازمون عکاسى استخدام کنىد وپول هم نگرىرىد ومعطلى هم نداشته باشه وپول هم بدهند بابت کراىه و معطل شدن متقاضى درىافت کارت ملى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
واقعا خوب شد برای عکس گرفتن کار مردم راحت تر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
میشه به پست مناطق خودمون مراجعه کنیم یا باید به مراکز خاصی برویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
گزارش کاملی نبود خیلی سوالات ما بی پاسخ موند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
کی می تونیم دریافت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
من پول به کسی نمیدم. مگه من ازشون خواستم که کارتمو هوشمند کنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
من که هنوز موفق نشدم کارتم را بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
مگه قبلا نگفتین رایگانه پس 31 هزار تومان چیه؟
Germany
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام. تا پایان سال 1397 مهلت ثبت نام داریم؟
Germany
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
پس چرا اجباری دلیلشو نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
نفس کشیدن پولیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
خیلی گرون بابا چه خبر 31 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
اگه کسی پول تعویض کارت را نداشته باشه چکار باید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
کاش عکس روی کارت را خودمون میگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
براي كارت ملي هوشمند بايد پول بدهي واسه انتقال وجه بين بانكي مثلا از ملي به ملي جديدا 25تومان كارمزد كم ميشه رفتم معاينه فني چون ماشين دوگانه هست حدود صدتا دويست هزارتومان اونجا بايد پول بدهم و غيره...
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا -ح
۱۰:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
يك خانواده 4 نفره هستيم .چند ماهه كه قصد تعويض كارت ملي را داريم ولي هر بار به خاطر هزينه بالايي كه داره موفق نشديم .حالا ما بايد چكار كنيم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
33 هزار تومان هزینه صدور یک کارت هزینه یک خانواده چهار نفره برای تعویض این کارت چقدر آب میخورد تازه تعویض شناسنامه و گواهی نامه کارتهای سربازی و معافیت هزینه آن برای اونایی که حقوقهای خوبی میگیرن عددی نیست اما برای سایر اقشار هم همینطور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
21,700,000,000,000 تومان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
21 هزار تومن باید پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش ثبت نام و تحویل سیار هم در منازل و محل کار هم وجود داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
من نمی تونم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
ما الان باید چجوری کارت بگیریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
من وقت ندارم بروم حضوری نمیشه غیر حضوری کارتمون را دریافت کنیم ؟؟؟؟؟؟
-
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
ده روزه که سایتش باز نمیشه ....چکار کنیم
-
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
اگر اوایل سال ثبت نام کرده باشیم ولی برای تحویل مراجعه نکرده باشیم می تونیم الان برویم کارتمون رو بگیریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
Yousef
۰۵:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
بعد از 10سال 26هزار تومان سهام عدالت دادید که پنج هزار تومان بابت مالیات بانک کم کرد شد 21هزارتومان حالا 33هزارتومان بابت یک کارت ملی که چند سال بیشتر اعتبار نداره از مردم میخواهیدبگیرید.حالا چند روز هم باید از نون خوردن بیافتی بری دنبال کارهای اداریش...
Iran (Islamic Republic of)
Yousef
۰۴:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
بعد از 10سال 26هزار تومان سهام عدالت دادید که پنج هزار تومان بابت مالیات بانک کم کرد شد 21هزارتومان حالا 33هزارتومان بابت یک کارت ملی که چند سال بیشتر اعتبار نداره از مردم میخواهیدبگیرید.حالا چند روز هم باید از نون خوردن بیافتی بری دنبال کارهای اداریش...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۳:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
من یک خانواده چهار نفره و بازنشته هستم واقعا خیلی برام مشکله صدو پنجاه هزار تومان بدم برای تعویص کارت ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
بخدا مردم ندارن من که گمم کنم نمیگیرم بعد اعتبار خورده پشت کارت ملی 10 سال دیگه .اگه مجانی همه مردم میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
با سلام و عرض ادب و احترام.با تشکر از پیگیری مشکلات مردم

چرا این همه هزینه از مردم می گیرن؟؟!! چرا رایگان نمی کنن؟؟!!
چرا از اول هوشمند نکردن تا این همه هزینه برای کشور و مردم نداشته باشه ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
لطفا به دفاتر خدمات ارتباطی ابلاغ کنند که عکس حضوری و فوری نگیرند. اصلا کیفیتش خوب نیست..
مثل شناسنامه یا پاسپورت عکس پرسنلی ببریم خودشان با چهره تطبیق بدهند و اسکن کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
اونایی که مراحل ثبت نام را طی کردند نیازی است دوباره ثبت نام کنند یا می تونند کارت خود را تحویل بگیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
این کارت برای مردم جزء هزینه چیزی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۲۳:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
برا تعویض 30تومن دفاتر خدماتی میگیرن میگن کارت رو پست میاره،،بعد از یه ماه پیام میاد بیایین پست کارت ملی رو تحویل بگیرید و 2تومن دیگه میگیرن،،فلسفه این دو تومن چیه خودمان میاییم تحویل میگیریم 2تومن هزینه ی چیه؟؟؟؟؟؟؟من پرسیدم داخل پست کسی پاسخگو نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
من بازنشسته و امثال من با این درآمدناچیزو هزبنه های هنگفت و کمرشکن زندگی که امانمون روبریده چطوراین گونه هزینه ها راباید تامین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
یکماه پیش تو رادیو اعلام کردند که خودمون هم میتونیم عکس ببریم اما دفاتر پیشخوان قبول ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
برا چی باید 30 تومن پول بدیم - سر گنج مگه نشستیم - چقدر مگه برا دولت هزینه داره این کارت آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
هر وقت مفدیش کردین میگیرم والانون ندارم بخورم کارت ملی از کجابیارم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
آخه چرا انقدر هزینه های اضافی باید بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
موقع تعویض هم خیلی باید معطل بشی.معطلی هم نداشته باشه معطلت میکنن تا مجبور بشی هر مبلغی که میگن پرداخت کنی.ای کاش رسیدگی میکردند
Iran (Islamic Republic of)
تاجی
۲۳:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
داستان این کارت ملی شده قبض گاز از یه طرف میگن رایگان و از طرف دیگه به مبلغش اضافه میکنند, فیش گاز هم آبونمان رو برداشتن ولی فیش قبلی که اومد یه مبلغی رو اضافه گرفتند و این ماه هم که باز قبض گاز اومده تو فیش زده بدهی قبلی 4000تومان در صورتی که ما قبض قبلی رو کامل پرداخت کرده بودیم در صورتی که سازمان بازرسی هر گونه آبونمان و غیره رو غیر مجاز دونسته
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
31 هزار تومن ضربدر هشتاد ملیون نفر می دانی چقدر می شود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
80000000 ضربدر 33000 نومان بعبارتی خواهد ش 2480000000000تومان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
چ خبره این همه پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
من پول ندارم...چکار کنم؟---جواب منو بدین.الانم پول برقی که معلوم نیست چرا اینقدر زیاد اومده رو ندارم پرداخت کنم(یدونه یخچال+4تا لامپ+یه کامپیوتر که اونم البته با پول یارانه خریدم)!!!
برا دریافت کارت ملی باید 30 تومن بدیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
عکس رو اونجا میگیرن یا با خودمون ببریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
خدا شاهده چرا من که کارت ملی هوشمند دارم و کد پستی ام پشت کارت درج شده و شماره تلفن همراه و ..... دارم. برای گرفتن یه وام باید بروم 3500 بدهم تایدیه کدپستی بگیرم. آخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟ بابا من فرهنگی ام ضامن م فرهنگی است چرا باید 3500 بدهم تاییدیه کدپستی این تاییدیه کدپستی چه صیغه ای است و بالاتر از این بعد 15 روز هم باطل میشه خداییش انصاف هم خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
دفاتر پیشخوان هنوز حتی بعد از رای دیوان عدالت اداری هم دارن بصورت غیرقانونی از مردم عکس میگیرن با کیفیت بد . چرا به قانون عمل نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
باسلام

اینهمه به ملت باشرف و آبرودار ایران ازنظرمالی فشار نیارید ای مسئولین عزیز.به والله قسم منکه پیامهای بالارو میخوندم دلم گرفت.آخه چرا خیلیهامون نمیتونیم حتی سی هزارتومن رو هزینه کنیم برای اینکار؟شمارو قسم میدم دستمونو بگیرید نه اینکه دست رد بهمون بزنید.
United States of America
اسدی
۲۰:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
همه تون یاری کنین تا یارانه پرداخت بشه

هرساعت یه چیزی رو عوض می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
آقا این چه وضعیه؟!!31هزار تومن برای هر نفر. این ضربدر در هشتادملیون می دانید چقدر می شود.؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
از روز اول سهام عدالت 26 تومن به مردم دادن حال واسه یک کارت که تا چند سال معتبره 31 تومن از مردم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
امینی
۱۹:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
دوستان توجه بفرماید پس از عکاسی حتما عکس گرفته شده را ببینید . متاسفانه عکس های که برای این کار در مراکز اعلام شده گرفته میشود کاملا غیر حرفه ای گرفته میشود. عکس بنده کاملا مثل انسان های ماقبل تاریخ گرفته شده.
متولیان محترم این امر لطفا راهکاری برای تعویض کارت های صادر شده که دارای عکس نامطلوب هستند نیز اعلام بفرمایند. البته بدون هزینه مجدد.
۱۲
آخرین اخبار