حسن نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لایحه حذف چهارصفر از پول ملی ارتباطی به تورم ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: حذف چهارصفر از پول ملی اقدام مثبتی است که درنهایت هم باید صورت می‌گرفت.

لایحه حذف صفر ربطی به تورم نداردمحمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب کلیات حذف چهارصفر از پول ملی در هیئت دولت، گفت: این اقدام بسیار خوبی است که در نهایت هم باید صورت می‌گرفت و ربطی هم به مسائلی نظیر رکود و تورم ندارد.

بیشتر بخوانید: لایحه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان و حذف چهار صفر تصویب شد 

او ادامه داد: تا امروز هم از اسکناس پنجاه هزار تومانی به عنوان پنجاه تومانی نام می‌بردیم، همچنین با این اقدام تنها ۴ صفر از روی پول کم شده و ارزش اسکناس کشورمان واقعی می‌شود.

حسن نژاد درباره هزینه‌های این موضوع گفت: این امر هزینه‌ای در بر ندارد، زیرا ما هر هفته اسکناس‌های کهنه را جمع آوری کرده، امحا و به جای آن اسکناس‌های جدید چاپ می‌کنیم، الان هم به جای اینکه بر روی اسکناس ۱۰ هزار تومانی بنویسیم صد هزار ریال، مبلغ حقیقی خودش یعنی ۱۰ تومان را درج می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: متاسفانه ما می‌خواهیم تمامی موارد را به یکدیگر مرتبط می‌کنیم، عده‌ای می‌گویند تحقق این امر موجب افزایش تورم می‌شود و برخی هم معتقدند که این مهم تورم را از بین خواهد برد درحالی که موضوع تورم کاملا متفاوت بوده و ربطی به حذف چهار صفر از پول ملی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار