مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری:

دور بعدی مذاکرات 15 و 16 اکتبر در ژنو برگزار خواهد شد/ 12 ماه زمان مناسبی برای توافق بر سر موضوع برنامه هسته‌ای ایران است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در تاریخ 15 و 16 اکتبر (23 و 24 مهر) در ژنو خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، "کاترین اشتون"مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در تاریخ 15 و 16 اکتبر (23 و 24 مهر) در ژنو خبر داد.

کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که ریاست جلسه را برعهده داشت، در جمع خبرنگاران گفت: جلسه بسیار مهم و خوبی بود و فضای آن بسیار با انرژی و پر از تعامل بود. 


وی با تشکر از ظریف برای حضور در جلسه و شفافیت در صحبت هایش گفت: قرار است در 23 و 24 مهر در ژنو به این مذاکرات ادامه دهیم و امیدواریم بتوانیم این موضوع را جلو ببریم. 


کاترین اشتون گفت: قسمت عمده مذاکرات امروز اختصاص به شنیدن اظهارات آقای ظریف درباره موضوع هسته ای و نظرات ایشان در مورد چگونگی پیش بردن این موضوع بود و این که چشم اندار کلی ما در این موضوع چیست. 


نماینده اتحادیه اروپا در ادامه گفت: در دیدار ژنو به جزئیات عملی این موضوع می پردازیم و من هم بسیار امیدوار هستم اما باید مواظب باشیم که اراده سیاسی به عمل تبدیل شود.   


وی در پاسخ خبرنگاری درباره طرح پیشنهادی پنج به اضافه یک که قبلا طرح شده بود و همچنان مطرح است،گفت: آن پیشنهاد همچنان مطرح است اما فضا و لحن دولت ایران بسیار مثبت است، حالا دولت ایران یا به آن پیشنهاد پاسخ می دهد یا خودشان پیشنهادی می دهند که در ژنو مشخص می شود. کاترین اشتون گفت: هدف دیدار امروز ایجاد جو و فضا و چارچوب این مذاکرات بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اشتون ، خبر ، مسئول ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار