مجمع عمومي سازمان ملل متحد؛

رئيس جمهور گويان: دخالت نظامي در سوريه موجب صلح نخواهد شد

رئیس جمهور گویان تاکید کرد این توهم است که بگوییم دخالت نظامی منجر به برقراری صلح در این کشور می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "دونالد راموتار" گفت: من با دولت و مردم کنیا به خاطر حملات تروریستی که موجب کشته شدن انسان ها شده است، همدردی می کنم.

وی گفت:امروز هنوز بیش از یک میلیارد نفر در فقر شدید بسر می برند و یک نفر از هشت نفر در جهان از سوء تغذیه رنج می بردکه از میان آنها دویست میلیون کودک است.

رئیس جمهور گویان گفت: صلح زمانی معنا می یابد که به قوانین بین المللی ،حقوق و حاکمیت مستقل کشورها احترام گذاشته شود.در حال حاضر سوریه در مرکز نگرانی همه ما قرار دارد.جنگ در این کشور موجب کشته شدن هزاران بیگناه شده است. این توهم است که بگوییم دخالت نظامی منجر به برقراری صلح در این کشور می شود بلکه نیاز به گفتگوهای سیاسی در بین طرف های سوری است.

جامعه بین المللی نیز نقش مهمی دارد. ما از توافق آمریکا و روسیه برای نابودی تسلیحات شیمیایی در سوریه استقبال می کنیم. من از همه کشورهایی که دارای این تسلیحات هستند می خواهیم همین کار را انجام دهند. ما امیدواریم نیروهای تروریستی که در سوریه فعال هستند از این کشور خارج شوند.این افراد زمانی که در افغانستان و عراق می جنگند تروریست نامیده می شوند اما زمانی که علیه دولت سوریه می جنگند مبارزان راه آزادی نامیده می شوند. تروریست هرجا باشد تروریست است.

رئیس جمهور گویان گفت: زمانی که کودتا در مصر روی داد ضربه ای به دموکراسی وارد شد. قدرت های جهان به جای محکوم کردن استفاده از چنین ابزاری (کودتا)سکوت اختیار کردند و از کودتا که منجر به نقض حقوق بشر و مرگ انسان های بیگناه شد، حمایت شدید کردند.این کودتا ممکن است منجر به تظاهرات ،خشونت و مرگ بیشتر گردد.

وی گفت:تا به راه حلی برای فاجعه فلسطینی ها نرسیم،صلح در خاورمیانه معنا و مفهوم نخواهد داشت. مردم فلسطین حق دارند برای خود کشور داشته باشند. ما از خواسته آنها برای زندگی در صلح و کشور مستقل و پایدار فلسطینی حمایت می کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار