مشاورفرهنگی رییس جمهور در "گردهمایی غزه تنها نیست" مطرح کرد

شهادت، هنر مردان خداست

حضرت امام فرمودند شهادت هنر مردان خداست و این جمع نشان از همبستگی هنرمندان ایرانی با مردم هنرمند غزه دارد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران شب گذشته گردهمایی غزه تنها نیست با حضورحسام الدین آشنا  مشاورفرهنگی رییس جمهور، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی ، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ، نرگس آبیار کارگردان فیلم  شیار 143 ،علی موسوی گرمارودی، علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، یوسف علی می‌رشکاک وچندی دیگی از هنرمندان در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

حسام الدین آشنا  مشاورفرهنگی رییس جمهوردر گردهمایی غزه تنها نیست با ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حضرت امام فرمودند شهادت هنر مردان خداست. و این جمع نشان از همبستگی هنرمندان ایرانی با مردم هنرمند غزه دارد. کسانی که هنر خود را در عرصه جهاد و شهادت به نمایش گذاشته‌اند. 

وی افزود : گردهم آمدن در چنین روزهایی به این معناست که ما قدر هنر شهادت را می‌شناسیم به شهادت رسیدن هر یک از شهروندان غزه از کودک و نوجوان گرفته تا کهنسالان موثر‌ترین پیام تاریخ برای تمامی جهان است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور عنوان کرد : خوشبختانه حوزه هنری در این زمینه همواره پیشتاز بوده است و من در اینجا پیام قدردانی و تشکر رئیس جمهور را از تمام کسانی که علیه شعار نه غزه نه لبنان پاسخ دادند را اعلام می‌کنم. 

ایوبی: امیدوارم روز جمعه هنرمندان سراسر ایران خشم خود را از جنایات رژیم صهیونیستی فریاد بزنند 

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی دراین گردهمایی طین گفت : همه ما از دیدن جنایت‌هایی که در این روز‌ها در حق مردم غزه انجام می‌شود نگران هستیم و امید ما به آن است که نتیجه این ویرانی‌ها در ‌‌نهایت آبادانی باشد. 

وی افزود: آنهایی که سعی می‌کردند تا جبهه دشمن را جابجا کنند و روابط را با رژیم صهیونیستی عادی جلوه دهند اکنون این جنایت‌ها و فجایع را در حق مردم غزه ببینند. 

ایوبی تصریح کرد: این روز‌ها شاهد آن هستیم که گروه‌هایی چون داعش و طالبان سربازان اسرائیل هستند و مرتکب جنایت‌هایی علیه مردم مسلمان می‌شوند. ایوبی با اشاره به سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات اسرائیل گفت: امیدوارم این صحنه‌های دلخراش که در غزه رخ می‌دهد جامعه اسلامی را و البته کشورهای جهان را از خواب بیدار کند. رژیم صهیونیستی دشمن جامعه بشریت است و این رژیم‌‌ همان دشمنی است که امام راحل می‌فرمود یک غده سرطانی است و باید از بین برود. 

وی بیان کرد : فریاد مردم غزه در این ماه مبارک رمضان بسیار دردناک است و دردناک‌تر از آن سکوت همه سران کشورهای عربی است که خود را مدعی خدمت به اسلام می‌دانند. البته در این میان سکوت کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند نیز قابل توجه است. کسانی که برای کشته شدن یک نفر و یا یک گروه بیانیه می‌دهند و سینه چاک می‌کنند حالا لبخند رضایت بر لب دارند.

 ایوبی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روز جمعه هنرمندان سراسر ایران خشم خود را از جنایات رژیم صهیونیستی فریاد بزنند و حضوری پرشور داشته باشند.

مومنی شریف: امروز رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه فرو رفته

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در گردهمایی غزه تنها نیست گفت : متأسفانه چند سالی است که رژیم صهیونیستی ماه مبارک رمضان را به کام همه ما تلخ کرده است و با جنایاتی که در غزه انجام می‌دهد این ماه عزیز را برای فلسطینیان به خاک و خون کشیده است. 

وی ادامه داد: در قرآن کریم نقاب از چهره دشمن به خوبی برداشته شده است قرآن این دشمن را دروغگو و دشمن ایمان می‌داند. این دشمن پیغمبران را به شهادت می‌رساند و هرگاه قدرتی می‌یابد در زمین فساد ایجاد می‌کند و شروع به کشتار می‌کند. این دشمن ثروت‌پرست، کینه ‌جو و لجباز است و همواره به مظلومان ستم می‌کند.

مومنی شریف تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر دشمن بشریت است و ما بیشتر از آنکه نگران مردم مظلوم غزه باشیم که هستیم، نگران بشریت و جنایاتی که رژیم اسرائیل به آن روا می‌دارد هستیم.این رژیم با در اختیار داشتن سلاح‌های کشتار جمعی همواره خطری بزرگ برای جهان به شمار می‌رود و متأسفانه مجامع جهانی نیز از جنایات این رژیم چشم پوشی می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر شاهد آن هستیم که رسانه‌های پرنفوذ غربی در اما فراموش نکنیم در این شرایط هریک از هنرمندان ما یک رسانه هستند. تا این خفقان و سکوت را از بین ببرند.هنرمندان ما نسبت به مردمان مظلوم همواره حساسیت و دغدغه دارند. 

مومنی شریف افزود: در طول سالهای اخیر بهترین کارها با موضوع مظلومیت مردم فلسطین توسط هنرمندان ایرانی انجام شده است.فراموش نکنیم در حال حاضر بسیاری در تلاشند تا از موضوع فلسطین حساسیت زدایی کنند و آن را مسئله‌ای عادی جلوه دهند. اما هنرمندان ژرف نگر ما همواره ابعاد تازه‌ای از آنچه که در حق مردم فلسطین انجام می‌شود را بیان می‌کنند. 

وی بیان کرد: سالها پیش شاهد آن بودیم که بسیار راحت رژیم صهیونیستی جنایاتی را در حق مردم لبنان و فلسطین انجام می داد اما امروز این رژیم در باتلاق غزه فرو رفته است. و امیدواریم که این بار نیز مانند دفعات قبل رژیم صهیونیستی در غزه شکست بخورد. 

مومنی شریف در پایان گفت: خوشبختانه هنرمندان ما همواره با آثار ارزشمند خود مردم مظلوم غزه را همراهی کرده‌اند و آنها را تنها نگذاشته‌اند. 

آبیار: باید برای مردم مظلوم فلسطین به جای سکوت یک دقیقه فریاد بکشیم

نرگس آبیار کارگردان فیلم  شیار 143 در گردهمایی هنرمندان برای حمایت از مردم مظلوم غزه عنوان کرد: من به این برنامه دعوت نشدم اما وظیفه خود می‌دانستم که در این گردهمایی حضور پیدا کنم و به نظرم بداهه‌ترین کاری که می‌توانستم انجام دهم حضور در این جمع و حمایت از مردم فلسطین بود. 

وی گفت: هنرمندان وظیفه دارند در آثار خود به مسئله فلسطین توجه ویژه‌ای داشته باشند و ترسی از دیده نشدن آثاری که در مورد فلسطین می‌سازند، نداشته باشند. 

ابیار ادامه داد: چندی پیش فیلمی با موضوع فلسطین در جشنواره کن به نمایش درآمد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. امیدوارم هنرمندان ما نیز بتوانند آثار خوبی را با مضمون فلسطین بسازند در معرض دید مخاطبان قرار دهند. 

وی خاطر نشان کرد: همواره باید در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم و بهتر است به جای سکوت یک دقیقه فریاد بکشیم. 

همچنین کریم اکبری مبارکه بازیگر سینما، تئا‌تردر این مراسم عنوان کرد : در حال حاضر شاهد رخ دادن دو جریان موازی در جهان اسلام هستیم. گروه‌های تکفیری چون داعش دائما مردمان بیگناه را می‌کشند و جنایت می‌کنند و در افکار عمومی رسانه‌های جهان سعی دارند آن‌ها را به عنوان نمادی از مسلمانان نشان دهند. در بخشی دیگر نیز رژیم صهیونیستی به قتل عام مسلمانان و مردم بی‌دفاع فلسطین می‌پردازد. 

وی ادامه داد: البته در حال حاضر درک مردم دنیا بالا رفته است و بسیاری از حقایق را به خوبی می‌بینند. 

اکبری خاطر نشان کرد: امیدوارم در این جمعه و در روز جهانی قدس مردم دین خود را به ساکنان مظلوم غزه ادا نمایند و من مطمئنم روز جهانی قدس جمعه‌ای پرشور خواهد بود.

علی موسوی گرمارودی در گردهمایی هنرمندان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه گفت: آثاری که امروزه در مضمون فلسطین سروده می‌شود سابقه‌ای طولانی دارد سابقه‌ای که به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد و نشان از آن دارد که مردم ما همواره از آرمان فلسطین دفاع کرده‌اند. 

وی افزود: امیدوارم جامعه روشنفکری ما کمی از روشنفکران دیگر کشور‌ها یاد بگیرد. اگر برخی از هنرمندان اهل قبله تقلید نمی‌کنند حداقل از هنرمندان دیگر کشور‌ها یاد بگیرند. 

محسن نفر نیز آهنگساز و نوازنده بنام ایران نیز انقلاب اسلامی ایران  عنوان کرد: خوشبختانه این تهمت که مسلمان باشی و به مسلمان دیگر توجه نکنی نسبت به مردم ایران صدق نمی‌کند. 

وی  افزود: یکی از این موانع آن است که دل‌ها با مردم مظلوم فلسطین همراه و همرنگ نیست. مطمئنا اگر دلهای ما برای مردم مظلوم غزه و البته فلسطین نسوزد و اشک‌هایمان از این ظلمی که به آن‌ها وارد می‌شود غمگین نشود ونمی‌توان در گام بعدی که جهاد است به موفقیت رسید.

 نفرگفت: این غم مقدمه‌‌ همان جهان بزرگ است. خوشحالم که مردم ما همواره دلسوز مردم فلسطین بوده‌اند و همواره ظلمی که به اهالی فلسطین وارد می‌شود را به جهانیان اعلام کرده‌اند. این آهنگساز و نوازنده بنام ایران افزود: مطمئنا با ظهور حضرت بقیه الله (عج) صهیونیست‌ها از صحنه روزگار محو خواهند شد. 

وی خاطرنشان کرد: هنر موسیقی در بین مردم فلسطین و رزمندگان مقاومت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تأثیر بسیار زیادی در میان آن‌ها دارد. آن‌ها با سرودهای تأثیرگذار همواره تهییج می‌شوند و اعجاز هنر موسیقی در آنجا به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. من از این بابت که در زمینه هنر موسیقی با مردم فلسطین پیوند دارم بسیار خوشحالم و امیدوارم در جهت همراهی، همدلی و هم آوایی با مردم فلسطین سروهای خوبی ساخته شود و با آن‌ها فریاد زده 
 
 علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در مراسم گردهمایی «غزه تنها نیست بیان کرد : خوشبختانه شاعران ما در زمینه مسئله فلسطین به خوبی عمل کرده‌اند و در زمینه شعر فلسطین هیچ چیزی کم نداریم. 

وی در ادامه گفت: اگر می‌بینیم که امروز مردم غزه این طور مقابل اسرائیل ایستاده است دلیل آن را باید در تاریخ این منطقه جستجو کنیم. 

قزوه افزود :در حدود دو هزار و 500 سال پیش و در دوره هخامنشیان شهر غزه فرمانداری به نام باتیس داشت که وقتی اسکندر به آن ناحیه حمله کرد هیچگاه حاضر به کرنش و تسلیم در برابر او نشد و امروز هم می‌بینیم مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و تسلیم نمی‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: وجدان جهانیان در برابر جنایت رژیم صهیونیستی در حال بیدار شدن است و فراموش نکنیم که اوضاعی متفاوت در پیش است.

یوسف علی میرشکاک در مراسم حمایت از مردم غزه عنوان کرد: برپایی این چنین مراسم‌هایی کار بسیار شایسته و خوبی است به شرط آنکه از اصل قضیه غافل نشویم. اصل قضیه در این میان اصل اسلام است. 

وی در  ادامه اظهار داشت: آیا این کار‌ها و مراسم‌هایی را که ما برگزار می‌کنیم می‌تواند غزه را از تنهایی خارج کند و جنایات رژیم صهیونیستی را متوقف کند؟ نباید به این نشست‌ها شب شعر‌ها بسنده شود. 

میر شکاک گفت: در دورانی که رسانه‌های تصویری نقش بسیار تأثیرگذاری را در جهان دارند نمی‌توان تنها با شعر به جنگ دشمنان رفت. هرساله می‌بینم که چندین شبکه به رسانه‌های ما اضافه می‌شود اما بازهم کاری از پیش نمی‌بریم.

 وی در پایان بیان کرد: امیدوارم کانون هنری انقلاب یعنی حوزه هنری پرتوان‌تر از گذشته و با وجود بسیاری از کمبود‌ها و بی‌توجهی‌ها به کار خود ادامه دهد. 






انتهای پیام/اق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار