یادداشت/

اعدام شیخ نمر آل‌سعود را به آل سقوط تبدیل خواهد کرد

آل سعود باید بداند علمای دینی نزد مردم جایگاه خاصی دارند و با اینگونه کار‌ها، فقط فشار مردمی را برای سرنگونی خود افزایش می دهد.

اعدام شیخ نمر آل سعود را به آل سقوط  تبدیل خواهد کرد/شرق عربستان برای قیام منتظر جرقه ای استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران:  "امین اسدی" کارشناس مسائل منطقه‌ طی یادداشتی به بررسی تبعات اعدام "شیخ نمر"  پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

سیاست گذاری در کشور عربستان این روز‌ها نشان می‌دهد که شاهزادگان این کشور در راستای پیشبرد اهداف صهیونیستی - آمریکایی حرکت می‌کند و رو به جلو می‌روند، صدور چنین احکام ضد حقوق بشری و اسلامی (حکم اعدام شیخ باقر النمر) نشان از درماندگی شاهزادگان عرب دارد، این رژیم وهابیت در تمامی حوزه‌ها سعی خود را بر برهم زدن وحدت شیعه و سنی در منطقه انجام داده و با وهابیت و گروه‌های تکفیری مثل داعش و القاعده خواهان بهم زدن آرامش نسبی در خاورمیانه است، عربستان باید بداند که با ریختن خون مسلمانان به خصوص شیعیان مظلوم نمی‌تواند ثمرهٔ وحدت بین شیعه و اهل سنت را از ریشه برکند و ما شاهد هستیم و خواهیم بود که این وحدت هر روز محکمتر و با ریشه‌تر خواهد شد.

ولی هم اکنون عربستان با جنایاتی که در یمن انجام می‌دهد مردم خود و خاورمیانه را بسیار ناراحت کرده و در داخل هم اختلافات درون خاندانی میان شاهزادگان صعودی ایجاد شده است لذا اگر آل‌صعود شیخ نمر را اعدام کند مطمئنا ملت‌های آزاده جهان و مردم شرق عربستان ساکت نخواهند نشست و این مسئله بر تشنج داخلی عربستان هم می‌افزاید و در صورت اعدام شیخ نمر شورش‌هایی در مناطق مختلف عربستان به خصوص مناطق شیعه نشین برپا خواهد شد. آل سعود به صورت ناعادلانه برای شیخ نمر حکم صادر کرده است چرا که وی مرتکب جرمی نشده و تنها سخن حق زده که این حکم را برای وی صادر کردند..

محمد بن نایف، ولیعهد عربستان به سلمان بن عبد العزیز پادشاه این کشور گفته است؛ هم اکنون که ملت سعودی به جنگ با یمن درگیر است بهترین زمان برای‌‌ رها ‌شدن از دست شیخ نمر است. البته حکم اعدام شیخ نمر باعث خشم گسترده در قطیف و احساء می‌شود که بیش از سه میلیون شیعه در این مناطق وجود دارد و در صورتی که آل سعود دست به این حماقت (اعدام شیخ النمر) بزند، با توجه به جنایت‌ها و فجایعی که در دو ماه اخیر توسط آل سعود در یمن رخ داده؛ زنگ خطر به صدا درآمده و با دست خود تیشه به ریشه‌اش زده و تاج و تخت ساختگی خود را بر باد خواهد داد.
 
اگر خدایی ناکرده دولت عربستان در مورد آیت‌الله نمر دچار چنین اشتباهی شود وحکم اعدام شیخ نمر را اجرا کنند می‌توان با اطمینان کافی گفت این امر می‌تواند برای عربستان بسیار خطرناک باشد و آثار سویی را برای دولت سعودی به همراه خواهد داشت و موجب تزلزل در نظام سلطنتی - وهابی ‌شود. عربستان با اجرای این حکم بار دیگر خباثت و خشونت خود را در جهان آشکار و دشمنی خود با اسلام و مذهب شیعه را ثابت خواهد کرد.

آل سعود باید بداند علمای دینی نزد مردم از جایگاه خاصی برخوردارند و با اینگونه کار‌ها تنها فشار مردمی را برای سرنگونی حکومت خود افزایش داده است، همچنین باید بدانند ریختن خون مظلوم و بخصوص خون کسی که دغدغه‌ای بجز تبلیغ اسلام ناب محمدی ندارد و جز به حقیقت مطلب دیگری نگفته است، دامن پادشاه وهابی سعودی را خواهد گرفت. سران سعودی مطمئن باشند که قتل شیخ نمر، این عالم وارسته و مجاهد زکیه به مانند جرقه‌ای در انبار باروت خواهد بود که خاندان این رژیم نامشروع را به باد می‌دهد.

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با دیگر کشور‌های مسلمان ارتباط بگیرد و آن‌ها را از خطرات پیش روی اجرای حکم اعدام این انسان پاک و مومن را گوشزد نماید. با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران ریاست جنبش غیرمتعهد‌ها را برعهده دارد باید از این ساختار نیز بیشترین بهره را ببرد، چرا که باید از جنگی عظیم و خانمان سوز جلوگیری کند. حکومت آل‌سعود باید بداند که مردم مسلمان و شیعه در ایران و عربستان و یا در کشورهای دیگر خاورمیانه در مقابل این امر سکوت نمی‌کنند، چراکه همه مردم مسلمان، این اعدام را جنایتی بزرگ می‌دانند و هیچگاه در مقابل ظلم سکوت نکرده و نمی‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار