باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

همکاری تاکتیکی ناو هواپیمابر "شارل دوگل" با "کشتی‌های جنگی روس" ؟! + تصاویر

آیا "شارل دوگل" با کشتی‌های جنگی روس در نبرد با داعش در سوریه همکاری خواهند کرد؟

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقات تروریستی "پاریس" محکومیت جهانی را به همراه داشت. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تابع قوانین بین‌المللی و پیشرو در مبارزه با تروریسم این اقدامات را به شدت محکوم کرد.


اتفاقات "پاریس" باعث شد تا فرانسه که در یکسال اخیر اقدام قابل توجهی برای مقابله با تروریست‌های داعش نکرده بود، به خود بیاید و برای مبارزه با تروریسم تکفیری "ناو هواپیمابر شارل دوگل" را به منطقه مدیترانه اعزام کند.


در همین مدت کوتاهی که از وقوع حملات تروریستی پاریس می‌گذرد شاهد به پرواز درآمدن هواپیماهای فوق پیشرفته جاسوسی بر فراز آسمان سوریه، زیردریایی‌های ضدهسته‌ای در آبهای منطقه و ... هستیم و قدرت‌های غربی برای به نمایش گذاشتن آخرین فناوری‌ها و توان نظامی خود در سوریه با یکدیگر رقابت می‌کنند و  "ناو هواپیمابر شارل دوگل" نمونه ای از این دستاوردهاست.



***مشخصات ناو هواپیمابر «شارل دوگل» 
 
سایت «میلیتاری فکتوری»  (Military -Factory) درباره ناو هواپیمابر «شارل دوگل» می‌نویسد: «شارل دوگل» یک ناو هواپیمابر هسته‌ای بوده که اخیرا توسط نیروی دریایی «فرانسه» به خدمت گرفته شده است. این اولین ناو هواپیمابر با سوخت هسته‌ای و با تکنولوژی بالا در کلاس جهانی بوده که قابلیت حمل جنگنده و هلی‌کوپتر را دارد.  
 
 


آیا ناو هواپیمابر



همکاری تاکتیکی ناو هواپیمابر


همکاری تاکتیکی ناو هواپیمابر




***موشک کلاس "آستر" و "میسترال" و رادار "آرابل"  از جمله سلاح‌های ناو هواپیمابر "شارل دوگل"
 
این سایت ادامه داد: ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در سال ۲۰۰۱ با ظرفیت ۱۹۵۰ خدمه، طول بیش از ۲۶۱ متر و با جابجایی ۴۲ هزار تن، سرعت ۳۱ مایل بر ساعت و با برد نامحدود و دارای جنگ افزارهای لانچر موشک‌های سطح به هوای کلاس «آستر» (Aster Missile) به استعداد ۱۵ فروند، موشک کلاس «میسترال» (Mistral Missile) و ۸ سلاح ۲۰ میلی متری و توپ دومنظوره است.  
 
 
سایت «ناوال تکنولوژی» (Naval - Technology) درباره ناو هواپیمابر «شارل دوگل» نوشت: این یک ناو هواپیمابر هسته‌ای بوده که در دسامبر ۲۰۰۰ برای تمرین نظامی در دریای "مدیترانه" به‌کار گرفته شده است.  
 

این سایت درباره ویژگی‌های این ناو نوشت: این ناو ظرفیت حمل ۴۰ فروند جنگنده «رافائل» با برد ۳ هزار و ۲۴۰ کیلومتر، «سوپر اتاندارد» با برد ۱۶۸۲ کیلومتر و انواع هلی‌کوپتر را دارد. این ناو هواپیمابر دارای موشک‌های ضد هواپیمای «سام» (Surface to Air Missile) از جمله موشک «آستر» با وزن سرجنگی ۱۱۳ کیلوگرم و برد ۳۰ کیلومتر و هدایت «اینرسی» و رادارهای «آرابل» سه بعدی و چندمنظوره با برد ۷۰ کیلومتر و سلاح‌های ۲۰ میلی‌متری است.  



آیا ناو هواپیمابر





***حضور در منطقه به  بهانه ماموریت ضد داعش

روزنامه «گاردین» (The Guardian) درباره حضور ناو «شارل دوگل» نوشت: این ناو برای ماموریت ضد داعش به نیروهای ائتلاف پیوسته و این اقدام فرانسه با حمایت از عاملیت آمریکا در ائتلاف صورت گرفته است.  
 
سایت «استریپس» (Stripes) در این باره نوشت: ناو هواپیمابر «شارل دوگل» برای انجام ماموریت ضد داعش و کمک به آمریکا به ائتلاف پیوسته که دارای جنگنده‌های «رافائل» و «سوپر اتاندارد» است.  


"جان اف لوردیان" –وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد ناو جنگی "شارل دوگل" این کشور در شرق دریای مدیترانه مستقر شده و برای پرواز جنگنده‌های فرانسوی به منظور حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه آماده است.


به نظر می‌رسد فرانسه کار حمایت از ائتلاف آمریکایی را رها کرده و روی به فدراسیون روسیه آورده و تماس تلفنی اخیر "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه گویای همین نکته است.  رئیس جمهور فرانسه همچنین اعلام کرده جنگنده های فرانسوی برای مقابله با داعش «بصورت مستقل» از ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به عراق و سوریه اعزام می شوند.



**عملکرد روسیه در مبارزه با داعش

البته "ناو هواپیمابر شارل دوگل" در حالی به منطقه مدیترانه اعزام شده که فدراسیون روسیه از دهه اول مهرماه سال جاری به صورت جدی با تروریست‌های تکفیری وارد نبرد شده‌اند و بیش از 2 هزار هدف تروریست‌ها را از بین برده و بیش از 80 درصد چاه‌های نفت داعش در سوریه را به خصوص در استان "دیرالزور" از بین بردند.



آیا ناو هواپیمابر


اما سوال اینجاست که آیا  "ناو هواپیمابر شارل دوگل" و جنگنده‌های مستقر بر این ناو با جنگنده‌های روسی برای انهدام اهداف داعش همکاری می‌کنند. اخیرا منابع رسانه‌ای زمزمه‌هایی مبنی بر همکاری "ناوهای جنگی روسی" و "ناو هواپیمابر شارل دوگل" مطرح بود که در این زمینه رایزنی‌های سران "کرملین" و "الیزه" نیز عنوان شده بود.



با توجه به اینکه "ناو هواپیمابر شارل دوگل" برای انهدام مواضع نظامی و چاه‌های نفت داعش اقدام می‌کند و روسیه نیز با همین هدف از مهرماه در اینکشور در حال جنگ است، لذا هماهنگی و لزوم یک ائتلاف در حمله لازم و ضروری است. برای مثال فرض کنید جنگنده‌های فرانسوی برای انهدام اهداف داعش در "حما" و "حلب" تیک آف می‌کنند و همزمان جنگنده‌های کلاس "توپولوف" و "سوخو" روسی هم بر انهدام اهداف در شمال سوریه به پرواز در می‌آیند و به نظر می‌رسد که یک هماهنگی باعث موثرتر بودن حملات می‌گردد.




*** سخنان فرمانده  "ناو هواپیمابر شارل دوگل"

به نظر می‌رسد هماهنگی ناو هواپیمابر "شارل دوگل" و کشتی‌های جنگی روسی در انهدام مواضع داعش در استان‌های "حما"، "حلب"، "دیرالزور" و رقه لازم و ضروری است تا خروجی این همکاری با نتایج مثبتی همراه باشد و البته باید منتظر ماند و دید آیا این دو ناو با هم همکاری می‌کنند؟


ناو هواپیمابر «شارل دوگل» طبق گفته رسانه‌ها، به منظور انجام عملیات ضد داعش و پیوستن به گروه ائتلاف در منطقه توسط فرانسه به مدیترانه  گسیل داشته شده، اما این موارد مطرح شده و حضور این ناو در منطقه اهدافی را دنبال می‌کند.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار