آمریکایی ها از چه چیزی میترسند؟

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که مردم کشورش نگران تکرار وقایع خونبار پاریس در وطن خود هستند و باید ضمن حفظ هوشیاری، با مأموران اطلاعاتی در زیرنظر گرفتن اوضاع، همکاری کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که مردم کشورش نگران تکرار وقایع خونبار پاریس در وطن خود هستند و باید ضمن حفظ هوشیاری، با مأموران اطلاعاتی در زیرنظر گرفتن اوضاع، همکاری کنند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که از سفری طولانی بازگشته بود، امروز با اعضای تیم امنیت ملی خود جلسه گذاشت و در خصوص تأثیر حوادث خونبار پاریس بر امنیت کشورش با آنها رایزنی کرد.

اوباما ابتدا به توصیف حملات پاریس پرداخت و آنها را «شنیع» خواند.

وی که یک روز پیش از جشن‌های بزرگ روز شکرگزاری در کشورش سخن می گفت، در ادامه افزود: «مردم نگران اند که حوادث پاریس اینجا هم اتفاق بیافتد؛ مردم اما بدانند که ما برای امنیت کشور، از هیچ اقدامی فروگذار نیستیم.»

اوباما ریشه احیای وحشت از تروریسم را، اقدامات داعش دانست و گفت: «مبارزه خود با این گروه را تشدید کرده‌ایم، خطوط تأمین منابع مالی، سامانه‌های اطلاع‌رسانی و برنامه‌های عضوگیری داعش را هدف گرفته‌ایم.»

باراک اوباما گفت که پس از 11 سپتامبر، روزهای اخیر اولین روزهایی بود که آمریکایی‌ها در دور میز غذای خانوادگی در خصوص تهدیدات تروریستی صحبت می‌کردند؛ رئیس‌جمهور آمریکا البته افزود: «از 11 سپتامبر به بعد، اقدامات بی‌سابقه‌ای در حوزه تأمین امنیت هوایی و مرزی انجام دادیم.»

وی در ادامه از تلاش‌های نیروهای امنیتی برای آسودگی خاطر آمریکایی‌ها سخن گفت و افزود: «آخر هفته را به راحتی با خانواده‌های خود به تعطیلات بروید .. نیروهای امنیتی همه چیز را درون کشور و در خارج از مرزها، زیر نظر دارند.»

اوباما در ادامه تمجید از اقدامات نیروهای امنیتی کشورش گفت: «آنها 24 ساعت و 7 روز هفته برای امنیت وطن تلاش می‌کنند و حتی تعطیلات هم وقفه‌ای در کار آنها نمی‌اندازد.»

اوباما در آخرین دقائق سخنان خود، شفاف‌تر و صریح‌تر از تهدیدهای امنیتی پیش‌کوی کشورش گفت و ادامه داد: «اگر تهدید امنیتی خاصی واقع شود، آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.»

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در انتها برای تأمین امنیت «وطن» دست به دامان مردم کوچه و بازار شد و گفت: «مردم اگر مورد مشکوکی دیدند،  بگویند. این (کار) می‌تواند مفید باشد.»
منبع: فارس
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار