قاچاق وبال گردن اصناف شده است/ عسگری برکناری اش را تکذیب کرد

رئیس سازمان امور مالیاتی از توزیع اظهارنامه مالیاتی مشاغل در خرداد ماه خبر داد و گفت: برای مبارزه با قاچاق نیازمند همکاری اصناف و دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در همایش اتاق اصناف با شاره به تنظیم روابط سالم در اقتصاد ایجاد شفافیت مالیاتی اظهار داشت: در تمام دنیا شفاف‌سازی اقتصادی صورت می‌گیرد و این امر وظیفه دادگاه یا نیروی انتظامی نیست بایستی تمام بخش‌ها با هم تعامل وهمکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: رسالت ما این است که روابط خود را با اصناف و امور مالیاتی تنظیم نماییم چرا که به تنهایی سازمان امور مالیاتی نمی‌‎توان وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهد.

عسکری ادامه داد: از 2 میلیون و 700 هزار مورد 37 درصد مشاغل زیرمجموعه بند الف و ج هستند که از مالیت معاف شدند به طوری که در تهران زیر 20 درصد هستند همچنین حدود 33 درصد از مودیان زیر 500 هزار تومان مالیات پرداخت می‌کنند و همچنین 2.5 درصد مودیان مشاغل زیرمجموعه بند ال، ب و ج هستند  که بالای 3 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: 250 هزار شرکت در ایران اظهارنامه مالیاتی دریافت می‌کنند که 20 هزار مورد آنها مشکل مالیاتی دارند بنابراین باید رفتار خودمان را تنظیم کرده تا بتوانیم به اهداف مورد نظر خود در بخش مالیات دست پیدا کنیم.

عسکری افزود: ما به دنبال این نیستیم که دیوار بی اعتمادی ایجاد کنیم چون اعتماد به همدیگراز بین می‌رود بنابراین برای رفع آن باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم چرا که به تنهایی نمی‌توانیم موانع را از سر برداریم.

وی از اصلاح قانون نظام مالیاتی در کشور خبر داد و گفت: نرخ پایه طبقات را از 3 میلیون به 10 میلیون و نرخ درصدی آن را از 35 درصد به 25 درصد رساندیم به طوری که از سال 95، اظهارنامه مالیاتی مشاغل در خرداد ماه و بقیه مودیان در تیر ماه توزیع می‌شود همچنین بسیاری از فرآیندها در سازمان امور مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 95 مالیات‌ها را مکتوب کردیم به همین منظور تعداد دفاتر و پیشخوان‌ها را در کشور توسعه داده تا مغایرتی در سیستم مالیاتی کشور به وجود نیاید.

عسکری در ادامه اظهار داشت: به دنبال بر طرف کردن مشکلات اصناف هستیم چرا که هم اکنون اکثر کالاها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که این امر برای به نوبه خود برای تولیدکنندگان و اصناف مشکلاتی به وجود اورده است و بیشتر قاچاق از طریق تعاونی مرزی انجام می‌شود ما به دنبال این هستیم که در این زمینه برنامه‌های خوبی را به اجرا درآوریم.

***استعفا ندادم

عسکری در جمع خبرنگاران در خصوص برکناری وی از سازمان امور مالیاتی گفت: من هم اکنون در این سازمان مشغول به فعالیت هستم و برکناری خود را تکذیب می‌کنم بنابراین اگر مسئله برکناری باشد مسلما تصمیم گیری از سوی مسئولان خواهد بود.

وی در خصوص لایحه بودجه 95 در زمینه امور مالیاتی گفت: هنوز بودجه 95 در دولت نهایی و به تصویب نرسیده و پیشنهاداتی که در این زمینه داده شده هنوز قطعیت ندارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در طی هشت ماهه سال جاری 83 درصد پرداخت مالیات محقق شده و پیش‌بینی ما برای ارزش افزوده در بودجه 95 از رشد امسال کمتر خواهد بود.

وی افزود: دغدغه ما در خصوص اخذ مالیات از افراد یکی از موضوعاتی است که باید بر اساس چهارچوب و قوانین تنظیم شود و قرار نیست که در بودجه 95 مالیات بر ارزش افزوده رشد داشته باشد.

عسکری تصریح کرد : باتوجه به شرایط رکود حاکم بر جامعه اخذ مالیات را بر نبض اقتصادی در نظر خواهیم گرفت.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار