رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران:

نخستين سند قانوني الكترونيك به امضاي ديجيتال درآمد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ايران گفت: اظهارنامه مالیاتی با امضای دیجیتال نخستین سند الکترونیک قانونی کشور به شمار مي رود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمودی امروز در مراسم افتتاح امضای دیجیتال در اظهارنامه‌های مالیاتی گفت: امروز برای اولین بار است که یک سند رسمی دولتی به صورت قانونی و ضابطه‌مند به شکل الکترونیک تهیه و تبادل می‌شود.

وي در ادامه افزود: البته تبادل اسناد الکترونیک با امضای دیجیتال در حال حاضر انجام می‌شود ولی یا دولتی نیست و یا سند دستی آن هم بعلاوه الکترونیک مبادله می‌شود.

محمودی تصريح كرد: مرکز توسعه تجارت الکترونیک متولی اجرای 79 ماده از قانون تجارت الکترونیک است و امروز برای اولین بار ماده 6 قانون تجارت الکترونیک مصداق پیدا کرد.

به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تاکنون اسنادی که در کشور به شکل الکترونیک مبادله شده هیچ کدام حائز تمام شرایط قانونی نبوده است و سند دیگری که در کشور الکترونیک مبادله شده و قانونی باشد، نمی‌شناسیم.

وی در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌گذاری سازمان‌ها در آی‌تی 1000 برابر بازدهی خواهد داشت و توصیه می‌کنم هر چه سریعتر وارد این فرآیند شوند

وی با بیان اینکه در افتتاح امروز همچنین گام بزرگی در اجرای ماده 48 قانون تجارت الکترونیک برداشته شد،خاطر نشان كرد: من به سازمان امور مالیاتی تبریک می‌گویم که پیشتاز بود و اعلام آمادگی می‌کنیم که در سایر سازمان‌ها نیز اسناد الکترونیک در دستور کار قرار گیرد./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار