مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار رسید

مدیرکل مبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: بنابر آمار تاکنون در سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه سن مادر و پوره سن صورت گرفته است.

سعید معین، مدیرکل مبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برآورد اولیه آن بود که مجموع مبارزه با آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد، در حالیکه تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است.

به گفته او، بنابر آمار تاکنون در سطح یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه سن مادر و ۲۰۰ هزار هکتار پوره سن صورت گرفته است که پیش بینی می شود سطح مبارزه پوره به یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار برسد.

معین با بیان اینکه مبارزه علیه پوره سن تا اوایل تیرماه ادامه دارد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که مجموع سطح مبارزه علیه آفت سن و پوره به ۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار برسد، در حالیکه سال گذشته مجموع مبارزه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده است.

مدیرکل مبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات ادامه داد: سال گذشته مجموع سن زدگی مزارع ۸ دهم درصد بود که امسال بنابر تشدید روند عملیاتی به منظور کاهش خسارت به گندم در نظر داریم که میزان سن زدگی به کمتر از این رقم برسد. گفتنی است با انجام مبارزه به موقع خسارتی به مزارع وارد نشده است.

او با بیان اینکه پرونده مبارزه علیه زنگ زرد گندم بسته شد، افزود: امسال حدود یک میلیون هکتار مبارزه علیه زنگ زرد گندم صورت گرفت که این میزان ۳ برابر سال گذشته است.

معین گفت: با توجه به گرمای هوا از اوایل خرداد و افزایش ۳ درجه ای دمای هوا نسبت به سال قبل برای کاهش سن زدگی حداکثر یک تا ۲ روز پس از توصیه  کارشناسان نسبت به سم پاشی اقدام کنند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار