ندیمی در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران:

9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بود

نماینده مردم لاهیجان گفت: 9 دی روزی بود که مردم دلبستگی و وفاداری خود را به دستاوردهای انقلاب اعلام کردند.

"ایرج ندیمی" عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رویکرد حقوق اساسی که انقلاب اسلامی بر اساس آن اداره می‌شود بیان داشت: در قانون اساسی ارکان قوا و رهبری تعریف شده و مقابله با این دو بخاطر انتخابات در کشور مفهومی ندارد.

ندیمی با بیان اینکه افرادی در انتخابات شرکت می‌کنند، باید قانون اساسی را قبول داشته باشند و به آن قسم یاد کنند گفت: تا زمانی که در قانون اساسی قواعد پیگیری شکایات از طریق وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد نامزدهای انتخاباتی حق ندارند مقابل قانون بایستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به فصل‎الخطاب مقام معظم رهبری در نماز جمعه با شکوه پس از انتخابات 88 گفت: اینکه برخی پس از استماع این سخنان باز هم از قانون تمکین نکردند مایه تأسف بود.

عضو کمیسیون اقتصادی 9 دی را نقطه عطف تاریخ انقلاب دانست و اظهار داشت: 9 دی نشان داد مردم خواستار اداره کشور براساس قانون و رهبری هستند. یعنی مردم کسانی که نظام را قبول نداشته باشند و قانون اساسی را زیر سوال ببرند، کنار خواهند گذاشت.

ندیمی با بیان اینکه کسانی که قانون اساسی را قبول ندارند نمی‌توانند سمت‌های اصلی مانند نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد نماینده مردم در مجلس شود باید به پایبندی به قانون اساسی سوگند یاد کند، لذا کسانی که قانون اساسی را قبول دارند چگونه می‎توانند مورد اعتماد و امین مردم باشند.

به گفته وی انقلاب آفرینندگانی دارد و که نگهداری از آن را بر عهده دارند به تعبیری دیگر مردم هم علت ائتلافی و هم علت ابقایی انقلاب اسلامی هستند.


او با یادآوری صبوری مردم در ایام پس از انتخابات اظهار داشت: مردم تا 9 دی که فاصله زیادی با روز انتخابات داشت صبوری کردند. ولی وقتی دیدند که نسبت به دین، قانون و مردم تعرض می‌شود دیگر صبوری نکردند و با اعلام حضورشان مشتی محکم در دهان سوء استفاده‌کنندگان زدند و با این حرکت نشان دادند وقتی کیان نظام در خطر باشد هیچ ملاحظه‌ای وجود ندارد و حتی کسانی که به افراد دیگری هم رای داده بودند در خیابان‌ها ظاهر شده و اعلام کردند که ما به این انقلاب، قانون، نظام ، خون شهدا و دستاوردهای امام راحل و انقلاب وفاداریم.


نماینده مردم لاهیجان در پایان تصریح کرد: 9 دی از نظر ما روز تعریف وابستگی، دلبستگی، علاقه و وفاداری ملت ایران به دستاوردهای خودشان است و در حقیقت از خرمنی که آفریده بودند حفاظت کردند و اجازه سوء استفاده به دشمن خارجی و کسانی که در داخل اعتقادی به نظام، رهبری، مردم،‌ انقلاب،‌ شهدا و ایثارگران ندارند، نداده  بنابراین 9 دی روز بیعت مردم با انقلاب، قانون و رهبری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار