مرگ، پایان دریافت یارانه نیست!/حذف زنده ها از گردونه یارانه بگیران

در حالی امروز حدود 2 میلیون نفر افراد فاقد کارت ملی از چرخه دریافت یارانه خارج می شوند که هنوز برخی افراد فوت شده ، یارانه خود را دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سریال حذف یارانه بگیران که مدتی است کلید خورده، در فاز جدید با حذف افراد فاقد کارت ملی شکل تازه ای به خود گرفته است.

 بر این اساس حدود دو میلیون نفر فاقد کارت ملی از امروز 15 بهمن ماه مشمول حذف یارانه می شوند این در حالی است که این افراد طی روزهای گذشته وقتی برای دریافت کارت و یا شماره ملی خود مراجعه کردند زمان انجام کار اداری آنها به روزهای بعد از تاریخ مذکور موکول شده است.

گفتنی است این افراد تا یک ماه برای دریافت کارت ملی مهلت دارند و در این مدت یارانه به آنها تعلق نمی گیرد اما پس از انجام مراحل ثبت نامی و دریافت کارت ملی مجددا می توانند یارانه بگیرند.

براساس این گزارش دولت امسال 3 میلیون نفر از افراد غیر نیازمند و ثروتمند را از دایره یارانه دهی خود حذف کرد که با حساب این 2میلیون فرد فاقد کارت ملی در مجموع تا امروز 5 میلیون نفر از چرخه دریافت یارانه خارج شده اند.

این در حالی است که ربیعی وزیر تعاون در مهرماه امسال صحبت از حذف 6میلیون نفر از یارانه بگیران بر طبق قانون مجلس کرده بود.

همچنین میدری معاون امور رفاهی وزیر تعاون از پیشنهاد کارشناسانی از کمیته امداد و نهادهای مرتبط و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای حذف 15 میلیون یارانه بگیر گفته و اظهار داشت: این پیشنهاد باید برای اجرایی شدن به قانون تبدیل شود.

اما اگر بنا به حذف گروهی از دریافت یارانه باشد گروه های مهمتری همچون خارج نشینانی که احتمالا هنوز یارانه می گیرند، ثروتمندان و یا حتی افراد فوت شده هستند، چراکه ممکن است برخی افراد فاقد کارت ملی ، نیازمند به دریافت یارانه باشند اما به طور قطع مردگان نیازی به کمک دولت ندارند و همچنین خارج نشینان نیز نباید سهمی در یارانه کشور داشته باشند.

بر اساس این گزارش به گفته احمد میدری، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی از یارانه‌بگیران فوت کرده‌اند اما اطلاعاتی از آنها در ثبت احوال موجود نیست و همچنان یارانه می‌گیرند، این افراد در روستاها و قبرستان‌های غیر رسمی دفن می‌شوند.

وی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال اعلام کرده که 3 درصد از فوت شدگان اطلاعاتی به ثبت احوال نمی‌دهند و سازمان تأمین اجتماعی هم بعدها با تحقیق خودش متوجه فوت افراد می‌شود.

بر اساس این گزارش نبود بانک اطلاعاتی دقیق و جامع سبب شده در هر مرحله از حذف یارانه بگیران ، مشکلاتی پیش روی دولت وجود داشته باشد که نمونه آن اینست که در جریان پرداخت و قطع یارانه بخشی از کسانی که یارانه می گیرند مستحق دریافت نبوده اند و برخی دیگر که نیازمند هستند به اشتباه حذف شده اند.

بر این اساس تکمیل بانک اطلاعاتی دولت در کنار ادامه روند حذف یارانه بگیران ، از قربانی شدن افراد نیازمند جلوگیری کرده و سبب می شود که هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا شود و عواید آن به بخش تولید بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
من پنج سر عائله دارم ویک معلم ساده هستم وهمسرم خانه دار است ویک دانشجو و دو دختر در حال تحصیل دارم که شش ماهه یارانه ام را قطع کرده اند هر چه گفتم قبول نکردند
-
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
دربعضی خانواده ها که از قشر مرفع نیز می باشند یارانه آن ها قطع نمی شود چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
یارانه سرپرست خانواده ای که فوت میکنه و خانواده اش فقیره و هیچ درآمدی نداره، نباید قطع بشه، باید به همسرش و فرزندانش پرداخت بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
سلام، نکات دقیق و به جایی بود...
آخرین اخبار