باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

"مشت آهنین" ارتش سوریه در "نبل" و "الزهرا"/"20 کیلومتر" تا آزادسازی "حلب" + نقشه و تصاویر

پیروزی بزرگ ارتش سوریه در حومه "حلب" نگرانی همپیمانان تروریست‌ها را افزایش داد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش و "نیروهای دفاع وطنی" سوریه با همکاری  نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه و محور مقاومت توانست پیروزی بزرگی را در ریف  "حلب" رقم بزند. 


این پیروزی  بزرگ باعث شد تا علیرغم میل باطنی  تروریست های تکفیری و همپیمانانش در منطقه  "غرب آسیا" ، ارتش سوریه یک گام بلند دیگر برای آزاد سازی مرکز استان "حلب" بردارد.   


با توجه به اینکه شهرک "نبل" و "الزهرا"  در فاصله 20 تا 25 کیلومتری شهر "حلب" قرار دارند ، لذا این پیروزی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه می‌تواند یک امید بزرگ برای پاکسازی شمال سوریه باشد.









 
شاید ترکیه و اسرائیل را بتوان از عصبانی ترین همپیمانان تروریست های تکفیری جبهه النصره و احرار الشام و .... دانست که در شکست های  "ریف حلب" روز به روز خشمگین تر می‌شوند و این نشان می‌دهد مقاومت در مسیر خوبی  حرکت می‌کند.


ایالات متحده آمریکا نیز از آزاد سازی شهرک  "نبل" و "الزهرا" ناراضی بوده و این موضوع در سخنان مقامات این کشور مشخص است. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا؛  سوریه و روسیه را به تلاش برای حل بحران سوریه از راه های نظامی متهم کرد.



وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا مدعی شد:  ادامه عملیات ارتش سوریه و حملات هوایی روسیه آشکارا نشان داد که "دمشق" و "مسکو" به جای راهکارهای سیاسی، تلاش دارند به  راه حل های  نظامی روی بیاورند.


آزاد سازی شهرک "نبل" و "الزهرا" باعث می‌شود تا حلقه محاصره تروریست ها در استان "حلب" تنگ تر شود و مسیرهای مواصلاتی و لجستیکی و انتقال تسلیحات آن ها با مشکل جدی مواجه گردد.  جالب است که این دو شهرک که ده ها هزار نفر را در خود جای دادند در رسانه های وابسته به کشورهای غربی هیچ سخنی از در حصر قرارگرفتنشان  مطرح نمی‌شود (و نمی شد) و این برای مجامع حقوق بشری جای تامل عمیق دارد.




** آیا شبکه  "بی بی سی فارسی" در تحولات سوریه بی طرف است؟

برای مثال شبکه  "بی بی سی فارسی" در زمان شروع مذاکرات "ژنو 3" در سوریه مدعی شده بود : " مردم محاصره شده از سوی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در "مضایا" واقع در "ریف  دمشق"  در اثر گرسنگی 16 نفر از آن ها جان باختند".  این در حالی است که ده ها هزار نفر از مردمی که توسط تروریست ها در "نبل " و "الزهرا" محاصره شده بودند ، توسط  "بی بی سی فارسی" شرایط تاسف بار آن  تشریح نشد.


 





موضوع مذکور ادعای بی طرفی شبکه  "بی بی سی فارسی" را با چالش جدی مواجه می کند و این سوال برای مخاطب پیش خواهد  آمد که اگر این شبکه بی طرف است، چرا درباره جان باختن 16 نفر در "مضایا" ایجاد ابهام می‌کند، اما از وضعیت تاسف بار انسانی در شهرک "نبل" و "الزهرا" خبری یا گزارشی ارائه نمی دهد.  
 

البته فقط این یکی از مواردی است که نشان می دهد این شبکه وابسته به سلطنت انگلیس بی طرف نیست و همسو با سیاست های "دیوید کامرون" نخست وزیر این کشور حرکت می‌کند و ادعای بی طرفی  "بی بی سی فارسی" دور از واقعیت است.



**"بی بی سی فارسی" هوادار تروریست های تکفیری
 

آن ها در گذشته هم مقاومت اسلامی فلسطین را با لفاظی "تروریست های حماس" خطاب کردند و به جای آن به تروریست های تکفیری داعش عنوان "جنگجویان دولت اسلامی" یا  "شورشیان مسلح " و ... می‌دهند و الفاظ مذکور  نشان می‌دهد "بی بی سی فارسی" هوادار تروریست های تکفیری است و در بی طرفی اش جای سوال جدی وجود دارد.



اما از شبکه های وابسته به همپیمانان تروریست های تکفیری بگذریم ، می‌بینیم که شیب تحولات میدانی در 4 ماهه اخیر به نفع ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه بوده و آن ها نقاط مهمی را در این مدت آزاد کردند.



**پیشروی های ارتش سوریه از "فرودگاه کویرس" تا "نبل" و "الزهرا"

از اکتبر سال 2015 تا فوریه سال 2016 نقاط مهمی همچون "حومه تدمر" در استان "حمص" ، قریب به 2 هزار کیلومتر مربع از مناطق  جبهه شمالی در استان های "حلب"، "حما"، "لاذقیه" همچون "ربیعه" ، "الباب"، "الحاضر"، "فرودگاه کویرس و حومه"،  "العیس" ، "نبل" و "الزهرا"  و .... آزاد شده است.

 
"عمران الزعبی" وزیر اطلاع‌رسانی سوریه  با اشاره به شکسته شدن محاصره چهارساله  "نبل " و "الزهراء"  در "حلب"  عنوان داشت: شکسته شدن محاصره این دو شهرک نشان می‌دهد که گفت و گوهای سوری -سوری راه حل مشکلات است و نه مذاکره در کشوری دیگر.



**پیشروی های پس از شکست حصر "نبل" و "الزهرا"

البته نبرد در ریف "حلب"  در اطراف شهرک های آزاد شده "نبل" و "الزهرا" ادامه دارد و شکست حصر این دو شهرک باعث شده تا شتاب بیشتری در آزاد سازی مناطق اطراف همچون "مایر" ، "الزیاره" ، "الخربه"  صورت بگیرد و در مجموع وضعیت پاکسازی و نزدیک شدن به مرکز استان "حلب" بسیار مساعد است و نیروهای مردمی با نشاط هر چه بیشتر به پیشروی ها ادامه می‌دهند.





 



البته پیروزی ها به اینجا ختم نمی‌شود؛ بلکه در جبهه جنوبی در ماه گذشته آزاد سازی شهرک "شیخ مسکین" در استان "درعا" ضربه سختی  بر پیکره  تروریست های تکفیری همپیمان با اسرائیل وارد آورد و حاشیه امن مطمئنی برای پایتخت سوریه ایجاد کرد.


شهرک "نبل" و "الزهرا" به عنوان کوه مقاومت و ایستادگی نشان دادند که در هر منطقه عملیاتی مبارزه و پایداری سرلوحه کار قرار بگیرد ، نتیجتا پیروزی حاصل خواهد شد و بدرستی که  "پس از هر سختی آسانی قرار دارد "
 

 
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
عالی بود.
آخرین اخبار