باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چند گام تا شکست حصر "نبل" و "الزهرا" + نقشه و جزئیات

دو شهرک "نبل" و "الزهرا" به زودی حصرشان شکسته خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موفقیت های گسترده ارتش و نیروی های دفاع وطنی سوریه با همکاری همپیمانانش یعنی مقاومت و فدراسیون روسیه وارد مرحله جدیدی شده و آزاد سازی برخی مناطق راهبردی جدید نزدیک است.


در همین حال تروریست های تکفیری که تلفات سنگینی را متحمل شدند سعی می‌کنند تا با ایجاد یکپارچگی از این شکست سنگین (شکست حصر "نبل" و "الزهرا") جلوگیری کنند و در این پروسه تاکنون موفق نشده اند و در چند روز اخیر تروریست های احرار و جبهه النصره شکست های سختی را پذیرفتند. 



**"نبل" و "الزهرا" نماد مقاومت ملی

دو شهرک راهبردی "نبل" و "الزهرا" به عنوان نماد مقاومت ملی در سوریه شناخته می‌شوند که بیش از 1500 روز است که در محاصره قرار دارند و با این حال با قدرت در مقابله تروریست های تکفیری ایستاده اند.


چند گام تا شکست حصر



تروریست‌های تکفیری بعد از اشغال شهر " حلب " اقدام به اشغال مناطق اطراف آن کردند و از آنجایی که شهرک‌های " نبل " و " الزهرا " از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بودند دست به محاصره این دو شهرک زدند که البته مقاومت این مناطق باعث شد تا تکفیری ها در اشغال این دو منطقه طی 4 سال شکست  بخورند.


کمبود  مایحتاج اولیه همچون  آب، غذا، سوخت و همچنین سرمای شدید هوا باعث شده تا جان ده ها هزار انسان بیگناه در خطر باشد و نگرانی ها درباره فاجعه انسانی تقویت گردد که البته نهادهای بین المللی تاکنون برای این  فاجعه انسانی هیچ اقدامی انجام ندادند. 


"احمد فلاح‌حسین" از مجاهدین مبارزه با تروریست‌های تکفیری و مسئول تدارکات آذوقه شهرک نبل عنوان داشت: ما در شهر کوچک "نبل" که در محاصره شدید بود زندگی می‌کردیم و شرایط بسیار سخت بود.    وی ادامه داد: ما در شرایط سخت و با گرسنگی و تشنگی زیادی ادامه زندگی می‌دادیم و همه و همه اعم از زن و مرد، پیر و جوان، خرد و کلان با شرایط دشواری مواجهند. 

 
این مجاهد مبارزه با تکفیری‌ها با اشاره به شرایط آرام این شهر قبل از جنگ و تعامل این شهر با اطراف خود افزود: قبل از درگیری(جنگ) ساکنین اطراف کمک‌های خود را اعم از غذا  و لباس از ما می‌گرفتند اما پس از جنگ ما در محاصره قرار گرفتیم .  
 

فلاح حسین گفت: "نبل" و "الزهرا" دو شهر کوچک شیعه‌نشین هستند که به فاصله 5 کیلومتر از هم قرار دارند و قریب به سه سال است که در محاصره بوده و امکان ارسال آذوقه و تجهیزات نظامی تنها از طریق هلی‌بورن ممکن است.  
 

این مجاهد مبارزه با تکفیری‌ها با بیان نقش آفرینی نبل و الزهرا در مبارزه با ترویست‌های تکفیری تأکید کرد: این دو شهرک مظهر مقاومت در برابر تکفیری‌ها بوده اما رسانه‌های غربی هیچ‌گاه به مظلومیت این دو شهر نپرداختند. 


جالب است که رسانه های وابسته به انگلیس و همپیمانانش هیچگاه از حصر "نبل" و "الزهرا" و ...  سخنی به میان نمی‌آورند اما تا 16 نفر در "مضایا" در گرسنگی قرار می‌گیرند به سرعت با شانتاژ رسانه ای آن را بولد می‌کنند.



**ادعای بی طرفی برخی رسانه های غربی در سایه فاجعه انسانی در شهرک "نبل" و " الزهرا"

جالب است که رسانه هایی در انگلیس در یکی دو هفته اخیر و در زمان شروع مذاکرات  "ژنو 3 " درباره هشدارهای سازمان های حقوق بشری درباره کشته شدن 16 نفر مطالبی را مطرح می‌کنند که در فضای رسانه ای مدعی جدی بی طرفی هستند ؛ در صورتیکه در عمل پشتیبانی از تروریست های تکفیری را پیگیری می‌کنند.
 

تفاوت شهرک‌هایی مثل  "نبل"‌ ، "‌الزهرا"، "فوعه" و "کفریا" با "مضایا" در این است که شهرک "مضایا" مدت بسیار کوتاهی است که در محاصره بوده اما 4 شهرک مذکور مدت مدیدی است که در محاصره قرار دارند.



چند گام تا شکست حصر



از اوایل ماه دسامبر سال گذشته شاید چند ده نفر در شهرک "مضایا " در اثر کمبود موادغذایی دچا سوء تغذیه شدند؛ اما این عدد در  شهرک‌های  "نبل" ، "الزهرا"، "فوعه" و "کفریا"   بسیار بزرگتر از رقم مذکور است.  



** توپولوژی شهرک  "نبل" و "الزهرا"  


 " نبل " و " الزهرا " دو شهرک مهم در ریف شمالی " حلب " و از طوابع منطقه " اعزاز " هستند که تا شهر " حلب " کمتر از 25 کیلومتر و با مرز ترکیه کمتر از 50 کیلومتر فاصله دارند و همین امر اهمیت این دو شهر را چندین برابر می‌کند.
این دوشهرک قریب به 35 هزار نفر جمعیت دارند و نزدیک بودن آن ها به مرز ترکیه خود دلیلی بر حمایت حزب "عدالت  و توسعه"  این کشور از تروریست های تکفیری برای جلوگیری از شکست حصر این شهرها است.  

تروریست‌ها بعد از حرکت به سمت این دو شهرک برای اشغال آن با مقاومت شدید مردم آنجا رو به رو و مجبور به عقب‌نشینی و زمین‌گیر شدن در حومه این دو شهرک شدند و بعد از آن که نتوانستند شهرک‌های " نبل " و " الزهرا " را به تصرف خود درآورند؛ آنجا را آماج گلوله‌های خمپاره‌های خود قرار دادند که شاید با این روش بتوانند مقاومت مردم را در هم بشکنند اما در این زمینه نیز با شکست مواجه شدند.




**تحولات میدانی ریف  "حلب"/آیا محاصره  "نبل" و "الزهرا"  شکسته می‌شود؟

ارتش و  "نیروهای دفاع وطنی سوریه"  پیشرفت های خوبی را در نزدیکی شهرک  "نبل" و "الزهرا"  در فاصله 20 کیلومتری  "حلب" به دست آوردند و در این پروسه  روستاهای نزدیک این دو شهرک مهم را آزاد کردند.


منابع میدانی می‌گویند فاصله ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه با این دو شهرک 2 تا 7 کیلومتر بوده که نشان می‌دهد تروریست های تکفیری در حال عقب نشینی از مواضع خود هستند و شکست حصر "نبل" و "الزهرا" ظرف ساعات و روزهای آینده محتمل به نظر برسد.


چند گام تا شکست حصر



چند گام تا شکست حصر



نیروهای  سوری قصد دارند با پیشروی از دو طرف این دو شهرک را قیچی کنند  و ناحیه اتصال نظامیان و نیروهای مردمی سوری کلید و حلقه واصله شکست حصر "نبل" و "الزهرا" خواهد بود.


یک سرهنگ ارتش سوریه در این زمینه عنوان داشت: ما با عملیات چند مرحله‌ای شهر "حردتنین" و "تل جبین" را آزاد کردیم.  نیروهای ما به اطراف دو شهر نبل و الزهراء رسیدند و خطوط پشتیبانی گروه های مسلح را از مرزهای ترکیه قطع کردیم.  وی افزود: "ما امیدواریم به شهرک های  "نبل"  و "الزهرا"  برسیم تا گروه های مسلح هیچ دسترسی به مرزهای ترکیه نداشته باشند".  


البته  نزدیک شدنبه روستای "مایر" باعث می‌شود حلقه محاصره تروریست ها تنگ تر شود و پیشرفت خوبی در نزدیکی شهرک نبل و الزهرا انجام شده است.  باید منتظر ساعات آینده و فردا باشیم و ببینیم چه زمانی شهرک های "نبل" و "الزهرا" که  مشاور فقید فرمانده کل سپاه (سردار سرلشکر شهید "حسین همدانی") آن را نماد مقاومت مردم سوریه نامید،  آزاد خواهند شد  و پیروزی در چند ساعت آتی  نزدیک خواهد بود.


 
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
احسنت دلاوران اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
سلام بر شهیدان راه خدا.خوزستان باز حماسه آفرید نزدیک به ۱۰ نفر از دلاورمردان خوزستانی در این دو سه روز شهید شد‌ه اند که طبق آمار حدود ۶ نفر اهوازی و ۴ نفر اندیمشکی است.این دلاورمردان در حلب به شهادت رسیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
زنده باد مقاومت و مردم رشید این دو شهرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
عالی بود
آخرین اخبار