صادقی در دانشگاه تهران:

ملاک ورود به دانشگاه و هیئت علمی باید استانداردهای علمی باشد نه امتیازات

استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: مبنای ورود به دانشگاه و هیئت علمی باید استانداردهای علمی باشد.

ملاک ورود به دانشگاه و هیئت علمی باید استانداردهای علمی باشد نه امتیازاتبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، همایش صدای ملت عصر امروز دوشنبه با حضور علی مطهری ، الیاس حضرتی و محمود صادقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

صادقی در این همایش با اشاره  بورسیه دانشجویان گفت: دانشجویانی که بورسیه شده اند به دلیل این که بعد از فارغ التحصیلی سن های آن ها خیلی زیاد است دیگر نمی شود از آن ها در دانشگاه ها به عنوان نیرو برای خدمت استفاده کرد و همچنین بعضی از این دانشجویان با معدل پایین هستند و به همین دلیل تعهد شد که هزینه های ادامه تحصیل را خودشان پرداخت کنند.

وی با اشاره به  جلوگیری از جذب سیاسی اعضای هیئت علمی و دانشجویان ستاره دار گفت: فرایند جذب ،احتیاج به بررسی اساسی دارد و به تعبیر بزرگان وزارت علوم 70 درصد از اختیارات این وزارت جای دیگری است و وزیری که مسئول پاسخگویی است و باید از اختیارات لازم برخوردار باشد کمترین اختیار را دارد وجذب اساتید برای هیئت علمی باید حتماً استانداردهای علمی باشد.

صادقی با اشاره به سهمیه دانشجویان شاهد در کنکور دانشگاه گفت: ورود به دانشگاه باید بر طبق استانداردهای علمی باشد و دانشجویانی که با یک سری از امتیازات وارد دانشگاه می شوند باید این امتیازات به تدریج کمتر شود تا عدالت برقرار شود و اصولاً چنین امتیازاتی درست نیست و اگر هم تا الان بوده باید به سمت کاهش و حذف این امتیازات برویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این شور و نشاطی که در دانشجویان در این هفته انتخابات وجود دارد حفظ شود و شما دانشجویان که سرمایه کشور هستید، همگی برای جلوگیری از افراطی گری و خود ستیزی در 7 اسفند به پای صندوق های رای بیایید و به  آن لیست 30 نفره مجلس و 16 نفره خبرگان رهبری رای دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار