فصل جدید روابط ایران و ترکیه/حجم تجارت دو کشور به 30 میلیارد دلار خواهد رسید

نخست وزیر ترکیه گفت: دیدار خوبی در ایران انجام شد و ما اعتقاد داریم روابط ایران و ترکیه وارد دوره جدیدی شده است

به گزارش خبرنگار افتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر ترکیه در همایش ایران و ترکیه در اتاق بازرگانی ایران با حضور نخست وزیر ترکیه و بازرگانان ایران گفت: دیدار خوبی در ایران انجام شد و ما اعتقاد داریم روابط ایران و ترکیه وارد دوره جدیدی شده است.  
 
داووداوغلو در ادامه این همایش با اشاره به انتخابات اخیر ایران گفت: دو دولت حمایت پارلمان خود را دارند و هم چنین ایران اکنون در شرایط پساتحریم قرار دارد که این شرایط می تواند این موضوع را در روابط طلایی ارتباط ایران با ترکیه و بالعکس ایجاد کند.  
 
وی با اشاره به اینکه ایران در مجلس خود قوی است اظهار کرد: این کشور از دست زنجیره تحریم آزاد شده و اکنون با کمک یکدیگر می توانیم حمله اقتصادی انجام دهیم.  
 
وی تصریح کرد: ما با 160 بازرگان به ایران آمدیم و این رقم بزرگترین تعداد یک هیئت تجاری است و خود نشان دهنده آن است که ترک ها و افراد حاضر در این هیئت با ایران کار کنند.  
 
اوغلو با اشاره به اینکه برای توسعه روابط اقتصادی ایران و ترکیه سه سرفصل داریم تصریح کرد: دو کشور باید مکمل یکدیگر باشند که این امر در ساختار اجتماعی و اقتصادی باید دیده شود.  
 
اوغلو در ادامه عنوان کرد: اراده سیاسی قوی باید داشته باشیم به طوری که ترکیه در زمان اردوغان و اکنون اهمیت زیادی به برقراری ارتباط با ایران داده و آن را جزو اولویت خود می داند هم چنین خوشحالیم که در ایران روحانی و جهانگیری بر این موضوع تاکید دارند.  
 
این مقام مسئول ترکیه تاکید کرد: زیرساخت های مورد نظر برای توسعه همکاری بین ایران و ترکیه باید گسترش یابد و با نگاهی واقع نگرانه می توانیم به یکدیگر پیوند یافته تا در بخش خصوصی دو کشور این مهم محقق شود.  

وی از رشد نزولی مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه طی 2 سال اخیر اظهار تأسف کرد و گفت: فاکتورهای خارجی در این زمینه بی‌تأثیر نبوده‌اند و ما تلاش می کنیم، حجم مبادلات را به 30 میلیارد دلار برسانیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت ، ترکیه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار