بهشتی پور:فعالیت‌های سنای آمریکا تحت تاثیر لابی صهیونیستی است/ کماکان با آمریکا در اجرای برجام مشکل داریم

کارشناس مسائل هسته ای گفت: طبق برجام تحریم ها لغو شده است.

"حسن بهشتی‌پور"  کارشناس مسائل هسته ای در گفت و گو با  خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ " درباره خروجی توافق هسته‌ای و میزان پایبندی آمریکا به تعهدات در  برجام " اظهار داشت: تعهداتی که غرب نسبت به تحریم‌ها به ایران داشت، برداشته شده است.

کارشناس مسائل هسته ای ادامه داد:  قطع‌نامه‌ها لغو شده و شش قطع‌نامه که ایران را تحت فصل هفت منشور سازمان ملل متحد قرار داده بود و ایران را تهدید کننده صلح و امنیت دنیا تلقی کرده بود،  لغو شده است.

وی ادامه داد: در مورد آمریکا این نکته را نیز باید اشاره کرد که آنها برايیبرداشته شدن تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده و حتی شرکت هواپیمایی بوئینگ نیز حاضر به فروش هواپیما و قطعات به ایران شده است.

بهشتی‌پور با اشاره به تحریم‌های جدیدی که از طرف نمایندگان جمهوری‌خواه اعلام شده است، اظهار داشت: فعالیت‌هایی که "سنا" و "مجلس نمایندگان" آمریکا انجام می‌دهند تحت تاثیر لابی صهیونیستی است و آنها از اول قصدشان این بود که توافقی صورت نگیرد؛ ولی حالا نتوانستند جلوی توافق را بگیرند و سعی در اجرایی نشدن توافق دارند.

وی ادامه داد: اولین دستاورد مهمی که برجام برای ما داشت، ايجاد اختلاف بین دشمنان ایران بود و دومین کار این بود که اعتبار ایران را در صحنه بین‌المللی برگردانده و بهانه را از دست دشمنان توانستیم بگیریم و با کره جنوبی و ژاپن و استرالیا ارتباط و تعامل برقرار شده و به تدریج اجرایی می شود.

بهشتی پور با اشاره به اینکه ما در اجرای برجام با استرالیا، کره جنوبی ، ژاپن و اتحادیه اروپا مشکل نداریم ، عنوان داشت: ما کماکان با آمریکا در اجرای برجام مشکل داریم، کمااینکه در 37 سال گذشته هم مشکل داشتیم و یک گام به جلوست که بهانه از دست دشمنان گرفته شود.

کارشناس مسائل هسته ای تصریح کرد: امروز آمریکا و اتحادیه اروپا اختلاف آشکار با یکدیگر دارند و این اتحادیه با ما مشکلی ندارد و با توجه به اینکه اعمال تحریم تدریجی به وجود آمد و به همین روال تا آخر اردیبهشت ماه آن دسته از تحریم هایی که مربوط به اتحادیه اروپاست لغو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار