هنوز به نقشه راه منطقی در اقتصاد مقاومتی دست نیافته‌ایم/ ظرفیت خالی در بخش ساخت تجهیزات نفتی

عضوهیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی گفت: ایجاد مانع برای اجرای قراردادها و یا هر فعالیتی را، خود تحریمی برای تولیدکنندگان داخلی می دانیم .

رضا پدیدار عضوهیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم‌اکنون 65 درصد ظرفیت انجمن سازندگان تجهیزات نفتی در داخل کشور خالی است و این فرصتی است که باید نهایت استفاده از آن را ببریم، افزود: این امر زمینه ایجاد انگیزه برای فعالان اقتصادی، اشتغال‌زایی وافزایش سهم تولید داخلی کشور را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بایستی که این افزایش همسو با تولید خالص ملی بوده که ضریب رشد اقتصادی کشور را از این وضعیت نجات ‌دهد. 

پدیدار با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در کشور هنوز در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است، افزود: اقتصاد ملی کشور، در حال حاضر هنوز به نقشه راه جدید دست پیدا نکرده است.

عضوهیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با بیان اینکه مسیر اقتصاد مقاومتی، مسیری اجرایی عملیاتی است،گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی باید به صورت سیستماتیک صورت بپذیرد و گام به گام مراحل را پشت سر گذارد.

پدیدار با تاکید براینکه ایجاد مانع برای اجرای قرارداد و یا هر فعالیتی را، خود تحریمی تولید کنندگان داخلی می دانیم اظهار داشت:  اگر این موانع برداشته شود به طور یقین به فرمول اقتصاد مقاومتی نزدیکتر می‌شویم.

وی افزود:راه حل اقتصاد مقاومتی رفع موانع است به طوریکه وقتی مصرف کننده نهایی در حوزه نفت به کالایی نیاز دارد بتواند در اسرع وقت کالا را در اختیار داشته باشد اما به دلایلی که تولید کننده ما درگیر ضوابط و مقررات سخت قرارمی گیرد نمی تواند به سرعت کالا را تهیه و ارائه کند.

عضوهیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی ادامه داد : در واقع این تولید کننده است که نتوانسته در زمان مناسب در زنجیره تولید مشارکت کند و این ناهمواری ها منجر به این شده است که کارفرماها نتوانند از امکانات موجود استفاده کنند.

پدیدار گفت : سازندگان تجهیزات نفت توان ساخت همه نوع تجهیزات را ندارند و انتقال تکنولوژی به را حتی امکان پذیر نیست و البته در پیش نویس قراردادهای نفتی طرحی  مبنی بر مشارکت شرکت های داخلی با شرکت های خارجی مطرح شده که این موضوع می تواند در انتقال دانش فنی کمک کند.

وی گفت : شرکت های خارجی در صورت مشارکت با پروژهای نفتی ایران موظف هستند از 25 درصد توان متخصصین ایرانی در پروژه های خود استفاده کنند که این زمینه انتقال دانش فنی را برای ما فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار