در صحن علنی مطرح شد؛

رسایی: باید جلوی تحریم‌های مرتبط با برجام را بگیریم / باهنر: نیاز باشد مجلس ورود می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تذکر رسایی واکنش نشان داد.

رسایی: باید جلوی تحریم‌های مرتبط با برجام را بگیریم / باهنر: نیاز باشد مجلس ورود می‌کند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رسایی نماینده مردم تهران طی تذکری در مجلس گفت: طبق قانونی که مجلس درباره برنامه هسته‌ای تصویب کرده و تاکنون شش ماه از آن گذشته، باید این موضوع در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

وی با اشاره به شروط مقام معظم رهبری در پذیرش برجام بیان داشت: رهبری در نامه خود تأکید کردند که در سراسر دوره 8 ساله وضع هرگونه تحریم و به هر بهانه‌ای توسط هریک از کشورهای مذاکره کننده نقض برجام است و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه مجلس اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم تهران با اشاره به بند 3 مصوبه مجلس افزود: این بند تصریح می‌کند: «دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها و یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را رصد کند و اقدامات متقابل را انجام و همکاری داوطلبانه را متوقف کند.»

وی در ادامه خطاب به محمدرضا باهنر که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت گفت: جناب رئیس در حال حاضر تحریم علیه ایران صورت گرفته و مقام معظم رهبری، اعضای ناظر بر برجام، وزیرامورخارجه و همچنین آقای لاریجانی این موضوع را بیان داشته‌اند و در حال حاضر ما باید جلوی این موضوع را بگیریم.

رسایی در ادامه تأکید کرد: همچنین در مصوبه مجلس آمده است که توسعه سریع برنامه هسته‌ای باید مدنظر قرار بگیرد در حالی که اکنون معدن اورانیوم ساغند را تعطیل کرده‌اند که برخلاف مصوبه مجلس است.

رسایی افزود: طبق مصوبه مجلس وزارت امورخارجه باید گزارش خود از برجام را به مجلس ارائه دهد و درحال حاضر از مهلت شش ماه آن گزارش گذشته است و در حال حاضر موضوع گزارش برجام در دستور نیست.

نماینده مردم تهران ادامه داد: معتقدم آقایان باید بیایند و گزارش خود را هرچه سریعتر به مجلس ارائه دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرف مقابل تحریم‌ها را روی کاغذ برداشته و این در حالیست که ما تحریم‌ها را روی زمین انجام و برداشته‌ایم.

در ادامه محمدرضا باهنر در واکنش به اظهارات رسایی گفت: طبق قانونی که در مجلس تصویب شده و فرمانی که در ادامه حضرت آقا در موضوع برجام داده‌اند؛ هیئت نظارت بر برجام تشکیل و زیرنظر شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر این شورا فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد اگر هم قرار باشد مجلس هم در این رابطه اقدامی انجام دهد حتما این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار