توکلی طی اخطار قانون اساسی:

دولت برنامه ششم را به مجلس ارائه نکرده است/ تشکیل جلسات کمیسیون تلفیق بدون ارائه برنامه خلاف آیین نامه است

عضو مجمع نمایندگان مردم تهران درباره ارائه لایحه برنامه ششم از سوی دولت به مجلس انتقاد کرد.

دولت برنامه ششم را به مجلس ارائه نکرده است/ تشکیل جلسات کمیسیون تلفیق بدون ارائه برنامه خلاف آیین نامه است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد توکلی نماینده مردم تهران طی اخطاری با استناد به قانون اساسی در مجلس گفت: امروز یک پیامک بعنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه مجلس برایم ارسال شد که طی آن اعلام شده بود نشست‌های این کمیسیون از روز چهارشنبه برگزار می‌شود و جلسات در هفته آینده هم برقرار است.

وی افزود: براساس اصول 43، 44 و 126 قانون اساسی و همچنین تفسیر شورای نگهبان از اصل 126 تقدیم برنامه برنامه وظیفه دولت است.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس دولت باید لایحه برنامه را به مجلس ارائه کند تصریح کرد: دولت در حال حاضر لایحه احکام برنامه ششم را به مجلس تقدیم کرده است.

توکلی در همین زمینه گفت: بنده در جلسات عرض کردم که این کار قانونی نیست، اینکه شما بعنوان مجلس نمی‌توانید احکام دائمی مورد نیاز برنامه را تبدیل به برنامه ششم کنید در واقع این اقدام وظیفه مجلس نیست و مناسبات قوا را خراب می‌کند.

توکلی ادامه داد: آقای رئیس جمهور معتقد است که نباید برنامه بدهد، در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این موضوع را بیان کردند، اگر وی چنین نظری دارد باید از شورای نگهبان استفسار می‌کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های خود در زمینه ارائه برنامه ششم گفت: من با رئیس مجلس و اکثر اعضا و هیئت رئیسه صحبت داشته‌ام و آنها هم قبول دارند که لایحه ارائه شده از سوی دولت برنامه نیست. در چنین وضعیتی وقتی برنامه ارائه نشده باشد و کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه دهد اقدامی خلاف آیین نامه صورت گرفته است.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در واکنش به اخطار احمد توکلی گفت: بنده اخطار را وارد نمی‌دانم.

وی افزود: بنده اخطار را وارد نمی‌دانم چرا که ما جلساتی برای بررسی برنامه ششم برگزار کردیم که دولت د ر آنها حضور داشت، آنها با تغییر عنوان برنامه مخالفتی نداشتند و می‌گفتند ما لایحه را به عنوان برنامه ارائه کرده‌ایم اما اگر می‌خواهید عنوان آن را اصلاح کنید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار