انصاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تشکیل ائتلاف "مدافعین ادامه برجام" در مجلس دهم/ تصمیم انتخاب ریاست مجلس محرمانه نیست

قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: ائتلاف "مدافعین ادامه برجام" در مجلس دهم شکل خواهد گرفت.

غلامرضا انصاری قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصدی ریاست مجلس دهم اظهار داشت: باوجود مشخص‌نبودن تکلیف 69 کرسی مجلس، بحث درخصوص ریاست زودهنگام است.

وی با بیان اینکه تصمیم درباره ریاست، از سوی منتخبان مجلس اتخاذ خواهد شد، افزود: عارف جزء خانواده اصلاح‌طلبی و همچنین رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و سرلیست تهران بوده است.

انصاری ادامه داد: اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به دنبال این هستند که اجماع قبل از انتخابات خود را که با استقبال چشمگیر مردم روبه رو شد، در مجلس نیز حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه لاریجانی موضع‌گیری‌های مثبتی را در قبال برجام داشت ابراز کرد: امیدورایم پس از برگزاری دور دوم انتخابات، با اجماع درباره ریاست مجلس، تصمیم گیری شود.

انصاری با بیان اینکه ائتلاف بزرگ در قالب "ائتلاف امید" یا "مدافعین ادامه برجام" در مجلس دهم شکل خواهد گرفت، گفت: طبیعی است که احزاب و تشکل‌ها، فراکسیون متبوع خود را زیرمجموعه فراکسیون اصلی تشکیل خواهند داد.

قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در پاسخ به این سوال که آیا محمدرضا عارف به نفع علی لاریجانی برای ریاست کنار خواهد کشید اظهار داشت: این بحث توسط بازندگان انتخابات مطرح شده است و ورود به این بحث ضرورتی ندارد. تصمیم درخصوص ریاست مجلس، محرمانه نبوده و با اجماعی که انجام می‌شود، تکلیف ریاست مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عارف ، لاریجانی ، مجلس دهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار