جابری انصاری: افرا‌طی‌گری، کل جهان اسلام را تهدید می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: افرا‌طی‌گری، کل جهان اسلام را تهدید می‌کند، کانون‌های افراطی‌گری در محیط‌های پیرامون تهدید کننده هویت ملی ما است.

به گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به سیاست های دولت و وزارت امور خارجه گفت: دولت و وزارت امور خارجه بدون توجه به نقطه جغرافیایی خاص، سیاست متوازنی را برای استفاده حداکثری از همه‌ فرصت‌ها در روابط با کشورهای مختلف دنبال می‌کند، ما به مناطق مختلف جهان از آسیا و اوراسیا گرفته تا مناطق دورتری چون آمریکای جنوبی و آفریقا توجه می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: این به این معنا نیست که ما رها هستیم، بلکه به دنبال استفاده حداکثری از فرصت ها می‌باشیم، طبیعی است که وقتی فرصت‌های بیشتر در برخی از این مناطق باشد ثقل روابط ما با آنها بیشتر خواهد بود، اما اینکه فکر کنیم اگر چون ثقل رابطه ی ما با فلان کشور در این بازه زمانی بیشتر است، پس ما با آنها اتحاد استراتژیک داریم، این با واقعیت‌های سیاست خارجه‌ ایران منطبق نیست.
 
وی با اشاره به سیاست وزارت امورخارجه در خصوص رژیم صهیونیستی گفت: رژیم جعلی صهیونیستی مبتنی بر نفی واقعیت یک ملت شکل گرفته و گذشت زمان در خصوص این کشور برای ما مشروعیت آفرین نیست، تا زمانی که این رژیم بدین شکل قدرت‌نمایی بکند، زمینه ساز بحران در منطقه‌ی پیرامونی ما خواهد بود، به همین دلیل است که موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص رژیم صهیونیستی موضع ثابتی بوده و تغییر ناپذیر است.
 
جابری انصاری با بیان اینکه بعد از برجام در لحظه‌ی تاریخی قرار گرفتیم، گفت: تلاش ما معطوف به مهار بحران‌ها و چالش‌ها و استفاده حداکثری از شرایط پسابرجام است.
 
وی با بیان اینکه بعد از برجام جای برخی از دوستان و دشمنان و رقبای کشور جمهوری اسلامی ایران عوض شد، گفت: در حال حاضر برخی از این کشور‌ها که زمانی رقیب ما بودند به شکل آشکاری در صف دشمنی با ما قرار گرفتند.
 
وی ادامه داد: توجه به این تحولات روندی حائز اهمیت است، اگر تفسیر کنونی ما از عربستان سعودی بر اساس تحلیلی ایستا و بدون توجه به تحولات طولی -عرضی که در سیاست خارجه این کشور اتفاق می افتد، صورت گیرد، به خطا می‌رویم.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افرا‌طی‌گری، کل جهان اسلام را تهدید می‌کند، کانون‌های افراطی‌گری در محیط‌های پیرامون تهدید کننده هویت ملی ما است.
 
وی اضافه کرد: ایران تلاش گسترده ای برای ممنوع کردن استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی به کار می‌گیرد ولی رژیم صهیونیستی به عنوان دارنده برنامه کشتار جمعی و تسلیحات هسته‌ای مانع اصلی ما در رسیدن به این هدف در منطقه است.
 
جابری انصاری با اشاره به لغو شش قطعنامه شورای امنیت علیه ایران گفت: این موضوع در تاریخ شورای امنیت بی نظیر بوده است که چنین قطعنامه های سنگینی علیه یک کشور بدون جنگ و یا براندازی برداشته شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: زدودن اتهام نظامی در برنامه هسته‌ای ایران برای امنیت بین الملل از دیگر دستاوردهای برجام است چرا که غرب در سال‌های پس از انقلاب به ویژه در یک دهه اخیر تلاش هایی مبتنی بر ایجاد تصویر بحران از ایران داشته است، به نحوی که حتی روسیه و چین نیز در این خصوص و برای تحریم ایران با کشورهای غربی به وحدت رسیده بودند و فضای تهدید دائمی در اظهارات مقام‎های قدرت‌های بین الملل علیه ایران موج می‌زد و خوشبختانه زدودن این اتهام زمینه برای انعقاد تحریم‌های آتی در این مقطع را می‌بندد.
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار