دریادار فدوی در دیدار وابستگان نظامی:

هیچ دشمنی غیر از آمریکا را برای خود تهدید نمی‌دانیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکاییها برخلاف آنچه مدعی هستند از توانمندی سابق برخوردار نیستند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با خجسته سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار جمعی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران با دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار کردند.

دریادار فدوی در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه از امام حسین (ع) به عنوان بزرگ پاسدار اسلام یاد کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) به برکت امام حسین (ع) این روز را روز پاسدار نامیدند و همه پاسداران به تأسی از امام شهیدشان افتخار پاسداری را از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دارند.

وی افزود: پاسداری از انقلاب اسلامی شغل نیست، بلکه تکلیف است و پاسداران در راه ادای این تکلیف الهی حتی حاضرند از جان خود نیز بگذرند.

سردار فدوی با بیان اینکه خواست خداوند متعال قرار گرفتن بندگان در بهترین وضعیت ممکن است، تصریح کرد: متأسفانه از روز اول، شیطان قسم خورد تا این امر محقق نشود و این روال ادامه یافت تا به امروز که شاهدیم در جای جای منطقه غرب آسیا شیاطین نمی‌گذارند مردم و نیروهای مسلح در شرایط مناسب قرار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد خباثت مضاعف شیاطین در منطقه هستیم، از سویی جنگ به مسلمانان تحمیل شده و از سوی دیگر از طریق عملیات روانی و رسانه‌ای به جهانیان القا می‌کنند که این واقعیت اسلام است، در حالی که ذات اسلام بر صلح و سلامت بنا نهاده شده است و کسانی که این روند را دنبال می‌کنند دشمن بشریت هستند که به دنبال دستیابی به منافع خود می‌باشند.

دریادار فدوی با بیان اینکه شاهد شکل گیری شیطانک‌های کوچکی هستیم که روال شیطان بزرگ را دنبال می‌کنند، به تشکیل گروههای تروریستی با اسامی مختلف و عمل یکسان اشاره و تصریح کرد: گسترش روال تروریستی هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند که حتی در بعضی موارد سازندگان و سازمان دهنده‌های آنان نیز قادر به کنترل نیستند.

وی با بیان اینکه اقدامات تروریستی در هر جای دنیا که رخ دهد برای مسلمانان تلخ و ناگوار است گفت: باید سرمنشأ این روال را مورد توجه قرار داد و وادار کرد که از این روال که برای سراسر دنیا ناامنی بوجود می‌آورد دست بردارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت: با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌توان به اقدامی رسید که سرمنشأ آنچه مطلوب بشریت نیست انقلاب اسلامی باشد، اما در مقابل انقلاب اسلامی از بزرگترین قربانیان ناامنی است که منشأ آن دشمنی آمریکایی‌ها هستند.

وی افزود: مطلوب ما این است که وضعیت امنیت و غیر جنگ بر همه جا حکم فرما باشد و سالهای طولانی است که در تحقق این مهم تلاش می‌کنیم و حتی شهید می‌دهیم؛ اینکه امروز در جبهه مقاومت شهید می دهیم بیانگر این واقعیت است که اعتقاد داریم ناامنی در هیچ کجا نباید وجود داشته باشد.

دریادار فدوی در ادامه تصریح کرد: سالهای طولانی است در منطقه خلیج فارس به عنوان نقطه‌ای حساس برای سراسر دنیا تلاش می‌کنیم هیچگونه ناامنی بوجود نیاید و امروز شاهدیم روند طبیعی که می‌بایست در این منطقه استراتژیک برقرار باشد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آنچه در سخنان تمامی سردمداران امریکا بالاتفاق یافت می‌شود تهدید سایر کشورها بویژه ایران است، افزود: امریکا تنها کشوری است که برای دستیابی به منافع خود حاضر است منافع همه را از بین ببرد و در این خصوص شواهد بسیاری نیز وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه تأکید کرد: امریکاییها برخلاف آنچه مدعی هستند از توانمندی سابق برخوردار نبوده و ملتهای دنیا با اطمینان می‌توانند در برابر آنچه زورگویی امریکا و خلاف منافع کشورها است ایستادگی کنند همانطور که انقلاب اسلامی این کار را کرد.

وی افزود: امریکایی‌ها با تسلط بر انرژی در خلیج فارس و با اذعان براینکه انرژی موجود در خلیج فارس یک نیاز حیاتی غیرقابل جایگزین برای بسیاری از کشورهای دنیا است و ادعای اینکه امریکا مسلط بر انرژی خلیج فارس است، درصدد ادامه سلطه بر دنیا با ابزاری که مربوط به خلیج فارس است و ربطی به آنها ندارد هستند.

دریادار فدوی با تأکید براینکه هیچ عدم امنیت برای تأمین انرژی جهانی توسط ایران بوجود نیامده و نخواهد آمد، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از ظرفیتهای موجود در خلیج فارس در راستای تحقق منافع خود استفاده نکرده است، بلکه همواره تمام تلاش خود را در جهت تأمین امنیت انرژی بکار گرفته است.

وی با بیان اینکه سالیان طولانی است که توانمندی خود در تأمین امنیت منطقه خلیج فارس را به اثبات رسانده‌ایم، گفت: امروز کسی نمی‌تواند بگوید که در اثر قدرت و توانمندی که انقلاب اسلامی در منطقه دارد عدم امنیت بوجود آمده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه در برابر امریکا بسیار توانمند شده‌ایم و روند ارتقای توانمندی‌های ما همچنان ادامه دارد اظهار کرد: این مهم بواسطه تهدیدات دائمی امریکا برعلیه ملت ایران بوجود آمده است و طبیعی است که هر کشور، مردم و نیروی نظامی وقتی مورد تهدید قرار بگیرد باید نیروی توانمندی در برابر این تهدید داشته و آن را تقویت کند.

وی افزود:ما هیچ دشمنی غیر از امریکایی‌ها را برای خود تهدید نمی‌دانیم که شاهد مثال آن نیز اظهارات رسمی مسئولان امریکایی و روند اقدامات آنها از سال 1332 تاکنون است.

دریادار فدوی در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه کشورهای منطقه را عضو یک خانواده می‌دانیم خطاب به وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران گفت: امیدواریم امنیت درسراسر دنیا برقرار باشد و نیروهای مسلح در راستای برقراری امنیت کشور خود و مردم دنیا تلاش کنند.

در ادامه این مراسم رئیس انجمن وابستگان خارجی با تبریک روز پاسدار گفت: برگزاری چنین مراسمی نه تنها موجب تقویت روابط دوستانه فی‌مابین نیروهای نظامی، بلکه موجب ارتقای مراودات میان کشورها می‌شود.

وی افزود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ارکان نظامی ایران است که وظیفه دفاع از کشور را برعهده دارد.

رئیس انجمن وابستگان خارجی با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه گفت: این نیرو به انواع تجهیزات مدرن مجهز شده است که قابلیت انجام مأموریت‌های مهم را دارد و از سوی دیگر توسعه زیرساختهای ساحلی را در دست اقدام دارد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: پیشرفت و شکوفایی سپاه و سلامت و خوشبختی نیروهای مسلح را آرزومندیم و امیدواریم آینده روشن در انتظار ایران اسلامی باشد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سردار خدا قوت انشالله در راه دفاع از اسلام ومسلمین موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس این ال سقوط و وهابی های کثیف چی که از امریکا هم بدترن
آخرین اخبار