موسوی‌لاری در گردهمایی میزهای استانی و شوراهای اصلاح طلبان:

مجلس دهم باید به دنبال مشاجرات بی حاصل نباشد/ منافع ملی را در عرصه بین المللی و داخلی مورد توجه قرار دهد

نایب رئیس شورای عالی اصلاحات گفت: مجلس دهم باید منافع ملی را در عرصه بین المللی و داخلی مورد توجه قرار دهد.

مجلس دهم باید به دنبال مشاجرات بی حاصل نباشد/ منافع ملی را در عرصه بین المللی و داخلی مورد توجه قرار دهد

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی اصلاحات در گردهمایی میزهای استانی و شوراهای اصلاح طلبان سراسر کشور که صبح امروز در تالار نیایش برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان اظهار داشت: عرایض بنده تکرار همان مسیری است که خود دوستان در جهت تحقق آن تلاش کردند و همچنین مرور راه طی شده و اینکه از کجا تا به کجا رفته‌ایم و خواهیم رفت است.

وی ادامه داد: فراز و فرودهای حوادث 11 ساله اخیر را در ذهن داریم و آنچه که بر ما و برجامعه ما و در نهایت بر مجموعه فعالیت‌های سیاسی 11 ساله گذشته است، نیازی به تکرار نیست اما با رو کردن آنچه که ما را به اینجا رسانده است شاید به بازگشایی مسیر برای آینده کمک کند.

موسوی لاری گفت: در سال 84 شرایطی را پشت سرگذاشتیم که وقتی امروز به آن نگاه می‌کنیم، می‌شد خیلی بهتر از این عمل کرد.

وی ادامه داد: اگر آن روز همین انگیزه ظرافت و دقت نظری را که از سال 92 بکار گرفته‌ایم را داشتیم شاید کشور با آنچه که در مدت 8 ساله اصولگرایان مواجه شد گرفتار نمی‌شدیم.

نایب رئیس شورای عالی اصلاحات افزود: در سال 84 علیرغم حضور اصلاح طلبان در دو قوه مقننه و مجریه شرایط به سمتی رفت که 8 سال بعد از آن کشور با پدیده‌ای روبرو شد که امروز نمی توانیم از آن به نیکی یاد کنیم.

موسوی لاری تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل این اتفاق این بود که جریان اصلاح طلب به اکسیر و درک متقابل از یکدیگر توجه نکرده بود.

وی اظهار کرد: اگر آن روز با نگاه جمعی به مسئله نگاه کردن را پیشه می‌کردیم حوادث به سمت و سویی که در 8 سال گذشته رفت را شاهد نبودیم.

نایب رئیس شورای عالی اصلاحات با بیان اینکه در سال 92 این نگاه عینیت پیدا کرد ادامه داد: اگر ما اجماع می‌کردیم آنچه در عرصه سیاست ورزی کشور رخ داد اتفاقات 8 سال گذشته را شاهد نبودیم که ما در سال 92 متوجه این مسئله شدیم.

موسوی لاری خاطر نشان کرد: با عنایب بزرگان اصلاحات و تأمل درست مسیر جدیدی باز شد و همچنین به همت جریان مقتدر اصلاحات و به صورت عام از خود گذشتگی آقای عارف در آن مرحله و پذیرش خرد جمعی به جای خود رأی‌ها و خود باوری‌ها و همچنین توجه به مسائل عموم به جای مصلحت فرد نتیجه داد و دولتی روی کار آمد که تدبیر و تعقل و خردورزی و همچنین توجه به مصالح ملت و پایبندی به اصول قانون اساسی را سرلوحه خود قرار داد و در عرصه بین‌المللی تلاش کرد تا نگاه جهان را به ایران عوض کند.
 
وی ادامه داد: دولت تلاش کرد تا نگاه‌های تندی که علیه ایران بود به نگاهی که ایران میتواند شریک جامعه جهانی باشد منتقل شد.

نایب رئیس شورای عالی اصلاحات گفت: از سال 92 تا امروز همه تلاش‌ها معطوف به این بوده که ما بتوانیم آنچه را که اتفاق افتاده است را تثبیت کنیم.

موسوی لاری با اشاره به تشکیل شورای مشورتی اصلاح طلبان افزود: این شورا در جهت مشورت دادن به مدیران کشور تلاش کرد که از دل آن کار گروه‌هایی شکل گرفت و از درون این کارگروه‌ها شورای راهبردی بوجود آمد که با تلاش آن نهایتا به شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان سراسر کشور رسیدیم .

وی افزود: در سراسر کشور همه آنهایی که می‌توانند بار مسئولیت اندیشه‌ اصلاح طلبی را به دوش بکشند زیر یک چتر جمع شوند.

نایب رئیس شورای عالی اصلاحات با اشاره به راهبرد اصلی این جریان گفت: توجه به نظر جمعی و کنار گذاشتن نقطه نظرات فردی و رعایت نظر جمع و همچنین گزینش و انتخاب کاندیداها از مرکز حوزه انتخابیه از راهبردهای جریان اصلاحات در زمان انتخابات بود.

موسوی لاری با بیان اینکه نتیجه انتخابات تهران و در کل ماحصل این حرکت اجماعی بود گفت: اینکه قاعدتا گام اول را در 92 و گام دوم را در 94 برداشتیم پایان راه تلقی نمی‌شود و راه سومی را پیش رو داریم که باید با استواری بیشتر برداشته شود.

وی با اشاره به اقدامات مجلس دهم افزود: مجلس دهم باید مجلسی باشد که به دنبال مشاجرات بی‌حاصل نباشد و منافع ملی را در عرصه بین‌المللی و داخلی مورد توجه قرار دهد.

نایب رئیس شورای عالی اصلاحات ادامه داد: مجلس دهم باید مجلسی باشد که دولت برآمده از رأی مردم را مورد حمایت قرار دهد و چنان باشد که سوء استفاده‌های 3 هزار میلیاردی را دیگر شاهد نباشیم.
 
موسوی لاری افزود: مجلس دهم باید مجلسی باشد که هم حامی دولت باشد و هم قدرتمندانه نظارت کند نه مجلس دولت ساخته و نه مجلسی که سد راه دولت باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان یک جریان و جبهه که معتقدیم ریشه در عمق انقلاب داریم باید تلاش کنیم تا یکپارچگی خود را حفظ کرده و گام‌های استوارتری را برای گام سوم برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار