وضعیت آب و هوای استانهای کشور+ جدول

براساس تحلیل هواشناسی امروز سامانه بارشی در دامنه های البرز شرقی، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب شرق کشور رگبار ورعد وبرق پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛  براساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز سامانه بارشی در دامنه های البرز شرقی، شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب شرق کشور رگبار ورعد وبرق وزش باد شدید موقتی گاهی با گرد وخاك پیش بینی می شود. 

همچنین با تقویت جریان های شمالی، ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور، دراستان های ساحلی دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، ابرناکی و بارش باران رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد شد.

 این سامانه روز یک شنبه در بخش هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شده و بتدریج از کشور خارج می گردد، ضمن اینکه روز یک شنبه با گذر موجی در شمال غرب کشورنیز رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد. 

روز دوشنبه تنها در شمال غرب و دامنه های مرکزی البرز و در بعد ازظهر بارش پراکنده پیش بینی می شود و در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد شد. شایان ذکر است که امروز و روز یکشنبه در برخی مناطق جنوب غرب و جنوب وکشور باد و گرد و خاك پیش بینی می شود و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

بیشینه و کمینه هوا در تهران به ترتیب 28 و 18 می باشد. 

کاهش دما در سواحل دریای خزر

فریبا احمدی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: طبق آخرین اطلاعات هواشناسی امروز سامانه بارشی در شمال شرق، سواحل دریای خزر، دامنه های شرقی البرز، همچنین در شرق و جنوب شرق و مرکز کشور به فعالیت ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: در برخی از نقاط این مناطق رگبار و رعد و برق و وزرش باد نسبتا شدید و تگرگ را خواهیم داشت. استانهای خراسان شمالی، بخشهای از خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخشهای شمالی استان سمنان، گلستان، مازندران، بخشهای شرقی استان تهران، یزد و کرمان بارندگی ها در این مناطق از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی افزود: این بارشها می تواند منجر به آبگرفتگی و طغیان معابرعمومی شود.همچنین پیش بینی می شود پدیده تگرگ و تند باد لحظه ای در این مناطق نیز رخ دهد.

احمدی اظهار داشت: فردا در این مناطق شمال شرق، بخشهای شرقی سواحل خزر، بارندگی ها ادامه خواهد یافت. در روز دوشنبه به جزء نوار شمالی در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: امروز بخشهای از سواحل دریای خزربا نفوذ توده ای از هوای خنک رو به رو خواهد شد و علاوه برآن کاهش محسوس دما به ویژه در بخشهای مرکزی مانند استان گلستان و مازندران همراه با آغاز بارندگی ها را در این مناطق خواهیم داشت.

احمدی ادامه داد: انتظار می رود در بخشهای جنوبی کشور با افزایش سرعت وزش باد، آبهای خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم داشته باشد . در بخشهای از غرب و جنوب غرب استانهای کردستان، ایلام ، خوزستان، کرمانشاه با افزایش سرعت باد آسمانی غبار آلود خواهد بود.

در پایتخت کشور امروز هوا نیمه ابری همراه با وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید لحظه ای پیش بینی می شود.



روند ادمه دار بارش در کشور/ خلیج فارس مواج می شود
روند ادمه دار بارش در کشور/ خلیج فارس مواج می شود
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار