وزش باد همراه با رشد ابر در ارتفاعات تهران/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

کارشناس هواشناسی گفت: امروز در بخش هایی از شمال غرب کشور، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و تا حدی شمال شرق کشور شاهد بارش های خفیف در ساعات بعد از ظهر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی در روزِ دوشنبه در ساعات بعد از ظهر بارش پراكنده در ارتفاعات شمال غرب، دامنه های البرز مركزی و ارتفاعات شمال شرق پیش بینی می شود. سه شنبه سامانه بارشی از شمال غرب كشور وارد خواهد شد و در شمال غرب، غرب و بتدریج دامنه های البرز ابرناكی، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

این سامانه در روز چهارشنبه در دامنه های البرز مركزی و شرقی و شمال شرق فعال خواهد بود. 

در 24 ساعت آینده در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید توام با گردوخاك پیش بینی می شود. خلیج فارس نیز در روز دوشنبه مواج خواهد بود. در بعد از ظهر دوشنبه با تشكیل توده گردوخاك بر روی كشور عراق ، احتمال وقوع گردوخاك در جنوب غرب و پاره ای از مناطق غرب در روز سه شنبه وجود دارد.

بیشینه و کمینه تهران به ترتیب   30 و   17 می باشد.

وزش باد همراه با رشد ابر در ارتفاعات تهران

فریبا احمدی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: در بخشهای از شمال غرب کشور، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و تا حدی شمال شرق کشور شاهد بارشهای خفیف در ساعات بعد از ظهر خواهیم بود.

در روز سه شنبه با ورود موجی جدید به کشور بارش ها به بخشهای غرب و دامنه های البرز گسترده خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود این بارندگی ها برای استان تهران نسبت به دیگر استانها در روز سه شنبه با شدت کمتری رخ دهد. همچنین در بیشتر استانهای کشور روند افزایش دما را خواهیم داشت.

احمدی اظهار داشت: در اثر افزایش سرعت وزش باد در بخشهای جنوب شرق و به ویژه استان سیستان و بلوچستان و زابل کاهش دید افقی و همچنین کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت. همچنین این شرایط برای استانهای ایلام و خوزستان نیز دراثر پدیده گرد و خاک حاکم خواهد بود.

وی عنوان کرد: امروز پدیده قابل ذکری در تهران اتفاق نخواهد افتاد و آسمان تهران صاف و در ساعات بعد از ظهر وزش باد ملایم همراه با رشد ابر در ارتفاعات شمالی تهران را شاهد خواهیم بود .



بارش پراکنده باران در ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق
بارش پراکنده باران در ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار