در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

تابش: افتتاحیه مجلس دهم می توانست با تشریفات کمتری برگزار شود

منتخبین مجلس دهم از دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در مجلس دهم پرداختند.

تابش: افتتاحیه مجلس دهم می توانست با تشریفات کمتری برگزار گرددبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع مجلس دهم ، تحقق اقتصاد مقاومتی و ژرف سازی فرهنگ اسلامی با حضور "محمدرضا تابش" منتخب اصلاح طلب و "محسن کوهکن" منتخب اصول گرای مجلس دهم  در گفتگوی ویژه خبری امشب شنبه 8 خرداد ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این بحث محمدرضا تابش منتخب اصلاح طلب مجلس دهم با بیان این که افتتاحیه این مجلس با مجالس گذشته تفاوت خاصی نداشت گفت: می شد تشریفات برگزاری افتتاحیه مجلس کمتر باشد ضمن این که پیام مقام معظم رهبری در این دوره از مجلس شورای اسلامی قابل ملاحظه بود و نکاتی که ایشان به آن اشاره داشتند بار مسئولیت را بر دوش های ما سنگین می کند.

محسن کوهکن منتخب اصول گرای مجلس دهم نیز با بیان این که افتتاحیه مجالس شورای اسلامی در دوره های مختلف به خصوص در 5، 6 دوره اخیر همگی مشابه یکدیگر است بیان داشت: معمولاً شروع مجلس چارچوب قانونی خاص دارد لذا تمامی مراسم افتتاحیه مجالس شورای اسلامی مشابه یکدیگر است البته سعی می شود نقاط ضعف برگزاری این مراسم در هر دوره ای جبران گردد تا مراسم افتتاحیه با در نظر گرفتن نوآوری هایی که در آن ایجاد می شود روان تر برگزار گردد.

وی با بیان این که قبل از شروع کار مجلس معمولاًجلساتی برگزار می شود تا منتخبین ملت با ضوابط و چارچوب قانونی مجلس آشنا شوند بیان داشت: می توانست تشریفات افتتاحیه مجلس دهم کمتر باشد اما توجیهی که در برگزاری این گونه مجالس مطرح می شود این است که با توجه به داشتن مهمان های خارجی برگزاری این گونه ی افتتاحیه مجلس شورای اسلامی حفظ آبروی نظام است.

این منتخب اصول گرای مجلس دهم همچنین به پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ضمن تشکر از رئیس و نماینده مجلس شورای اسلامی در پیامی مطالبات خود را در قالب رهنمودها مشخص کردند.

تابش منتخب اصلاح طلب مجلس دهم همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که یکی از ضعف های مشروط در جمهوری اسلامی ایران ضعف ساختاری نهادها است بیان داشت: حجم انبوه پرونده های قضایی و حجم انبوه طرح هایی که ما در مجلس ارائه می دهیم نشان دهنده ضعف ساختاری در نهادهای کشور است ضمن این که ضعف ساختاری در قوه مجریه نیز وجود دارد.

تابش در ادامه برنامه با اشاره به میثاق نامه قانون اساسی و سوگندنامه مجلس شورای اسلامی گفت: وظایف نمایندگان در سوگندنامه مستتر است. 

وی با اشاره به پیام رهبر به منتخبین مجلس دهم ادامه داد: مقام معظم رهبری بر ساده زیستی، ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و فردی و در راه خداوند به خلق خدمت کردن را از جمله ویژگی های یک نماینده برشمردند. 

منتخب مجلس دهم با تاکید بر فرمایش امام(ره) مبنی براینکه مجلس در راس امور است ادامه داد: مجلس را در جایگاه راس امور نشاندن از مهمترین وظیفه نمایندگان است. 

 تابش با بیان اینکه مجلس باید پایگاه و جایگاه مردم باشد اظهار داشت: بایددر راستای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین وظیفه و مسئولیت به عهده نمایندگان مجلس است افزود: باید دید که مفاسد اجتماعی و فقر از کجا نشات می گیرد. 

منتخب مجلس دهم افزود: نمایندگان انسان های شریفی هستند که توسط مردم انتخاب می شوند لذا باید بستر کار را به گونه ای فراهم کرد که بتوانند با صلابت به کار خود ادامه دهند. 

تابش با اشاره به اینکه هم در قوه مجریه و هم قوه مقننه بستر به سمتی است که به سوی فساد سوق پیدا می کند اظهار داشت: ساختارهایمان متاسفانه به گونه ای نیست که بتوانیم نظارت های لازم را داشته باشیم. 

وی با فساد، ساختارهای معیوب و عدم نظارت کار دولتی و مجلسی ها ادامه داد: نظام حزبی در کشور حاکم نیست و این خلا محسوب می شود. 

منتخب مجلس دهم با بیان اینکه دولت و مجلس مکمل هم هستند تصریح کرد: باید به شوراها قوت و قدرت ببخشیم لذا می توانیم نظام پارلمانی را دو سطحی کنیم. 

تابش با اشاره به اینکه مجلس باید با رانت، فساد و تبعیض مبارزه کند اظهار داشت: مجلس باید برای حرکت دولت ریل گذاری کند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون جهت گیری های سیاسی و از نوع منفی گفت: مجلس دهم پدیده بی نظیری در جمهوری اسلامی است زیرا کفه ترازو متعادل و متوازن است. 

منتخب مجلس دهم با اشاره به اینکه رقابت در سطح مجلس اجتناب ناپذیراست عنوان کرد: فردا هیئت رئیسه مشخص خواهد شد. 

کوهکن در ادامه برنامه با اشاره به جایگاه مجلس در قانون اساسی گفت: طبق قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی شاهد تفکیک قوا هستیم. 

وی با اشاره به اینکه نباید در مجلس دست نمایندگان را از ارائه پیشنهادات ببندیم افزود: بر روی کلمه به کلمه فرمایشات رهبر معظم انقلاب کار کارشناسی عمیق و دقیقی صورت گرفته است. 

منتخب مجلس دهم با اشاره به اینکه اصلاح گفتاری باید صورت گیرد ادامه داد: در مجلس جناح های مختلفی وجود دارد لذا باید حروف الفبای درست صحبت کردن را فراگیریم. 

کوهکن با اشاره به اینکه باید گوش برای شنیدن حرف حق داشته باشیم گفت: با دعوا کردن میان دو قوا مخالفیم این در حالی است که با وکیل الدوعا بودن هم مخالفیم. 

وی با بیان اینکه هزینه ها باید در حد ضروری انجام شود گفت: ساختارهای اقتصادی باید مورد اصلاح قرار بگیرد لذا اقتصاد مقاومتی مربوط به یکی دو سال نیست پس باید بهره وری را افزایش داد. 

منتخب مجلس دهم با اشاره به اینکه اشکال ساختاری متوجه مجلس است ادامه داد: پیشنهاد دادیم تا لاریجانی و عارف با یکدیگر رقابت کنند و برای نواب رئیس لاریجانی سه نفر را به عارف و عارف نیز سه نفر را به لاریجانی معرفی کند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار