در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

آمریکا در صحنه مذاکرات نشان داد که قابل اعتماد نیست/ امام راحل آمریکا را در راس دشمنان می دانستند

یکی از اعضای سابق بیت امام خمینی (ره) با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی ابعاد شخصیت انقلابی امام راحل پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع حرکت انقلابی لازمه حاکمیت دین خداست با حضور حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان از اعضای سابق بیت امام (ره) در گفتگوی ویژه خبری امشب جمعه 14 خرداد ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 وی در ابتدای گفتگوی ویژه خبری امشب در تشریح شاخصه هایی که در وجود امام خمینی (ره) بود که ایشان را به عنوان نماد انقلابی گری معرفی می کند اظهار داشت: مجموعه آن چه را که مقام معظم رهبری پس از رحلت امام (ره) به مناسبت سالگردهای ایشان و موقعیت های دیگر در ارتباط با خط امام و راه امام و ابعاد انقلابی ایشان بیان کردند کامل ترین مجموعه ای است که حرف ناگفته ای را برای دیگران نمی گذارد. 

عضو سابق بیت امام خمینی (ره) با بیان این که ایمان، تعهد و انقلابی گری سه ویژگی حضرت امام (ره) بود که این سه ویژگی کاملاً مبتنی بر یکدیگر و مرتبط با یکدیگر هستند تصریح کرد: انقلابی بودن امام مبتنی تعبد ایشان نسبت به اسلام و اوامر و نواهی الاهی و تعبد حضرت امام منبعث از ایمان ایشان و باور حضرت امام نسبت به مجموعه مفاهیم انقلاب و در حقیقت اسلام ناب است.

امام (ره) مجموعه اسلام را تامین سعادت فردی و اجتماعی و سعادت دنیا و آخرت بشر می دانست و به آن باور داشت

حجت الاسلام رحیمیان افزود: امام (ره) از افرادی نبود که اسلام را فقط در چارچوب نماز، روزه و احکام فردی ببیند بلکه ایشان مجموعه اسلام را مشتمل بر تامین سعادت دنیا و آخرت بشر، جسم و جان بشر و تامین سعادت فردی و جامعه بشری شناخت و باور کرد و بر اساس آن باور در مقام انجام تکلیف از هیچ یک از تکالیفش کوتاه نمی آمد و در مقام عمل نیز بعد اجتماعی و سیاسی قضیه در جنبه انقلابی گری ایشان مشتمل می شود.

وی ادامه داد: باور به اسلام و عمل به جنبه های فردی اسلام و تعبد به آن دشمنی را بر نمی انگیزد بلکه آن جا که عرصه ستیز با دشمنان آغاز می شود جایی است که جنبه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ابعاد حکومتی اسلام مطرح می شود.

عضو سابق بیت امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: در حقیقت امام (ره) تولی و طبری معروف و منکر را کاملاً از منظر قرآن می شناسد و بر اساس قرآن بالاترین معروف را حاکمیت الله و بالاترین منکر را حاکمیت طاغوت می داند.

 امام خمینی (ره) تشکیل حکومت اسلامی را از اوجب واجبات می داند

حجت الاسلام رحیمیان با بیان این که شعار الاهی اسلام لا اله الا الله است گفت:  این شعار نفی طاغوت و نفی همه معبودها و اثبات حاکمیت خدا است و طبیعی است که امام بر این اساس اوجب واجبات را تشکیل حکومت اسلامی و صیانت از نظام اسلامی و بالاترین گناهان را تضعیف نظام اسلامی می داند.

وی  در بخش دیگری از اظهاراتش درباره این که آیا در شاخصه های انقلابی امام (ره) افراط و تفریط نیز وجود دارد که بر اساس آن افرادی تندرو و افرادی را کندرو بنامیم گفت آن گاه که ما در چارچوب قرآن حرکت کنیم تندرو و کندرو وجود ندارد بلکه افرادی که  در چارچوب انقلاب حرکت کنند و شاخصه های اصلی انقلابی گری و حقایق اسلام را ناب را باور داشته باشد افرادی انقلابی هستند البته ممکن است همه این افراد در مقام عمل به صورت یکسان عمل نکنند ولی همه به یک سو و به سوی یک مقصد در حرکت هستند.

عضو سابق بیت امام خمینی (ره) با تاکید بر این که در اصل انقلابی بودن افراد نمی توانیم بگوییم که فردی انقلابی افراطی است یا فرد دیگر کندرو است اظهار داشت: گاهی می خواهند انقلابی بودن را به عنوان افراد افراطی تندرو القا کنند در حالی که انقلابی ترین مرد جهان امام راحل بود و اگر این را تندرویی می گویند و نام تندروی بر آن می گذارند خود امام (ره) تندروترین فرد انقلابی جهان اسلام است لذا انقلابی بودن به معنی کسی است که به همه شاخصه های اسلام ناب اعتقاد دارد و به آن عمل می کند.

حجت الاسلام رحیمیان در ادامه برنامه با اشاره به این که انقلاب  در چارچوب زمان و مکان نمی گنجد گفت: یکی از شاخص های اصلی انقلاب پیروی محض از امام و ولایت است.

وی ادامه داد: کسانی که بعد از رحلت امام به دنیا آمده اند امروز جان بر کف ایثارگرانه در راه و خط امام خون می دهند و در نهایت به شهادت نائل می شوند لذا این عده انقلابی کامل به حساب می آیند.

امام در همه عرصه ها در اوج رعایت تقوا بودند

عضو سابق بیت امام خمینی (ره) مهم ترین ویژگی امام (ره) را ثبات قدم و استقامت دانست و عنوان کرد: تقوا یک حقیقت است لذا باید باور به خداوند و تکالیف الاهی داشت به طوری که امام (ره) در همه عرصه ها چه در زندگی شخصی و چه در جایگاه رهبری در اوج رعایت تقوا بودند

 امام مبین اسلام ناب و اسوه انقلابی گری بود

حجت الاسلام رحیمیان با بیان این که هیچ کس از امام کار و  حرکتی ندید که بوی غیرخدایی بدهد گفت: امام مبین اسلام ناب و اسوه انقلابی گری بود.

وی  با اشاره به شاخصه امام (ره) افزود: امام بر اساس قرآن عمل می کرد به طوری که قرآن را باور داشتند.

عضو سابق بیت امام خمینی (ره) با اشاره به اوصاف کفار در قرآن ادامه داد: کفار دوست دارند که ما از توانمندی های خود غافل باشیم تا بتواند در یک لحظه شبیخون بزنند.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه امام بالاترین حساسیت ها را در برابر دشمن می دانست و اظهار داشت: امام آمریکا را در راس دشمنان می دانستند.

وی  با اشاره به این که امام خمینی (ره) چهار رادیوی آمریکا انگلیس اسرائیل و آلمانی را گوش می دادند گفت: ایشان یک بولتن روزانه وزارت ارشاد را مطالعه می کردند به طوری که ترجمه سرمقاله های معروف آمریکایی و اروپایی در آن وجود داشت.

سید محمد صادق خرازی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره وفاداری مردم و رهبری با آرمان های امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) مولفه ها و مشخصه هایی داشتند که ایشان را از دیگران متمایز می کرد.

دبیر اسبق ایران در سازمان ملل با اشاره به این که امام تبدیل به پدیده ای شده بود که توانست یک رژیم را ساقط کند گفت: رهبر معظم انقلاب در موضوع مذاکرات  مسیر مذاکرات را نیز تایید کردند.

وی با اشاره به این که آمریکا در صحنه مذاکرات نشان داد که قابل اعتماد نیست گفت: باید مسیر خود را با بینش و شناخت دقیق تعیین و تشخیص دهیم.

سید محمد صادق خرازی با اشاره به این که آمریکا سر سازگاری در جهت ایجاد برقراری ارتباط به صورت منطقی را ندارد ادامه داد: این کشور در فرآیند مذاکرات هسته ای نشان داد که نمی تواند قابل اعتماد باشد.

دبیر اسبق ایران در سازمان ملل با اشاره به مولفه های انقلابی گری افزود: می توان فارق از همه وابستگی ها به نظام سلطه خود را به جلو پیش برد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار