حاشیه نگاری از صحن علنی بهارستان؛

بای بایِ «کواکبیان» برای ریاست مجلس/بوسه «امید» بر شانه رئیس/ واو به واو با انتخابات نواب

انتخابات دائمی ریاست مجلس با اعلام نامزدی و انصراف یک نماینده همراه شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 11 خرداد ماه) انتخابات هیئت رئیسه دائمی مجلس را در دستور کار قرار داد، دستوری که به جریان‌ نیافتاده با حواشی همراه شد.


رسانه ها شیطنت می کنند، باید این روزها  پوست کلفت باشیم

در اولین دقایق جلسه علنی امروز، زمانی که سکینه الماسی نماینده مردم دیر و کنگان برای قرائت اسامی اعتبارنامه منتخبان شعبه 11 پشت تریبون مجلس خطاب گرفت، علی لاریجانی با لبخندی خطاب به وی گفت: رسانه ها ظلمی به خانم الماسی کردند من در زمانی که شما داشتید شعر زیبا را می خواندید خسته بودم و چشم خود را مالش می دادم.

وی با یادآوری این که رسانه ها در این راستا شیطنت کردند خطاب به سکینه الماسی گفت: رسانه ها شیطنت کردند شما باید از این به بعد پوست کلفت باشید رسانه ها از این شیطنت ها زیاد می کنند.

از نامزدی تا بای بایِ کواکبیان برای ریاست مجلس

در ادامه این دستور قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس علی لاریجانی مصطفی کواکبیان را به عنوان نامزد جایگاه دائمی ریاست مجلس دهم مطرح کرد بدین نحو انتخابات ریاست مجلس به جریان بیافتد.

پس از دقایقی که صندوق‌های اخذ رای به میان نمایندگان رسید و آرا مربوطه کم و بیش در حال جمع‌آوری بود مصطفی کواکبیان فریادهای بلندی را سر داد، فریادهایی که تا دقایقی مشخص نبود چه دلیلی دارد. در ادامه پس از نزدیک شدن برخی نمایندگان به صندلی مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، همه چیز مشخص شد.

وی قصد داشت از نامزدی خود در انتخابات ریاست مجلس انصراف دهد! اقدامی که در ادامه موجب تعجب برخی از نمایندگان و همچنین اصحاب رسانه مستقر در صحن شد. کواکبیان که می‌خواست هیئت رئیسه موقت مجلس با تقاضای انصراف وی موافقت کند، در ادامه لاریجانی را به واکنش واداشت.

البته پیش از آن قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به اعتراض مصطفی کواکبیان گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم انتخابات را متوقف کنیم. در ادامه  علی لاریجانی هم سر شوخی را با کواکبیان باز کرد.

وی در واکنش به اعتراضات کواکبیان با خنده گفت: پس از اعلام رای‌گیری انصراف قابل قبول نیست، این در حالی بود که مصطفی کواکبیان در حلقه بسیاری از نمایندگان با فریادهایی مجددا به دنبال این بود که در انتخابات دائمی ریاست مجلس انصراف دهد البته وي در ادامه دستان خود را به عنوان اعتراض بالا و پایین می‌برد که در همین حین لاریجانی شوخی دوم خود را با کواکبیان کرد.

لاریجانی که اعتراضات کواکبیان وی را به خنده واداشته بود، به کواکبیان گفت: آقای کواکبیان دیگر آخر کاری دارند، بای بای می‌کنند (خنده)

البته لاریجانی مجددا به کواکبیان گفت: بگذارید انتخابات انجام شود دیگر نمی‌توان کاری کرد.

از شوخی‌های خانوادگی

11 رای نا"امید" !

سرانجام پس از اعتراضات کواکبیان آرای نامزدهای ریاست مجلس به دست علی لاریجانی رئیس موقت مجلس دهم قرائت شد.

لاریجانی در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: این بنده حقیر در این انتخابات 237 رای کسب کرده و آقای کواکبیان هم 11رای را از آن خود کردند که در همین حین برخی از نمایندگان با لبخندی واکنش خود را نسبت به 11 رای کواکبیان کم و بیش نشان دادند.

این در حالی است که مصطفی کواکبیان از صندلی خود برخاسته دست خود را به نشانه اعتراض به سمت هیئت رئیسه مجلس دراز کرده بود.

اما لاریجانی در ادامه گفت: البته آقای کواکبیان گفتند که می‌خواهند انصراف دهند منتهی چون ما اعلام رای کرده بودیم نمی‌توانستیم انصراف وی را قبول کنیم.

البته اين پايان حواشي سومين روز مجلس دهم نبود ؛ امروز پس از تثبیت ریاست علی لاریجانی در مجلس دهم، آن هم با 237 رای قاطع، انتخابات نواب دائم رئیس به جریان افتاد، انتخاباتی که با دور پیروزی، روبوسی، عکس یادگاری و شوخی لاریجانی با برادرزنش همراه شد.


سکوت مرموز! / فردای اصلاح‌طلبان

صحن علنی امروز مجلس چندین بار سکوت خود را تمدید کرد. سکوت پیش از انتخابات نواب رئیس هم مرموز بود، سکوتی که برخی روز گذشته آن را به زلزله در هیئت رئیسه تشبیه کرده بودند و می‌گفتند: فردا روز اصلاح‌طلبان است.


 اقدام خودجوش

اما اتفاقات امروز مجلس  در ادامه در حالی پیش می‌رفت كه اصلاح‌طلبان دقایقی قبل‌تر از شروع انتخابات نواب رئیس، با 11 رای نامزد خود در انتخابات ریاست مجلس، مجددا آزمونی را امتحان کردند که جز افزایش رای لاریجانی حاصلی برای آنها نداشت آن هم به نحوی که دست آخر به انصراف پیش از انتخابات مصطفی کواکبیان نامزد ریاست مجلس دهم ختم شد و انصرافش نه به شیوه مریدش "عارف" بود.

با این وجود روز گذشته فراکسیون امید اعلام کرده بود هیچ کاندیدایی برای ریاست دائمی مجلس ندارد و به نظر می‌رسد اقدام کواکبیان برای نامزد ریاست مجلس دهم اقدامی خودجوش بوده است.

اما حواشی داغ مجلس اگرچه تحت تاثیر 11 رای سبک کواکبیان بود اما اتفاقات بعدی به شمارش آرای نواب منتهی می‌شد.

در ادامه گلدان به گلدان رای روی میز ناظران شمارش آرا خالی می‌شد و دوباره چهار راه نواب شلوغ بود و سروصدا و همهمه می‌رفت که بالا بگیرد.

بالاخره نتیجه آرا انتخابات نواب رئیس مجلس دهم شمارش شد.


واو به واو با نواب ...

لاریجانی، رئیس مجلس دهم در ادامه همه را به سکوت دعوت کرد و گفت: طبق شمارش آرا مسعود پزشکیان با 158 رای و علی مطهری با 133رای به ترتیب بیشترین رای برای نواب اول و دوم ریاست مجلس را کسب کردند.

اما در همین حین مسعود پزشکیان که از صندلی خود برخاسته بود و در کنار برخی نمایندگان شنونده آرای خود بود، دو دست خود را به نشانه پیروزی به سبک گلزنان برتر فوتبال بلند کرد و در ادامه برخی نمایندگان وی را در آغوش می‌گرفتند و  او را مي‌بوسيدند.

اما همین صحنه‌ها در یک ردیف آنورتر از ردیف صندلي پزشکیان در جریان بود و پیروزی حالا به دور علی مطهری حلقه زده بود.

همه چیز نشان از پیروزی فراکسیون امید در کسب کرسی‌های نواب داشت و در حالی خنده بر لبان بعضی از اعضای فراکسیون امید آمده بود  كه چند قدم آن ورتر کنار صندلی عارف خالی از نماینده به نظر می‌رسید.

از نامزدی تا بای بایِ «کواکبیان» برای ریاست مجلس/بوسه «امید» بر شانه رئیس/ واو به واو با انتخابات نواب

دور پيروزي «اميدي‌ها» در صحن مجلس

اما این پایان حواشی پیروزی اصلاح‌طلبان در کسب کرسی‌های نواب رئیس نبود و برخی در ادامه سعی داشتند دو نواب رئیس را در کنار هم قرار دهند. در ادامه جمعی از نمایندگان مطهری را از ردیف دوم مجلس به سمت ردیف سوم که پزشکیان که به جشن پیروزی‌اش می‌پرداخت می‌بردند و به نوعی با این حرکت خود دور پیروزی در مجلس می‌زدند، تا اینکه پزشکیان و مطهری به هم رسیدند بازار داغ روبوسی حرارت مجلس را دو چندان کرد.

حالا دیگر صحن به شکار صحنه‌ها می‌رفت، سرعت شاتر دوربین‌ها بالا و پایین می‌شد.

عکاسان روی سکوی مجلس که از صبح منتظر سوژه‌های خود بودند به آنی همه نمایندگان را جلوی دوربین می‌دیدند و در ادامه همه را به هم نزدیک می‌کردند تا نماینده‌ای از قابشان بیرون نماند.

عكس عارفانه

این در حالی بود که برخی از نمایندگان به هیچ عنوان از صندلی خود بلند نشده تنها از دور نگاه گذرایی به خوش و بش اصلاح‌طلبان مجلس دهم می‌انداختند.

عکس‌های متعدد پزشکیان و مطهری در کنار سایر نمایندگان برای دقایقی قاب‌های عکاسان را باز و بسته می‌کرد تا اینکه برخی به سراغ رئیس فراکسیون امید مجلس دهم رفتند تا وی را در خوشحالی پیروزی اعضای فراکسیون متبوعش در كسب کرسی نواب رئیس، همراه کنند.

در ادامه عارف آمد. وی که با کش و قوس از بین نمایندگان رد می‌شد به سختی در بین علی مطهری و مسعود پزشکیان قرار گرفت عارف اما پیش از آمادگی برای گرفتن عکس پیروزی، با مطهری و پزشکیان روبوسی کرد تا اینکه بالاخره همه چیز مهیای عکس دسته‌ جمعی شد.

حالا دیگر عکاسان راضی به چند عکس یکنواخت نبودند پی در پی از نمایندگان می‌خواستند جایی برای بانوان مجلس باز کرده تا آنها هم از پشت لنز دوربین‌شان دیده شود.

لطفا کسی دست نزند/ ابراهیمی/

پيام رئيس/ شوخي‌هاي خانوادگي لاريجاني با مطهری

اما خوشحالی اصلاح‌طلبان همین طور ادامه داشت تا اینکه لاریجانی هم با شوخی خود پیام تبریک برای آنها فرستاد.

وی که از صحنه‌های شکل‌گرفته در مجلس و عکس‌های متعدد اعضای فراکسیون امید خنده بر لبانش بود در ادامه گفت: دیگر خسته می‌شوید معانقات بالاخره مشکل ایجاد می‌کند. البته در ادامه  علی لاریجانی با برادر همسرش هم شوخی کرد.

لاریجانی که مطهری را در حلقه نمایندگان مشاهده می‌کرد به وی گفت: آقای مطهری بفرمایید بنشینید من نگران حال شما هستم، نمی‌دانیم جواب همشیره تان را چه بدهیم.

 سرانجام نمایندگان بعد از دقایقی دور و بر پزشکیان و مطهری را خلوت کرده و صحن دقایقی به آرامش می‌رفت تا اینکه محمدرضا عارف خود را در مقابل برخی خبرنگاران قرار داد و با انگشتانش نتیجه انتخابات هیئت رئیسه به نفع اصلاح‌طلبان تمام می‌کرد.

7- 5 برديم !

محمدرضا تابش در ادامه با فریادهایی رو به خبرنگاران گفت: ما با لاریجانی و بهروز نعمتی 7 – 5 از اصولگرایان انتخابات را بردیم.


بوسه بر شانه لاريجاني

البته حواشی صحن در همین نقطه به پایان نرسید و مجلس با شناسایی اعضای هیئت رئیسه مجددا شنونده سوگند هیئت رئیسه دائم مجلس دهم شد.

البته پس از قرائت سوگند هیئت رئیسه جدید تب حواشی صحن فروکش نکرد و پس از پایین‌ آمدن اعضای هیئت رئیسه جدید از جایگاه ناطقان مجلس محمدرضا تابش در اقدامی بوسه‌ای بر شانه علی لاریجانی زد تا بدین نحو حواشی صحن علنی امروز به پایان رسیده و مجلس وارد مذاکرات بعدی شود.

حاشیه نگاری از سعید ابراهیمی

انتهای پیام/

برچسب ها: ریاست ، مجلس ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
حق به حق دار رسید مبارک باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
خدا قوت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
اصل رئیس ، نواب که فرمایشات اون را باید پیگیری کنند!!!
جایگاه خوبیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
خدارا شکر که آقای لاریجانی ریس مجلس شدندبه ایشان تبریک میگویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
چرا نظریه میذارید مگه میشه چیزی نوشت !!!!! فقط به به .. به به .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
خداراشکرفردآبروداری ریاست مجلس شد
آخرین اخبار