مدیر رادیو اربعین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پخش رادیو اربعین تا پایان ماه صفر ادامه دارد

پخش رادیو اربعین با هدف پوشش برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای ارائه خدمات به زائران پیاده و هیئت‌های مذهبی در ایام شهادت امام‌رضا(ع) تا پایان ماه صفر ادامه می یابد.

رضا کوچک زاده تهمتن مدیر رادیو اربعین در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استقبال زائران اربعین حسینی (ع) از رادیو اربعین را تا به امروز بسیار عالی توصیف کرد و گفت: بدلیل پوشش مناسب فرستنده های رادیو اربعین در کشور که امسال با همت همکاران فنی سازمان میسر شد مخاطبان داخل کشور توانستند استفاده مناسبی از برنامه های این شبکه داشته باشند و همراهی بسیار خوبی از طریق پیام های کوتاه خود که به سامانه 30000955 ارسال می کنند با ما دارند .

وی اضافه کرد: با همکاری کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی امسال روزانه به 10 نفر از کسانی که در طول روز از طریق پیامک با ما در ارتباط هستن هدایایی پرداخت می شود.

کوچک زاده تهمتن ادامه داد: موضوعی که زوار عزیز کشورمان نیز که این روزها در مسیر عتبات عالیات در پیاده روی اربعین هستند و با پوشش مناسب فرستنده های رادیو اربعین در نجف اشرف و کربلای معلی ان شاالله شنونده برنامه های ما هستند هم الحمدالله ارتباط خوبی با ما دارند و درکنار دریافت آخرین اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان به زائران که از طریق گفتگو با مسئولان ستاد مرکزی اربعین و دیگر مسئولان کمیته های پانزده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی انجام می شود.

وی اظهار داشت : بسیاری از این فایل های صوتی که گاهی گزارش های خود مردم از پیاده روی کربلاست در رادیو اربعین استفاده می شود و به این ترتیب آن را به یک شبکه تعاملی تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: رادیو اربعین به نوعی می کوشد تا راهپیمایی عظیم اربعین را هویت مند کند و ما از طریق این شبکه رادیویی ابعاد معرفتی و معارفی اهل بیت (ع)را بازخوانی می کنیم. تا به امروز نزدیک به ۲ میلیون نفر از کشور به پیاده روی اربعین رفته اند و باید نیازهای آنها به صورت منسجم به شکل مادی و معنوی برآورده شود. خوشبختانه در خود عراق هم استقبال خوبی صورت گرفته است و اکثر پایگاه ها و موکب‌ها شبکه رادیویی اربعین را از بلندگوهای خود پخش می کنند.

بی تردید رادیو اربعین با آسیب شناسی برنامه های خود در سال گذشته و برنامه ریزی جامع و دقیق امسال تلاش دارد با بسیج تمام ظرفیت های ملی در عرصه های مختلف و بهره گیری موثرتر از ظرفیت های هنری و آموزه های انسان ساز حسینی ، بتواند آئینه تمام نمای زیبایی های اربعین حسینی باشد و با انعکاس عواطف خالصانه وهمدلی های عاشقانه زائرین کربلای معلی همنوایی امت اسلامی با کاروان حسینی و آل الله را به بیان کند.

امیدواریم فعالیت های رادیو اربعین گامی کوچک در خدمتگزاری رسانه ملی به ساحت پرکرامت امام حسین (ع) بوده و بتواند حامل پیام های انسان ساز آن در تحقق جامعه مطلوب اسلامی باشد .

مدیر رادیو اربعین در پایان با اشاره به پخش این شبکه تا پایان ماه صفر اظهار کرد: بعد از پیاده روی اربعین حسینی عده زیادی از زوار اربعین و همچنین خیل عظیمی از مشتاقان اهل بیت (ع) چه در داخل کشور و چه خارج از کشور که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند به سوی حرم امام رضا (ع) پیاده روی خواهند داشت و تلاش ما بر این است که مسایل مورد نیاز در طول مسیر زائران حرم مطهر امام رضا (ع) را نیز رفع کنیم. امسال هم همچون سال گذشته، شاهد خیل عظیم کاروان‌های پیاده در جاده‌های منتهی به مشهد مقدس خواهیم بود بنابراین علاوه بر گزارشگرانی که داریم برنامه سازان رادیو اربعین نیز به حرم امام رضا (ع) خواهند رفت تا به طور زنده با آنها ارتباط برقرار کنیم.

رادیو اربعین از روز شنبه اول آبان مصادف با بیستم محرم به صورت رسمی كار خود را آغاز کرد و تا پایان صفر یعنی 10 آذر به كار خود پایان می‌دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.