ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کارت هوشمند ملی جایگزینی مناسب برای مدارک هویتی و بانکی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت هوشمند ملی با استفاده از کدهای از پیش تعیین شده و اثر انگشت به زودی جایگزین برخی از کارت‌های بانکی و هویتی می‌شود.

کارت هوشمند ملی جایگزینی مناسب برای سایر مدارک هویتیسیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: اطلاعات تراشه‌ای که بر روی کارت هوشمند ملی پیش بینی شده در آینده‌ای نزدیک با نصب دستگاه های کارتخوان قابل استفاده خواهد شد، البته این اطلاعات فردی محرمانه است و در این تراشه قابل بازخوانی نیست.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه کدهایی در تراشه موجود بر روی کارت هوشمند ملی به همراه اثر انگشت پیش بینی شده است، با این وجود می‌توان در صورت ایجاد برنامه های نرم افزاری شبکه محور از کارت های هوشمند ملی به عنوان کارت حساب بانکی، کارت سلامت، گواهینامه، کارت پایان خدمت، دفترچه بیمه و غیره استفاده کرد.

ابوترابی اضافه کرد: طرح تجمیع کارت هوشمند ملی با سایر مدارک شناسایی طبق بند (د) ماده 46 ثبت احوال، از مهم ترین برنامه های این سازمان است که می تواند جایگزین بسیاری از مدارک هویتی مردم باشد و ظرفیت های متعددی برای آن پیش بینی شده، اما در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که این کارت به جای کدام کارت ها تجمیع می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پایان گفت: برای کاربردی شدن طرح تجمیع کارت هوشمند ملی در سال 96 در نظر داریم تا ساز و کارهای قانونی و مصوبات اداری را برای اجرای هرچه سریع‌تر این طرح تعبیه کنیم.

انتهای پیام/

کارت هوشمند ملی جایگزین مدارک هویتی و بانکی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
ای وای نه
آخرین اخبار