مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان؛

دریافت 80میلیون ریال کمک برای احیای بافت روستایی سمنان

امسال برای اولین بار در استان به زوج های جوان برای احداث واحد مسکونی در بافت فرسوده روستایی 80 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مجید ملکی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: تمام درخواست های زوج های جوان پس ازجمع آوری،از ابتدای آبان ماه پرداخت تسهیلات شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه برای بهسازی بافت فرسوده روستایی 474 فقره تسهیلات 150 میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد به روستاییان اعطا شد، افزود: تسهیلات در بخش فرسوده روستا تنها تسهیلات درکشور است که طی مصوبه هیات وزیران، به صورت تک نرخی و با کارمزد پنج درصد در بخش مسکن اعطا می شود.

ملکی با بیان این که بهسازی بافت فرسوده آسیب پذیرترین بخش روستا است، تصریح کرد: پارسال برای مقاوم سازی بافت فرسوده و غیرمقاوم در برابر حوادث طبیعی در روستا علاوه بر تسهیلات 150 میلیون ریالی، برای تکمیل مسکن روستایی 40 میلیون ریال کمک بلاعوض به روستاییان اعطا شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان این که در سال 96 با تخصیص اعتبارات سقف تسهیلات برای تخریب بافت فرسوده غیرمقاوم 200 میلیون ریال و سقف کمک فردی بین 40 تا 80 میلیون ریال است، اظهارداشت: با توجه به استقبال از طرح در سال گذشته، پیش بینی می شود امسال 300 واحد مسکونی دیگر تکمیل شود.

وی گفت: پارسال برای بازسازی 200 واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه تسهیلات 200 میلیون ریالی و برای تعمیرات 217 واحدمسکونی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه تسهیلات 100 میلیون ریالی پرداخت شد.

ملکی، با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و بهزیستی استان سمنان، برای احداث مسکن در بهسازی بافت فرسوده برای خانوارهای دارای بیشتر از 2 معلول ، افزود: پارسال به 19 خانوار مشمول برای احداث هر واحد 150 میلیون ریال وام قرض الحسنه پنج درصد و از سوی بنیاد مسکن 20 میلیون ریال، از سوی بنیاد مستضعفان 100 میلیون ریال و از سوی بهزیستی 60 میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا شد.


انتهای پیام/ م


زوج‌ها برای احیای بافت روستایی سمنان 80 میلیون ریال کمک دریافت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار