سمنان؛

پروژه‌های عمرانی شهر سمنان به ارزش سه‌ هزار میلیارد ریال در حال اجراست

امسال بیش از ۵۰ درصد از بودجه شهرداری سمنان در اجرایی‌شدن پروژه‌های عمرانی این شهر هزینه می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ شهردار سمنان گفت : بودجه شهرداری سمنان امسال بالغ بر دو هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
حسین موسوی با بیان اینکه همه تلاش خود را برای افزایش درآمدهای شهرداری به‌کار می‌گیریم تصریح کرد : در زمان حاضر پروژه‌های عمرانی متعددی به ارزش بالغ بر سه‌ هزار میلیارد ریال در سطح این شهر در حال انجام است.
وی  با بیان اینکه بسیاری از شهرداری‌ها در کشور در سال گذشته و امسال با مشکلات اقتصادی و مالی دست به گریبان بودند افزود : شهرداری سمنان با مدیریتی که صورت گرفته در این شرایط نه تنها مشکلی در روند خدمات شهری و هزینه‌های جاری نداشته بلکه بیش از 50 درصد از اعتبارات شهری را به سمت پروژه‌های عمران شهری سوق داده است.
موسوی از تلاش مدیریت شهری سمنان برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت: شهرداری سمنان برای واگذاری بخشی از پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برنامه‌ریزی کرده است.
وی از مذاکرات مدیریت شهری با بنیادمسکن و شرکت انبوه‌سازان استان سمنان خبر داد و گفت: در همین ارتباط قرار است که انبوه‌سازان به سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده سمنان بپردازند.
وی با اشاره به وجود 450 هکتار بافت فرسوده در سمنان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن برای اعطای تسهیلات در این بخش اعلام آمادگی کرده و انبوه‌سازان نیز به زودی کار اجرایی خود را برای احیا و بهسازی بخشی از بافت فرسوده سمنان آغاز می‌کنند.
شهردار سمنان سود این تسهیلات را پنج درصد اعلام کرد و گفت: شهروندانی که در این محلات ملک دارند نیز خود می‌توانند برای بهسازی و نوسازی ملک خود اقدام کنند.
موسوی با بیان اینکه بافت فرسوده سمنان وسیع‌ترین بافت فرسوده در بین شهرهای این استان است گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح، بخش زیادی از بافت فرسوده شهر سمنان نوسازی می‌شود.
انتهای پیام/ ن
برچسب ها: پروژه ، عمران ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار