عبداللهی خبر داد

برپایی 44 نمایشگاه عکس و شب شعر عاشورایی در پایتخت/ برگزاری 123 یادواره ویژه شهدای محلات شهر تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی22 نمایشگاه عکس عاشورایی، 22 شب شعرعاشورایی، خیمه‌های معرفت حسینی و اجرای نمایش‌های هنری و تعزیه در سطح بوستان‌ها و مراکز فرهنگی پایتخت خبر داد.

برپایی 44 نمایشگاه عکس و شب شعر عاشورایی در پایتخت/ برگزاری 123 یادواره ویژه شهدای محلات شهر تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: این برنامه‌ها در راستای برجسته کردن عناصر حماسه و عزت، منطق، عقل و عاطفه در قیام عاشورایی حسینی(ع)، تاکید بر حفظ آداب و شیوه های سنتی و مردمی عزاداری حسینی، تاکید ویژه برنقش برجسته زنان در انتقال پیام‌های انقلاب عاشورایی حسینی، تعامل و مشارکت ویژه با مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی عمومی، دانشجویی و دانش آموزی و بهره مندی از آموزه‌ها و بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد قیام عاشورا اجرا می‌شود.

وی، معرفی مولفه های سبک زندگی حسینی و محوریت آموزه‌های عاشورایی، تعظیم و تکریم شعائر و معارف اسلامی، هویت‌افزایی دینی و انقلابی شهروندان در مناسبت عظیم عاشورایی حسینی، آماده‌سازی فضای عمومی شهر تهران در طول ماه محرم و صفر را از جمله اهداف برگزاری این برنامه برشمرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های مناطق 22 گانه گفت: در ایام محرم 22 نمایشگاه عکس عاشورایی و 22 شب شعرعاشورایی در مراکز فرهنگی مناطق بر پا می‌شود.

برپایی خیمه های معرفت حسینی در بوستان های اصلی شهر تهران

وی از برپایی خیمه‌های معرفت حسینی خبر داد و گفت: این خیمه ها در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی در 22 بوستان اصلی شهر به همراه نمایش آثار، کتاب برپا شده و پاسخگوی سوالات و شبهات شهروندان است.

عبدالهی اعلام کرد: همچنین به همت معاونت های اجتماعی و فرهنگی مناطق، فیلم های کوتاه عاشورایی در 22 مرکز فرهنگی شهر تهران به نمایش در می آید.

وی از طراحی و برگزاری 22 نمایش هنری با موضوع قیام عاشورا خبر داد و گفت: این نمایش‌ها در دهه سوم ماه محرم با همکاری مناطق 22گانه و سازمان فرهنگی هنری اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری 123 یادواره ویژه شهدای محلات شهر تهران خبر داد و افزود: این یادواره‌ها با محوریت شهرداران نواحی و حضور فعالانه شهرداران مناطق و مدیران محلات از سوی مناطق 22 گانه با همکاری شهرداران نواحی و سرای محلات برپا می‌شود.

وی، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از بانوان آزاده، همسران ایثارگر شهدا و جانبازان در هر منطقه از سوی مناطق 22 گانه با همکاری امور ایثارگران منطقه را از دیگر برنامه های اجرایی عنوان کرد.

عبدالهی با اشاره به برپایی شب شعر عاشورایی با حضور شعرای برجسته در ایوان شمس، افزود: طراحی و انتشار آلبوم صوتی همراه با کتاب و نرم افزار سرچشمه خورشید مشتمل بر قطعات کوتاه سخنرانی، مداحی و موسیقی عاشورایی، انتشار کتابچه راه اینجاست ویژه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین طراحی و انتشار پوستر ویژه عاشورای حسینی جهت توزیع در مساجد، هیئت‌های مذهبی و حسینیه ها از جمله اقدامات اداره کل فرهنگی شهرداری تهران به شمار می رود.

برپایی ایستگاه های سلامت شهروندی در دهه اول محرم

وی، برپایی ایستگاه‌های سلامت شهروندی در دهه اول محرم در مناطق و اماکن منتخب از سوی اداره کل سلامت و برگزاری همایش ویژه بانوان مبلغه شهر تهران در ماه صفر به همت اداره کل بانوان را از دیگر برنامه های شهرداری برشمرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای نمایش هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت و برگرفته از آموزه های عاشورایی خبر داد و افزود: طراحی و تولید بسته فرهنگی شامل کتاب ، داستان کوتاه و آلبوم صوتی ویژه ماه محرم وصفر، طراحی و انتشار فلش کارت ویژه محرم با جامعه مخاطب نوجوانان وجوانان، ایستگاه و نمایشگاه فرهنگی- آئینی، اجرای تعزیه و توزیع محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه ایام محرم به شمار می رود.

اجرای تعزیه و کنسرت موسیقی آیینی در برج میلاد

وی از اجرای مراسم تعزیه همزمان با دهه دوم محرم به مدت 10 شب در در سایت ورزشی برج میلاد خبر داد و افزود: دیگر برنامه‌های برج میلاد شامل نمایش و معرفی آیین های عزاداری اقوام ایرانی، برگزاری نشست علمی بررسی تاریخ عاشورا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و برگزاری کنسرت موسیقی آیینی با محوریت قیام عاشوراست.

عبدالهی اعلام کرد: بازخوانی نقش کودکان در کربلا با هدف درک کودک امروزی از واقعه کربلا، با تکیه بر عنصر عاطفه در قالب نمایش های هنری باغ موزه قصر اجرا می شود.

طراحی و اکران 22 نماد عاشورایی در 22 میدان منتخب شهر

وی با اشاره به فضاسازی شهری به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: فضاسازی تبلیغی عمومی شهر با محوریت پیام عاشورای حسینی، آموزه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ظرفیت های شهرداری از قبیل پرتابل ها، بیلبوردها و عرشه های پل در مناطق 22 گانه صورت گرفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از طراحی و اکران 22 نماد عاشورایی در 22 میدان منتخب خبر داد و افزود: همچنین فضاسازی تبلیغی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های منتخب شرکت واحد، فضاسازی تبلیغی تاکسی‌های شهر تهران، فضاسازی بوستان‌های سطح شهر (1800 بوستان) در طول ایام ماه محرم و صفر، فضاسازی تبلیغی 140 میدان میوه و تره بار، فضاسازی پارک سوارهای شهر تهران و فضاسازی قطارها و ایستگاه های مترو به مناسبت فرارسیدن ایام محرم انجام شده است.

وی، پخش نمایش های رادیویی مربوط به ماه محرم و صفر با استفاده از ظرفیت رادیو مسافر، برگزاری مراسم مذهبی در نمازخانه پایانه های 4 گانه ویژه مسافران و عموم شهروندان و برگزاری نمایشگاه فرهنگی در پایانه مسافر بری غرب تهران در ماه محرم را از جمله برنامه های فرهنگی سازمان پایانه ها و پارک سوارها برشمرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار