رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران گفت: وضعیت باغاتی که در اختیار نهاد‌های دولتی است، نامناسب است.

وضعیت باغات دولتی نامناسب استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که  امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت روز معلولان اظهار کرد:پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: شکستن شاخه‌ای از درختان نزد من مانند شکستن بال فرشتگان است.

صدراعظم نوری ادامه داد: حفظ و صیانت از درختان و باغات وظیفه‌ همگانی بخصوص مسئولان و مدیریت شهری است.

وی افزود: باغات و اراضی سبز از سرمایه‌های شهر محسوب می‌شوند، اما متاسفانه به دلیل ارزش افزوده باغات توسط افراد سودجو مورد تاراج قرار گرفته‌اند که باید فکری به حال آن‌ها کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به مالکیت خصوصی و دولتی گفت: وضعیت باغاتی که در اختیار نهاد‌های دولتی است، نامناسب گزارش شده است و به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سوی نهاد‌های دولتی برای نگهداشت باغات، این سرمایه‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

وی اضافه کرد: مجموعه‌های ارزشمندی همچون کاخ گلستان، سعدآباد و غیره در اختیار نهاد‌های دولتی هستند که متاسفانه از آن‌ها به خوبی حفاظت نمی‌شود و این در حالی است که گونه‌های ارزشمند، خاص و نادری در این مجموعه‌ها قرار دارند که به دلیل عدم حفاظت لازم در معرض خشک شدن هستند.

صدراعظم نوری تاکید کرد: به استناد ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی حفظ و گسترش فضای سبز، کاشت، حفاظت و آبیاری در داخل محدوده شهر‌ها از جمله وظایف شهرداری است که در صورت اهمال مالکان باید نسبت به جذب باغ اقدام شود که بر همین اساس از معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی انتظار دارم در راستای توجه به بنا‌ها و کاخ موزه‌ها به موضوع حفاظت و صیانت از فضا‌های سبز نیز اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار