سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بنا نیست پروژه های عمرانی شهری متوقف شود اما اولویت با پروژه هایی است که درصد بالای موفقیت را کسب کرده اند.

پروژه‌های عمرانی شهرداری متوقف نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اعطا سخنگوی شورای شهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در روز( یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شورای شهر تهران برای استفاده معلولان از خدمات شهری اظهار داشت: از یکی از کمیسیون‌ها خواسته شده که به صورت تخصصی خلأهای خدمات رسانی به معلولان و ضعف‌ها در قوانین و ضوابط برای این مهم را بررسی و شناسایی کنند که به زودی با مشخص شدن آن گزارشی در این خصوص ارائه خواهیم داد اما هنوز از آغاز به کار شورای پنجم اقدام خاصی در رابطه با معلولان انجام نداده ایم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تصویب دو فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کمک‌رسانی مالی به زلزله‌زدگان غرب کشور" که قرار بود یک هفته بعد از تصویب طرح به شورای شهر ارائه شود، گفت: شهرداری ملزم شده بود لایحه‌ای برای کمک به آسیب‌دیدگان ارائه دهد و علی‌رغم اینکه ما دو فوریت آن را تصویب کرده بودیم اما همچنان منتظر ارائه لایحه از سوی شهرداری هستیم.

وی تصریح کرد: طبق قانون بعد از اینکه دو هفته از مصوبات شورا بگذرد و فرمانداری نسبت به آن نظر خاصی نداشته باشد لازم الاجرا خواهد بود بنابراین شهرداری باید هر چه زودتر نسبت به دو فوریت "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه کمک‌رسانی مالی به زلزله‌زدگان غرب کشور" اقدام کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی برخورد با متخلفان در رابطه با باغات و قطع درختان اظهار داشت: تشخیص باغ و اعتراض به عوارض در چارچوب فعالیت شورا است اما سایر موضوعات در این چارچوب نمی گنجد، با این حال شورا توجه ویژه به مسائل محیط زیست و باغات و درختان دارد در همین خصوص به بارزسی شهرداری نوشتیم که متخلفان به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوند و این تخلفات را به صورت جدی دنبال کنند.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تشکیل شورای سرمایه‌گذاری در شهرداری قانونی و صحیح است گفت: تشکیل چنین شوراهایی که برای ارائه نظرات و مشورت است به مصوبه نیاز ندارد، امروز در صحن شورا بحثی که اعضای شورا داشتند این بود که وقتی شورای سرمایه‌گذاری شهرداری در شورای شهر تصویب نشده است نمی توانیم تصویب کنیم که اعضای شورای شهر به صورت رسمی در آن حضور پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به دیگر سوال باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص که آیا تذکرات اعضای شورا در صحن شورا در واقعیت تاثیرگذار است و پیگیری می‌شود یا خیر اظهار داشت: تذکرات ابزار بسیار خوبی برای شورا است که به دقت به رئیس شورا ارجاع داده شده و رئیس شورا نیز به شهرداری و دستگاه‌های دیگر انتقال می‌دهد.

وی افزود: شهرداری و سایر نهادها به این تذکرات  اعضای شورا پاسخ می‌دهند، برای نمونه تذکری که بنده در مورد آلودگی هوا دادم وزارت نفت در خصوص آن با ما مکاتبه کرد و جلسه‌ای را تشکیل داد.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به دیگرسوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر چگونگی ادامه وضعیت پروژه‌های عمرانی شهری گفت : بنا نیست پروژه‌ای از پروژه‌های جاری متوقف شود اما اولویت با پروژه هایی است که درصد بالای موفقیت در پروژه حاصل شده است.

وی تصریح کرد: اساس کار مدیریت شهری جدید مداخله در پروژه‌های عمرانی است و به مسائلی که به کیفیت زندگی مربوط می‌شود متمرکز خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دیدار اعضای شورا با مقام معظم رهبری گفت: معمولا دیدار اعضای شورا با رهبری بعد از دیدار با سران قوا صورت می‌گیرد بنابراین پس از دیدار با رئیس قوه قضاییه زمان دیدار با رهبر معظم انقلاب نیز خواهد بود اما زمان دیدار  اعضای شورا با رئیس قوه قضاییه مشخص نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دلیل  حضور نداشتن فرمانده سپاه 27 رسول‌الله در بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: قرار بود که سردار یزدی فرمانده سپاه تهران به مناسبت هفته بسیج در جلسه امروز یکشنبه 12 آذر شورای شهر تهران حضور داشته باشند که به دلیل بازدید ایشان از مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضورش در شورا منتفی شد و احتمالا در جلسه یکشنبه هفته آینده مهمان ما در شورا باشند.

اعطا:تعطیلی خط هفت متروتهران سیاسی نیست

وی در پاسخ به سوال خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با تعطیلی خط هفت مترو بیان کرد: افراد فنی و تخصصی دلیل تعطیلی خط هفت مترو تهران را بارها گفته اند از این رو بعید می‌دانم که دیگر کسی تصور کند که تعطیلی خط هفت مترو سیاسی بوده است.

اعطا با اشاره به اشتباه عجیب شهردار تهران در اظهار نظر پیرامون خط هفت متروی تهران که در برنامه تلویزیونی گفته بود انتهای خط هفت متروی تهران به حرم امام خمینی (ره) منتهی می‌شود، اظهار داشت: طبیعی است که مدیری با انبوهی از مسائل ریز و درشت امکان اشتباه در لحظه و در گفتار داشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.