گزارش/

تعطیلی مدارس و طرح زوج و فرد راهکارهای موقتی برای حل معضل آلودگی هوای پایتخت

چند سالی است که تعطیلی مدارس و طرح زوج و فرد از درب منازل برای حل معضل آلودگی هوای پایتخت اعمال می‌شود، اما شواهد حاکی از آن است که این راهکارها موثر نبوده‌اند.

تعطیلی مدارس و طرح زوج و فرد راهکارهای موقتی برای حل معضل آلودگی هوای پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخص های کیفی هوای تهران در یک هفته گذشته(10 تا 16 دی ماه) نشان داد که هوا برای  گروه های حساس ناسالم بود.

مسئولان شهری  در این وضعیت، تعطیلی مدارس و اعمال طرح زوج و فرد از درب منازل را اجرا کردند که این تدابیر هم نتوانست وضعیت آلودگی هوا را تغییر دهد.

شاخص های کیفی هوا در هفته گذشته 4 روز ناسالم برای گروه های حساس، یک روز ناسالم و 2 روز با هوای سالم را نشان می‌دادند.

پنجشنبه//// تعطیلی مدارس راهکاری مفید برای رفع آلودگی هوای تهران است؟

بر اساس این گزارش، جدول شاخص کیفیت هوا در یک هفته گذشته از روز جمعه تا یکشنبه(10 تا 16 دی ماه) وضعیت نارنجی را نشان می‌داد و در روز دوشنبه شاخص‌ها به وضعیت قرمز رسیدند که به دنبال افزایش آلودگی هوا، مدارس شهر تهران تعطیل و طرح زوج و فرد در سطح شهر اجرا شد. همین موضوع باعث شد وضعیت هوا تا حدودی به حالت نرمال و سالم باز گردد، اما تنها این تغییرات باعث رسیدن به وضعیت سالم نبود، بلکه باد و باران عامل اصلی این تغییر وضعیت بود.

حال باید دید که آیا تعطیلی مدارس و اعمال طرح‌های زوج و فرد در شهر تهران راهکاری مفید برای حل معضل آلودگی هوا در شهر هستند یا خیر؟چراکه طی چند سال اخیر این روش‌ها به صورت موقتی عمل کرده‌اند و به نظر می‌رسد که باید به دنبال راه حلی دائمی برای این معضل شهری باشیم.

انتهای پیام/

باد و باران تنها راهکار کاهش آلودگی هوا در پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار