هاشمی در جمع خبرنگاران خبر داد

بیمارستان‌های ناایمن به طور کامل شناسایی نشده‌اند

رئیس شورای شهر تهران گفت: بیمارستان‌های ناایمن به طور کامل شناسایی نشده‌اند و همچنان درحال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران دقایقی پیش با حضور در محل آتش سوزی میدان ولیعصر‌ و با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این ساختمان که دچار حریق شده از ساختمان‌های قدیمی است که نزدیک به 40 سال سابقه دارد اما  از جمله ساختمان‌هایی است که تذکر گرفته بود.

 رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در طبقه منفی 4 این ساختمان اسناد کاغذی قرار داشته  و این باعث شده که آتش از طبقه 4 شعله ور شود، ادامه داد:چیدمان قفسه های بایگانی به گونه ای بود که دسترسی به محل وجود نداشت از این رو آتش و حرارت ادامه دار شده است.

بیمارستان‌های ناایمن به طور کامل شناسایی نشده‌اند

 وی افزود: ساختمان قدیمی است و در آن سال‌ها سازه‌های فلزی به وسیله مواد ضد آتش حفاظت نمی‌شدند از این رو جمع شدن آهن بر اثر حرارت خطرناک است و به همین خاطر ساختمان تخلیه شده است و در حال تزریق آب به طبقات پایین هستند تا بتوانند طبقه منفی 4 را با آب پر کنند و در نهایت آتش خاموش شود.

 هاشمی در خصوص ساختمان‌هایی که از نظر ایمنی ضعیف هستند، گفت: ایمن سازی این ساختمان‌ها لایحه شورای شهر است و باید ساختمان‌های نا‌ ایمن شناسایی شوند و این کار تا حدودی انجام شده است.

 رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌های بخش خصوصی از لحاظ هزینه کرد دچار مشکل هستند، گفت: ساختمان‌های دولتی باید نسبت به این موضوع همت کنند و یا می‌توانند به راحتی جا به جا شوند.

 هاشمی تصریح کرد: ممانعت از فعالیت این گونه ساختمان‌ها کار سختی است چون ابتدا باید در قوه قضائیه، نداشتن ایمنی آن را اثبات کرد و سپس نسبت به جلوگیری از فعالیت آن اقدام کرد.

 هاشمی خاطر نشان کرد: بیمارستان‌های ناایمن به طور کامل شناسایی نشده‌اند و همچنان درحال فعالیت هستند و باید بودجه‌های آنان تامین شود و هر کس به طور جداگانه اقدام کند.

 انتهای پیام/

حضور رئیس شورای شهر تهران در محل آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار